Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du når du får en rød prikk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du når du får en rød prikk?
Jeg leser, tar kommentaren til etterretning og vender det andre kinnet til 9 6,92%
Jeg tar til meg innholdet og tenker ikke mer over det 29 22,31%
Jeg blir litt snurt, og kjenner at jeg bør holde meg unna rødprikkeren en stund 31 23,85%
Jeg blir skikkelig sint, leter opp et innlegg av vedkommende og fyrer av en rød i retur 3 2,31%
Jeg sender en syrlig grønn en tilbake 4 3,08%
Jeg blir sønderknust og holder meg borte fra nett i ukesvis, evt. vurderer å ende det hele 2 1,54%
Jeg er alltid så god og snill at jeg ikke pådrar meg sånne vederstyggeligheter 52 40,00%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 13:11   #121
Raggsokk
:egendefinert:
 
Raggsokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Innlegg: 56
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg får ofte grønne hevnprikker på NM. Hva er vitsen?
Er det mindre barnslig enn en rød en tro?

Hevnprikking Jeg har fått endel at-du-våger-å-prikke-MEG-reaksjoner. "GET A LIFE!!!!!!!!!!" + endel utropstegn til.

__________________
Raggsokk - med kunstig intelligens
Raggsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:17   #122
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Opprinnelig lagt inn av Raggsokk, her.

Hevnprikking Jeg har fått endel at-du-våger-å-prikke-MEG-reaksjoner. "GET A LIFE!!!!!!!!!!" + endel utropstegn til.



Så herlig. Jeg ble rent rørt og nostalgisk av å lese den kommentaren. Det er i veldig lite "alle-som-argumenterer-mot-meg-og-våger-å-diskutere-med-meg-uten-å-være-enig-med-meg-burde-bare-GET-A-LIFE!!!!!!"-mennesker her inne. Jeg savner dem nesten litt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:25   #123
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Jeg gjentar gjerne en glimrende grønnprikkommentar jeg fikk, til glede for nye lesere:"Hallo! Denne skulle egentlig vært rød, men det er jeg i mot."

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:28   #124
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg gjentar gjerne en glimrende grønnprikkommentar jeg fikk, til glede for nye lesere:"Hallo! Denne skulle egentlig vært rød, men det er jeg i mot."

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:37   #125
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg får ofte grønne hevnprikker på NM. Hva er vitsen?
Er det mindre barnslig enn en rød en tro?

Jeg tror kanskje jeg er en hevnprikker. Uten at jeg har tenkt over det.

Når jeg får en rød (og det får jeg nå og da, ja), så hender det at kommentaren inneholder enten påstander eller spørsmål som jeg ønsker å svare på. Det blir rart å svare i tråden, så da returnerer jeg en prikk (oftest grønn, men det kan nok variere) med en kommentar.

Jeg har ikke sett på det som "hevn", da. Mer som å gi svar på tiltale.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:41   #126
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg gjentar gjerne en glimrende grønnprikkommentar jeg fikk, til glede for nye lesere:"Hallo! Denne skulle egentlig vært rød, men det er jeg i mot."

Genialt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:41   #127
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Jo, nå skal du høre.

  • Først går jeg inn i en slags sjokkfase. Den er preget av en uvirkelighetsfølelse og vantro. Det kan ikke være sant! Det er også en del sinne og gråt. Hverdagen preges av angst, panikk, apati og ubesluttsomhet. Rent fysisk opplever jeg munntørrhet, uro, kvalme, hjertebank og noen ganger besvimelse. Denne fasen kan vare fra timer/dager til flere uker.
  • Den neste fasen er en reaksjonsfase. Jeg føler først at det hele må være en misforståelse. Deretter blir jeg opptatt av skyldforhold. Jeg kan også føle litt skyldfølelse. Jeg føler at jeg kan gjøre hva som helst for at hendelsen skal reverseres. Det er også nå jeg kjenner sorgen komme for fullt. Jeg lengter og leter etter grønne prikker og begynner gradvis å akseptere det som har skjedd. Denne fasen kan ta opptil et halvt år. Det hender jeg trenger profesjonell hjelp til å komme over i neste fase.
  • Den neste fasen er reparasjonsfasen. Jeg orienterer meg mer utover mot mine omgivelser igjen. Skriver kanskje et og annet "enig"-innlegg og "så søt!" i bildetråder. Etterhvert klarer jeg å tenke på den røde prikken uten å få vondt. Jeg aksepterer at dette er ugjenkallelig Sårene er leget, men arrene i sjelen gjenstår.
  • Til slutt går jeg inn i tilpasnings- og nyorienteringsfasen. Jeg begynner å planlegge livet i forhold til den nye situasjonen. Noen ganger kommer jeg styrket ut av krisen og vil lettere kunne takle ny motgang. Jeg stiller da også gjerne opp når andre opplever rødprikker og lignende tragedier. Så har ikke min lidelse vært forgjeves liksom. Livet blir atter en gang som før.
Helt til neste gang en rød prikk sender meg rett inn i sjokkfasen igjen.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 15-11-07 kl 14:07.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:42   #128
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Jeg har bare fått en rød en her inne, og den hadde bare en halv kommentar. Vedkommende hadde vært litt kjapp på enterknappen, så den hadde i grunn ikke noe meningsfylt innhold, men jeg svarte likevel alternativ 2. Tar til meg innholdet og vender det andre kinnet til. Tok i grunn poenget likevel da. Har forresten fått noen syrlige grønne hevnprikker, jeg forholder meg på samme måte til dem.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-11-07 kl 01:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:51   #129
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jo, nå skal du høre.

  • Først går jeg inn i en slags sjokkfase. Den er preget av en uvirkelighetsfølelse og vantro. Det kan ikke være sant! Det er også en del sinne og gråt. Hverdagen preges av angst, panikk, apati og ubesluttsomhet. Rent fysisk opplever jeg munntørrhet, uro, kvalme, hjertebank og noen ganger besvimelse. Denne fasen kan vare fra timer/dager til flere uker.
  • Den neste fasen er en reaksjonsfase. Jeg føler først at det hele må være en misforståelse. Deretter blir jeg opptatt av å skyldforhold. Jeg kan også føle litt skyldfølelse. Jeg føler at jeg kan gjøre hva som helst for at hendelsen skal reverseres. Det er også nå jeg kjenner sorgen komme for fullt. Jeg lengter og leter etter grønne prikker og begynner gradvis å akseptere det som har skjedd. Denne fasen kan ta opptil et halvt år. Det hender jeg trenger profesjonell hjelp til å komme over i neste fase.
  • Den neste fasen er reparasjonsfasen. Jeg orienterer meg mer utover mot mine omgivelser igjen. Skriver kanskje et og annet "enig"-innlegg og "så søt!" i bildetråder. Etterhvert klarer jeg å tenke på den røde prikken uten å få vondt. Jeg aksepterer at dette er ugjenkallelig Sårene er leget, men arrene i sjelen gjenstår.
  • Til slutt går jeg inn i tilpasnings- og nyorienteringsfasen. Jeg begynner å planlegge livet i forhold til den nye situasjonen. Noen ganger kommer jeg styrket ut av krisen og vil lettere kunne takle ny motgang. Jeg stiller da også gjerne opp når andre opplever rødprikker og lignende tragedier. Så har ikke min lidelse vært forgjeves liksom. Livet blir atter en gang som før.
Helt til neste gang en rød prikk sender meg rett inn i sjokkfasen igjen.

En helt naturlig reaksjon.

Du er fullstendig normal.




pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:04   #130
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Takk. :snufs:

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 06:11   #131
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg gjentar gjerne en glimrende grønnprikkommentar jeg fikk, til glede for nye lesere:"Hallo! Denne skulle egentlig vært rød, men det er jeg i mot."



Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jo, nå skal du høre.

  • Først går jeg inn i en slags sjokkfase. Den er preget av en uvirkelighetsfølelse og vantro. Det kan ikke være sant! Det er også en del sinne og gråt. Hverdagen preges av angst, panikk, apati og ubesluttsomhet. Rent fysisk opplever jeg munntørrhet, uro, kvalme, hjertebank og noen ganger besvimelse. Denne fasen kan vare fra timer/dager til flere uker.
  • Den neste fasen er en reaksjonsfase. Jeg føler først at det hele må være en misforståelse. Deretter blir jeg opptatt av skyldforhold. Jeg kan også føle litt skyldfølelse. Jeg føler at jeg kan gjøre hva som helst for at hendelsen skal reverseres. Det er også nå jeg kjenner sorgen komme for fullt. Jeg lengter og leter etter grønne prikker og begynner gradvis å akseptere det som har skjedd. Denne fasen kan ta opptil et halvt år. Det hender jeg trenger profesjonell hjelp til å komme over i neste fase.
  • Den neste fasen er reparasjonsfasen. Jeg orienterer meg mer utover mot mine omgivelser igjen. Skriver kanskje et og annet "enig"-innlegg og "så søt!" i bildetråder. Etterhvert klarer jeg å tenke på den røde prikken uten å få vondt. Jeg aksepterer at dette er ugjenkallelig Sårene er leget, men arrene i sjelen gjenstår.
  • Til slutt går jeg inn i tilpasnings- og nyorienteringsfasen. Jeg begynner å planlegge livet i forhold til den nye situasjonen. Noen ganger kommer jeg styrket ut av krisen og vil lettere kunne takle ny motgang. Jeg stiller da også gjerne opp når andre opplever rødprikker og lignende tragedier. Så har ikke min lidelse vært forgjeves liksom. Livet blir atter en gang som før.
Helt til neste gang en rød prikk sender meg rett inn i sjokkfasen igjen.

HERLIG!!!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:20   #132
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

For noen netter siden drømte jeg at jeg fikk en rød prikk.
En stor en!


For mye på FP??? Næsj!

  Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 11:59   #133
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg tror jeg hadde skammet meg om jeg aldri hadde fått én eneste rød prikk.

Skammer meg over at mitt eneste tyttebær skyldes en feiltrykk. Eller kanskje jeg bare nekter å ta inn kritikk?

Det hender jeg sitter og venter på dem, men skjønner at jeg må skjerpe penna enda mer for å virkelig tråkke noen på tærne. Men gunnis og jeg er jo trivelige trøndere så vi lever godt i samme bås.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-23, 13:31   #134
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Og plutselig var denne tråden på topp av uleste innlegg!

Er det noen som har fått en rød prikk, mon tro, og hastet inn for å stemme?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-23, 14:02   #135
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du når du får en rød prikk?

Tråden er fra en tid da jeg bare hadde fått én rød prikk, så den er tydeligvis ganske gammel.

Var mange brukere jeg savner i tråden her da.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-07-23 kl 15:11.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no