Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Æææsj!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 21:29   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Æææsj!

ALT er æsj. Uansett hva jeg prøver å tilby guttungen på halvannet så rynker han nesa og nekter å smake. Og dytter jeg allikevel noe inn så kommer det ut i rekordfart. Jeg holder på å bli sprø. Eneste han gidder spise er pølser, yoghurt, nudler og brødskiver (innimellom i hvert fall, og da er det ikke lett å finne pålegg han vil ha). Dette er en gutt som tidligere har spist alt. Elsket grønnsaker, fisk, brød, grøt osv. Men nå er det slutt. Det verste er at han ikke har så mye å gå på vektmessig, og vi synes nå han har blitt tynnere.

Noen som har gode råd? Dette er så frustrerende.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 21:33   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Det er visst alderen tror jeg. Her slenges alt på gulvet. Med et utfordrende blikk på mamma eller pappa.

Det er mye næring i de matvarene du får han til å spise da. Vil han ha musli i yoghurten? Isåfall kan du lure inn både grovt korn og tørket frukt. Du kan også bake gulrotbrød.

Jeg har laget egen ketchup av finmoset spinat og bokstomater som jeg bader pølsene til ztjerna i. Har planer om å utvide til flere grønnsaker. Da får han i allefall i seg litt grønt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 22:19   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Jeg laget kunst av maten. Brødskiver med leverpostei fikk smiley i majones. Egget hadde tommatskiveøyne og majonesm osv. Det hjalp litt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 16:05   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Takk for tips begge to!

Ketchupen din var smart Zol. Den skal jeg prøve. Og å bake gulrotbrød? :svart samvittighet: Jeg vet faktisk at han spiser mer så lenge det er hjemmebakt. Mamma laget gulrotrundstykker til ham, og han åt. Skikkelig. Så jeg må skjerpe meg og sette av tid til hjemmebakst. Flott tips!

Kisha: Kunst skal bli! Jeg fant også et toastjern på Elkjøp i går som lager Mikke Mus-toast. Det kunne kanskje vært noe.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 16:41   #5
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Ikke lurt å gjøre noe stort nummer av det, tror jeg.
Vil han ikke ha det: " Neivel, da er du ikke sulten."
Ikke få noe annet i stedet. Konsekvent.
Hvert måltid. 2-3 dager, om han er sta, og han spiser igjen. Tror JEG. :erfart:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 18:10   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ikke lurt å gjøre noe stort nummer av det, tror jeg.
Vil han ikke ha det: " Neivel, da er du ikke sulten."
Ikke få noe annet i stedet. Konsekvent.
Hvert måltid. 2-3 dager, om han er sta, og han spiser igjen. Tror JEG. :erfart:

Det er også sant. Veldig sant. Men jeg kjører light versjonen og serverer bankers-måltid et par ganger om dagen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 19:45   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er også sant. Veldig sant. Men jeg kjører light versjonen og serverer bankers-måltid et par ganger om dagen.

Jeg også kjører noen bankers måltid innimellom... Som kjøttkake/karbonadekake eller pølse av kylling&kalkun. Det spiser hun.

Men jeg tror også dette er en periode.. Hannah spiste alt av grønnsaker og alt av pålegg fra hun startet med "fast føde". Men nå lukter hun og tar på pålegget for å sjekke hva det er, og plukker stort sett bare i maten .

Men de sier hun spiser ok i bhg når de har smøremåltid så..

Men likevel, når hun er 16 mnd synes jeg det er litt tidlig med det der at hun ikke får mat om hun ikke spiser det hun får tilbudt jeg da..

Hun får ikke noe annet der og da, men jeg tilbyr henne mat kanskje en time etterpå ellernoe.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:18   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er også sant. Veldig sant. Men jeg kjører light versjonen og serverer bankers-måltid et par ganger om dagen.

Ja, sånn gjør vi også det. Tinkeliten er en periodespiser, noenganger som en liten hest - andre ganger som spurvelurven. Enkelte næringsrike/sunne retter går derimot ned på høykant i 90% av tilfellene. Har han spist lite til middag så blir det grøt til kvelds. Har han spist lite i en lang periode innrømmer jeg at kjøttkake/grøt/pølsemiddagene tar seg litt opp.

Bank i bordet, nå er vi nemlig inne i en spise-som-en-hest-periode.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:19   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Og han er to år nå, men har vært sånn så lenge han har spist mat.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:21   #10
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ikke lurt å gjøre noe stort nummer av det, tror jeg.
Vil han ikke ha det: " Neivel, da er du ikke sulten."
Ikke få noe annet i stedet. Konsekvent.
Hvert måltid. 2-3 dager, om han er sta, og han spiser igjen. Tror JEG. :erfart:


Helt enig. Maser man, så blir det bare verre.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 19:06   #11
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Det samme gjelder klær og hår når de blir tenåringer.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 21:01   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ææææææææææææææææsj!

Her er det 7 og 10 åringen som sier ææææsj til alt. Maten plukkes fra hverandre og endevendes på jakt etter grønnsaker og andre skummelheter. Snuppelita på 2,5 spiser stort sett alt, og smaker gjerne på nye ting!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no