Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-15, 22:17   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

De fleste som har skolebarn har sikkert vært borti en slik innsamling. Hvilken sum synes dere er passe å foreslå?

I eldste sin klasse har det alltid vært en hundrelapp, og der har det vært bra oppslutning. I yngste sin klasse ble det i fjor foreslått 150 kr, og kun 1/3 av familiene overførte penger. Jeg foreslo at man kunne senke summen litt, da jeg tror det kan føre til at flere bidrar, men i år er det fortsatt 150 kr som er oppfordringen.

Hva tror dere?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 22:18   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

I eldste sin klasse (4.) har det alltid vært 100, men jeg synes å huske at yngste (1.) hadde 150 kr i høst.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 22:18   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

100 er en fin sum tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 22:22   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Både barnas klasser og klassen jeg er kontaktlærer for har 100 kr. Jeg tror de fleste betaler.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 22:22   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Hos oss så får folk levere inn det de ønsker. Det kommer inn alt mellom 0 og 200 kroner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 22:24   #6
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Vi har 150 og siden jeg er klassekasse ansvarlig vet jeg at 14 av 24 har betalt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 22:27   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

100,- pr. skoleår som basis, ellers ved behov.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 22:40   #8
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Vi har organisert det på en annen måte. Vi har lotteri med premier ved alle sosiale treff(fire ganger i året). Inntektene fra dette settes inn på klassekontoen. 5. klassingen sin klasse har over 14 000 på konto.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 22:49   #9
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Tror vi betaler 150,-,og der minte du meg på at vi ikke har betalt for 2014/15

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 23:07   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

I storebrors klasse er det 100 kroner. Jeg aner ikke hvor mange som betaler inn da, men jeg synes det er en grei sum som de fleste sikkert har råd til. I tillegg har vi f.eks. loddsalg ved tilstelninger som juleavslutninger o.l. Halvparten av barna tar med en liten premie og inntektene går til klassekassen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 14:03   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

100 kroner både i storebrors(4.klasse) og i lillebrors klasse(1.klasse)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 17:01   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.811
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Jeg synes 100,- er ok. Her er det få som betaler, rundt en fjerdedel. Da synes jeg det er urimelig at de få skal betale mer enn det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 19:53   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

100 kr

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 20:01   #14
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Jeg syns 100,- er helt passe. Summen er overkommelig slik at jeg tror flere har anledning til å betale.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 20:11   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Vi har ikke klassekasse, om vi hadde hatt så hadde jeg tenkt max 100 kr.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 13:37   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Vi har ikke noen fast sum, men samler inn litt dann og vann når foreldrene samles. Enten med selvbetjent kafe, hvor man kan legge i en slant hvis man vil (eller la være) eller sende rundt en boks. Har også hatt loddsalg på juleavslutning hvor det var med besteforeldre osv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 15:21   #17
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Det har jeg aldri vært borti. Hva brukes de pengene på?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 16:20   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Min går jo bare i første klasse så hittil har det ikke vært så mye å bruke det på. Så langt har noe blitt brukt til julegave til lærerne samt blomster da den ene læreren nylig fikk barn. Jeg vet ikke om det etterhvert er meningen å samle så mye inn at det skal brukes til f.eks. klassetur på et høyere trinn eller om det bare skal være en relativt lav sum på kontoen, kun ment til gaver, klassefester og andre småting.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 16:42   #19
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Vi har hatt 200, men jeg har ikke oversikt over hvor mange som har betalt inn.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 17:42   #20
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor sum er passe til klassekontoen?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Min går jo bare i første klasse så hittil har det ikke vært så mye å bruke det på. Så langt har noe blitt brukt til julegave til lærerne samt blomster da den ene læreren nylig fikk barn. Jeg vet ikke om det etterhvert er meningen å samle så mye inn at det skal brukes til f.eks. klassetur på et høyere trinn eller om det bare skal være en relativt lav sum på kontoen, kun ment til gaver, klassefester og andre småting.

Aha. Vi selger kaffe og kaker for å få inn slike penger.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no