Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Interiørforvirra

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-08, 17:50   #1
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Interiørforvirra

Jeg holder på finne min stil/meg sjæl. Vi flytter mest sannsynlig om en mnd, og jeg prøver skape et hjem som er oss. Det skal sies at jeg må være Vingle-Petters ukjente søster..

Om noen vil komme med innspill så er jeg veldig glad for det.


Yttergang
Vi må ha masse oppbevaringsplass, så vi skal disse skoskapene fra Ikea, samt få snekret hyller fra vegg til vegg som rommer både oppheng av jakker, sko og kurver.



Vi skal ha tapet på en fondvegg i yttergangen.
Disse er kandidater:






Stue

I stua skal vi ha en fondvegg ved spisestuedelen. Vi er usikker på om vi skal ha tapeten på bildet under, eller om vi skal male den i mørk aubergine.


Vi har en gammel arvesjenk i mørk mahogni som skal stå inntil fondveggen.

Dette spisebordet

Disse stolene på langsiden av bordet.
Eller burde vi ha hvite stoler?


og disse på kortsiden:

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 17:51   #2
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Interiørforvirra





















Vi skal ha to hvite i kortsiden på bordet

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 17:57   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Interiørforvirra

Fine møbler! Kule stoler!
Jeg hadde tatt den grønne tapeten i gangen og den lilla i stua, synes det passer best mtp rommenes misjon.
Er litt usikker på stolene, kan bare være fin brytning med de stolene du har bilde av kontra hvitt, men spørs hvor "rotete" inntrykket er ellers.
De skoskapene er veldig praktiske, har tenkt på dem selv, men vi sliter med veggplass i gangen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:00   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Interiørforvirra

Stilig tapet, farger, spisebord mm, men blir det ikke litt "rot" med den tunge, gamle arvesjenken oppi alt det lette, enkle? Misforstå meg rett, jeg liker veldig godt gamle møbler, men tenker at det kanskje kan bli litt...rart?
Men de skal kanskje stå langt fra hverandre?
Jeg er ingen interiørspesialist altså, bare min subjektive mening.
Spennende å skulle lage et hjem, som gjenspeiler hvem dere er

  Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:01   #5
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Interiørforvirra

Vi har grå/sort sofa og hvite Billy bokhyller, samt hvitt salongbord og tv-benk.

Jeg leter etter den perfekte taklampe. Har en arvet lysekrone som skal være over salongbordet, men mangler lampe over spisebord.

Har tenkt å sy puter og slå disse stoffene på lerret:



Vi skal ha plissegardiner i stua.

Håper jeg finner den perfekte lampe.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:07   #6
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Interiørforvirra

Kjøkken

Vi skal male innredningen hvit, eller i fagen som er under (Jeg klarer ikke å bestemme meg)


- Vi skal også male flisene hvite eller mørkegrå.

Vi skal ha et respatexbord fra 70-tallet, og de samme brune stolene som rundt spisebordet. Eller kanskje vi burde ha hvite stoler?

- Vi tenkte på å male den ene veggen med tavlemaling.

- Denne voksduken:



Hva blir finest?


Sist redigert av Bærekraftig : 06-04-08 kl 18:14.
Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:08   #7
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Interiørforvirra

Med stoffene du har valgt til puter, så tror jeg at jeg ville malt fondveggen i stua. Mønstret tapet tror jeg kan bli litt voldsomt sammen med de stoffene du har valgt

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:11   #8
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Interiørforvirra

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Fine møbler! Kule stoler!
Jeg hadde tatt den grønne tapeten i gangen og den lilla i stua, synes det passer best mtp rommenes misjon.
Er litt usikker på stolene, kan bare være fin brytning med de stolene du har bilde av kontra hvitt, men spørs hvor "rotete" inntrykket er ellers.
De skoskapene er veldig praktiske, har tenkt på dem selv, men vi sliter med veggplass i gangen.

Jeg er litt redd for at den grønne tapeten skal gjøre det bråkete. Stua og kjøkkenet kommer til å gå i lilla, og kanskje det bryter for mye?

Jeg er veldig usikker på stolene. Kanskje jeg burde byttet ut de mørkebrune med disse, men er redd det skal bli veldig sterilt?


Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Stilig tapet, farger, spisebord mm, men blir det ikke litt "rot" med den tunge, gamle arvesjenken oppi alt det lette, enkle? Misforstå meg rett, jeg liker veldig godt gamle møbler, men tenker at det kanskje kan bli litt...rart?
Men de skal kanskje stå langt fra hverandre?
Jeg er ingen interiørspesialist altså, bare min subjektive mening.
Spennende å skulle lage et hjem, som gjenspeiler hvem dere er

Det kan være det blir rotete, ja. Jeg tenker at de gamle arvemøblene bryter litt opp i det moderne/enkle, men det kan være det blir helt feil.

Dette er ikke enkelt!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:13   #9
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Interiørforvirra

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Med stoffene du har valgt til puter, så tror jeg at jeg ville malt fondveggen i stua. Mønstret tapet tror jeg kan bli litt voldsomt sammen med de stoffene du har valgt

Godt du sa det, for jeg mente også at det blir for bråkete med både tapet og digre mønstre på puter/lerret

Blir det da rart med den lilla tapeten i yttergangen? Jeg liker den så godt, at jeg vil ha den en plass.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:15   #10
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Interiørforvirra

Lilla tapet i yttergangen tror jeg er en god ide ja Da får du en fin helhet med stua og kjøkkenet

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:39   #11
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Interiørforvirra

Må du bestemme alt nå?
Jeg er også i planleggingsfasen til ny bolig, men har rett og slett bestemt meg for at vi får bo oss til en stund før jeg kjøper masse nye møbler.

En helhet i forhold til farger vil i hvert fall gjøre inntrykket roligere, og det er jo en fordel om man ikke har altfor stor plass.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:44   #12
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Interiørforvirra

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Må du bestemme alt nå?
Jeg er også i planleggingsfasen til ny bolig, men har rett og slett bestemt meg for at vi får bo oss til en stund før jeg kjøper masse nye møbler.

En helhet i forhold til farger vil i hvert fall gjøre inntrykket roligere, og det er jo en fordel om man ikke har altfor stor plass.

Nei alt bestemmes ikke nå, men vi skal bestille fra Ikea, og med et par tusen i frakt så må jeg bestemme meg for mye nå.

Sofa, matter, bilder ol skal vi vente litt med å kjøpe nytt.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:49   #13
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Interiørforvirra

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Nei alt bestemmes ikke nå, men vi skal bestille fra Ikea, og med et par tusen i frakt så må jeg bestemme meg for mye nå.

Sofa, matter, bilder ol skal vi vente litt med å kjøpe nytt.

Bor du langt unna Ikea? Frakta var ikke så dyr lenger sist jeg bestilte derfra, og det begynner faktisk å bli en stund siden.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:55   #14
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Interiørforvirra

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Bor du langt unna Ikea? Frakta var ikke så dyr lenger sist jeg bestilte derfra, og det begynner faktisk å bli en stund siden.

Ja, jeg veldig langt unna. Om man bestiller over 35 kg blir frakta ganske dyr. Om man bestiller under så blir den rimeligere. Vi skal ha seng, stoler, bord osv,og da kommer vi over den grensa.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 19:06   #15
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Interiørforvirra

Oki, da skjønner jeg.
Jeg føler meg like forvirra som deg om dagen, og synes flere helt ulike stiler er like fine så jeg må bare vente.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 19:11   #16
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Interiørforvirra

Jeg hadde brukt den lilla tapeten i stua og droppet mønstrete puter. Synes tapet med litt rolig mønster er mye finere enn malt vegg. Det blir så platt. En tapet er det liv i, og den luner mer. Spør du meg.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 15:43   #17
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interiørforvirra

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg hadde brukt den lilla tapeten i stua og droppet mønstrete puter. Synes tapet med litt rolig mønster er mye finere enn malt vegg. Det blir så platt. En tapet er det liv i, og den luner mer. Spør du meg.

Helt enig. Også hadde jeg tatt hvite stoler til det hvite bordet og Panton-stolene. Lekkert!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:37   #18
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Interiørforvirra

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Helt enig. Også hadde jeg tatt hvite stoler til det hvite bordet og Panton-stolene. Lekkert!

Hadde sorte stoler vært fint, med hvite Panton stoler i hver ende?

Jeg går nok for tapeten

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:41   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Interiørforvirra

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Ja, jeg veldig langt unna. Om man bestiller over 35 kg blir frakta ganske dyr. Om man bestiller under så blir den rimeligere. Vi skal ha seng, stoler, bord osv,og da kommer vi over den grensa.

Hvis du f.eks. bor i Tromsø så får du gi et lite hint, så kanskje jeg kan bestille noe ilag med deg og dele på frakta?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:44   #20
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Interiørforvirra

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis du f.eks. bor i Tromsø så får du gi et lite hint, så kanskje jeg kan bestille noe ilag med deg og dele på frakta?

Jeg bor ganske langt fra Tromsø også. Men hadde jeg bodd der, så hadde jeg slått til!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no