Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fovea fotograf

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-12, 22:02   #1
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Fovea fotograf

Idag fredag 14. kom Fovea til barnehagen for å fotografere. De kom rundt 10 tiden, ca 12 fikk jeg sms om at bildene var klare, og nå ikveld kl. 2130 kom denne mailen:

"Kjære kunde

For å gjøre ytterligere endringer i din bildepakke må du gjøre dette senest lørdag 15. september 2012. For de som ikke ønsker å gjøre egne endringer, sender vi standardpakken som inneholder våre mest populære bildeark."


Er det bare jeg som blir sur når jeg får så kort frist? Jeg ble skikkelig meggete og sendte de en surklage mail og selvsagt med kopi til styrer. I tillegg var ikke bildene spesielt bra, f.eks gruppebilde mot vindu (refleksjon) og portrettbilder tatt laangt vekk fra barnet.

Jeg ser jevnt over på forumet her at mange har vært/er misførnøyde med Fovea også på andre områder.

Kjenner jeg må få ut grums her nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:04   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fovea fotograf

Men man kan fortsatt sende i retur alle bilder man ikke vil ha, evt alle? Venter på bildepakke jeg også visstnok.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:05   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Foreløpig bare på nett, men det er hva vi ønsker å bestille.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:10   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

jeg skjønner ikke hvorfor skolene og barnehagene bruker foeva jeg. Det er jo misfornøyde kunder overalt.

Både barne- og ungdomsskolen her bruker dem. Storesøster skulle ta bilder i går. Fotografenskulle komme kl 8.30, noe som skolen hadde understreket at var viktig, for klassen skulle med buss til byen litt senere.

Fotografen kom kl 9, så da ble det ingen bilder i går.

For et par dager siden så fikk jeg brev i posten fra dem, hvor jeg får pålogginsinfo for bildene til guttungen. Jeg hadde ikke hørt noe om at de skulle ta bilder, så jeg spør han, og han viste heller ikke det... Jaja.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:16   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Egentlig bør alle som er misfornøyd med dem sende de klagemail. Det kjipe hos oss er at de benyttet en superflink fotograf, men i fjor byttet de til Fame (omtrent da de gikk konkurs) og da var mange foresatte misfornøyde med bildene. Nå i år altså Fovea. Kjenner jeg må ta dette opp med barnehagen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:19   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fovea fotograf

I år skal visst vår bhg bruke Fovea, første gang. Fikk brev i posten forleden. Kjenner jeg er irritert før bildene er tatt. Vi har tidligere brukt Caspersen Foto, litt dyre, men alltid gode bilder pga dyktig fotograf.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:22   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Hos oss brukte de en som heter Klavestad, alltid tipp toppbilder tatt ute i høstværet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:34   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Hehe, kom nå på en heller spesiell opplevelse med Foeva i fjor. Jeg hadde vært i kontakt med dem på telefon i forbindelse med at vi fikk en purring fra dem som jeg ikke var enig i. Etter noe frem og tilbake så skulle de da sende ny regning med det opprinnelige kravet.

Det går noen dager, så kommer regningen i posten, og jeg holdt på å le meg i hjel, samtidig som jeg ble litt irritert da jeg så hvordan de hadde skrevet "navnet" mitt...

Etternavn og adresse var riktig, men fornavnet hadde de prestert å skrive som "An Drit"...

Ok, mulig jeg hadde vært utydelig i telefonen, men...1: De hadde meg i systemet sitt. 2: ingen kan da tro at noen heter det der...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:36   #9
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Hvordan kan sånne bedrifter overleve? ppgitt:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:44   #10
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Fovea fotograf

Var fornøyd med fovea jeg, men kan ikke huske noen sånne frister da.

__________________
2006 2008
Heddamor er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 12:21   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Huff, Fovea er et kapittel for seg selv. Tror ikke de kan bruke ordentlige fotografer... Jeg forstår heller ikke at de kan overleve, men mistenker at de hadde tapt svært mye penger om de ikke hadde sendt ut denne fullstendige pakken. Tror mange vegrer seg for å sende tilbake bilder av sine barn for makulering...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:32   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Jeg har fått svar fra Fovea på klagemailen fra fredag kveld. Det kundebehandler svarer meg er en lang avhandling om deres returordninger, og at dette var de beste bildene.

Jeg har nå nylig sendt de nok en mail, hvor jeg takker for et intetsigende svada svar og det var ikke det jeg spurte om. Skrev blant annet nå om hvordan "profesjonell" fotograf kan ta bilde mot vindu, det første en ser er refleksjonen- sjarmerende på gruppebilde.
Og lurer veldig på hvor dårlige de andre portrettbildene er om dette er de beste. Lillebror ligner ikke på seg selv engang.

Er spent på om jeg får noe svar i det hele tatt.
Vi vurdere å returnere hvertfall portrettbildene, om jeg skal ha fotograf til barna forventer jeg bra bilder.
Gruppebilde må vi ta, for det er jo selvsagt det eneste av de som ble tatt.

Googlet forresten Fovea isted, og det var tidligere Caspersen Foto, navnet ble endret i våres. Mener å huske at Caspersen Foto har vært på forbrukerprogram for endel stund siden med dyrt og dårlig, men er ikke helt 100% sikker på den.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:38   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Foreslå Utestemme til neste år! Det tar lenger tid før man tar bildene (de er litt treige med det), men de er fantastiske!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:44   #14
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fovea fotograf

Fovea tok bilder i litjpias barnehage i går. Synes bildene så veldig fine ut, fotografen hadde til og med lokket ut et lite smil av jenta. Kundeservicen ellers har jeg ikke så mange meninger om, jeg er bare glad de har bytta fotograf fra i fjor, for da var ikke jeg særlig fornøyd.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:06   #15
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Foreslå Utestemme til neste år! Det tar lenger tid før man tar bildene (de er litt treige med det), men de er fantastiske!


Takk for tips, helt greit at bildene tar lang tid før de kommer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:06   #16
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

http://www.utestemme.no/

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:19   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Fått svar fra Fovea igjen, de forelår at barnehagen bestiller omfoto om flere er misfornøyd. Tror jammen jeg skal send mail til styrer om det ja, blant annet for å be de høre om det er er flere som er misfornøyd.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:27   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fovea fotograf

Vi har hatt samme fotograf fra Caspersen på jobben to ganger. Så som så bilder første året, og i fjor var de ikke bra. Mange misfornøyde foreldre. Bakgrunnen var way of, med lampettledninger i bakgrunnen bla. Portrettbildene var heller ikke bra.

I år fikk vi en annen fotograf (Fovea). Foreldrene var veldig fornøyde med bildene og var overbegeistret over at de fikk se bildene så fort på nett.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:29   #19
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fovea fotograf

Vi hadde fotografering i dag, og de mener visst at vi må bestille to pakker med bilder på våre to sønner som hadde søskenfotografering og da får vi 12 pakker med akkurat den samme avbildningen... Jeg er ikke imponert. Tidligere, da de het Caspersen, fikk vi flere ulike bilder i pakken, men dette blir jo bare teit.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 16:28   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fovea fotograf

Jeg har vært hysterisk misfornøyd med Caspersen, i år skal vi stifte bekjentskap med Fovea. Jeg skvatt litt da brevet med innloggingsinfo kom, jeg hadde ikke hørt noe om fotografering.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no