Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Varig konfirmasjonsgave til gutt

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-08, 11:17   #21
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Den var ikke mye søt du

Ønsker meg, har bursdag snart

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:21   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Jeg har kjøpt kniv og fått navnet gravert inn i skinnet på slira og på selve knivstålet. For gravering på selve kniven, må man levere den inn hos en gullsmed som kan gravere på stål. Etter en ringerunde fant jeg ut at det er bare én av gullsmedene her i byen som kan det (krever spesielt utstyr).

En fin kniv kan både være en pynte- og nyttegjenstand. Jeg har kjøpt en lignende som dette til en jente som konfirmeres i år:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:36   #23
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Ønsker meg, har bursdag snart

Noterer meg det bak øret.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:47   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Opprinnelig lagt inn av Anu, her.



- går det ann å ikke like en enkel diamantring i hvitt gull

Jeg kan like å se den, like å ha en i smykkeskrinet, men jeg kunne aldri ha brukt den.
Det krasjer så veldig med hvem jeg er, sånn ellers.

Mange fine gavetips her, og jeg har ikke noe annet å bidra med enn det som allerede er sagt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:49   #25
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.824
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Vi har ofte kjøpt en fin koffert til konfirmanten.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:52   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Vi kjøpte Skullcandy øretelefoner til broren min. Ellers er en leatherman noe som varer og som er kjempepraktisk.

Opprinnelig lagt inn av Anu, her.


- går det ann å ikke like en enkel diamantring i hvitt gull

Ja faktisk. Hvis man f. eks. bryr seg mer om forholdene den diamanten er hugget under enn å blinge seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:53   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Fin koffert var en god ide. Alkohol hadde vært feil for meg å gi i konfirmasjonsgave. Hva om konfirmanten velger å være avholds, det vet man jo ikke når de er 14.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 17:44   #28
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi kjøpte Skullcandy øretelefoner til broren min. Ellers er en leatherman noe som varer og som er kjempepraktisk.


Ja faktisk. Hvis man f. eks. bryr seg mer om forholdene den diamanten er hugget under enn å blinge seg.

Letherman har vi vurdert, det er en god ide.

Og om du hadde quotet hele innlegget mitt så ville du fått med etter dånesmiliene

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 18:00   #29
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Men det er jo ikke noe argument mot å gi gutter brukbare gaver? Jeg ønska meg ikke smykker, og de jeg fikk lot jeg mora mi overta.

Jeg synes turutstyr er en smart gaveide. Det blir jo ikke en evighetsgave, men jeg tror nok de fleste fjortenåringer (nuvel, noe interesseavhengig er det vel) setter mer pris på det enn slipsnåler.

Det er jeg forsåvidt enig i. Litt gretten i dag, høysnue og frisksyk barnehage gutt er en dårlig kombinasjon.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 18:25   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Opprinnelig lagt inn av Anu, her.

- går det ann å ikke like en enkel diamantring i hvitt gull

Jeg for min del foretrekker gult gull.

En varig gave er en bunadskniv, men det må jo være gitt at det er en bunadsinteressert familie da. Det hender jo ikke sjelden at jenter får bunad til konfirmasjonen og guttene til 18-årsdagen. I hvert fall her omkring er det ikke uvanlig.

Jeg synes mansjettknapper er en flott gave også. Det er kanskje ikke på toppen av ønskelista hos en 14-åring, men skal man virkelig kle seg til fest seinere i livet kommer de til nytte og det er jo flott med gaver som varer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 18:31   #31
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Jeg tror ikke akkurat jeg hadde blitt veldig blid om min sønn hadde fått alkohol i konfirmasjonsgave

Ellers er det mye å finne på til turglade gutter, men kanskje ikke så mye til de som ikke liker å gå på tur?
Vi gikk sammen og spleisa på et dv-kamera til en nevø. Det ble veldig godt mottatt. Ellers har vi kjøpt diverse datautstyr til gutter som ikke er glade i luft

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no