Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Arbeidsattest - skal stillingsprosenten stå?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-12, 14:10   #1
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Arbeidsattest - skal stillingsprosenten stå?

Ja, overskriften sier det vel.

Jeg har fått en attest fra en tidligere arbeidsgiver. Den er forsåvidt grei nok, den, men jeg la merke til at det ikke står stillingsprosenten. Er det noe som bør være med? Jeg hadde 100% stilling hele tiden, hvis det har noe å si.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 14:29   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arbeidsattest - skal stillingsprosenten stå?

Ja.

Jeg har blitt bedt om å skaffe ny attest fordi stillingsprosent manglet (da jeg søkte en ny, kommunal jobb).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 14:35   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsattest - skal stillingsprosenten stå?

Jeg har ingen stillingsprosent på attestene mine. Men så har jeg bare jobbet 100% og regner derfor med at så lenge det ikke står annet, så betyr det at man jobbet full stilling. Har heller aldri jobbet i offentlig virksomhet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 14:57   #4
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arbeidsattest - skal stillingsprosenten stå?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Ja.

Jeg har blitt bedt om å skaffe ny attest fordi stillingsprosent manglet (da jeg søkte en ny, kommunal jobb).

Takk!

Da må jeg vel be om en ny attest da. Mon tro om jeg må kontakte fagforeninga for å få den denne gangen også.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 15:03   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arbeidsattest - skal stillingsprosenten stå?

Det vil jo stort sett bare være viktig om du skal søke offentlige jobber med ansiennitetsbasert lønn, hvor den aktuelle stillingen kan være tellende.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 15:07   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsattest - skal stillingsprosenten stå?

Jeg vil tro at det avhenger av bransje. Hvis du jobber i en bransje der det er vanlig å jobbe deltid, ville jeg bedt om å få det inkludert. Der jeg jobber, jobber så godt som alle 100 % stilling, og jeg har aldri reflektert over at det ikke står stillingsprosent i mine attester.

Det er jo uansett bare relevant dersom du har ansiennitetsbasert lønn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 17:43   #7
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arbeidsattest - skal stillingsprosenten stå?

Ok, da tenker jeg kanskje at jeg venter med å be om ny attest til det eventuelt blir nødvendig. Hvis jeg kan unngå å ha noe mer med den arbeidsgiveren å gjøre, så gjør jeg gjerne det. Jeg er egentlig bare glad til at hun ikke skrev noe i attesten om hvor slemme vi var da vi meldte oss inn i en fagforening.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no