Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-21, 23:47   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.838
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Jentungen vil ha katt. Guttungen vil ikke. Jeg vil gjerne ha et dyr, tror jeg, men er redd for å ikke få det til. Heller katt enn hund, i hvert fall. Og heller et dyr som statistisk sett lever noen år enn en tass som vi må vinke farvel til etter bare en liten stund. Utflyttet storebror er allergisk, men vil gjerne ha katt hos meg likevel, og sier han kan ta medisiner når han besøker. Lege vil ikke allergiteste resten for sikkerhets skyld.

Vi bor på et rolig boligfelt. Har ok plass og ok hage. Relativt traffikert vei på nedsiden av huset, men ellers lite trafikk inne på feltet. Mange katter i nærheten, så jeg regner med at kattehold bør være forsvarlig.

Hvor mye jobb er det med en kattunge, og med en voksen katt? Hva må man tenke over før man får seg katt? Trenger nøytralt + og -.


Sist redigert av Kaija : 15-07-21 kl 01:45.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 00:30   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Jeg syns ikke det er mye styr, men greit å være bevist at man må ha noen innom hver dag dersom man skal reise bort.

Av stell trenger de daglig fjerning av bæsj i kattedoen, fôr og vann. Mine får en miks av tørr og våtfôr og har tilgang til kattefontene og vannboller. Det er greit å ha flere steder å skrape, både vertikalt og horisontalt. Og div. leker og soveplasser. Innekatter bør ha tilgang til gode utkikksplasser.

Langhåret katt trenger mer pelsstell enn korthåret. Vi har korthåret og det eneste jeg gjør er å bruke furminator i røytesesongen for å få litt mindre pels på møblene og unngå at de kaster opp pelsballer.

Katten bør steriliseres, vaksineres og få chip. Forsikring kan også være lurt. Har de chip kan man skaffe dør med chipleser, da unngår man at andre katter kommer inn.

Kattunger trenger sosialisering og stimulering og har ikke stedsans før de er minst 8 måneder. Det kan være en ide å ha to kattunger dersom de må være mye alene hjemme. En voksen katt som er utekatt krever mye mindre. Mine er 5 år nå og de oppsøker oss når de vil ha oppmerksomhet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 08:30   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Jeg synes generelt folk undervurderer hvor mye jobb og ansvar som følger med en katt. En del katter er happy go lucky og trives best for seg selv, men katter er sosiale dyr. Jeg synes ikke det er greit å la katten være alene hjemme med tilsyn en gang i døgnet, den kan bli syk eller skade seg, og om det skjer rett etter at tilsynet har dratt, er det veldig lenge til den blir sett igjen. Ingen ville dratt fra en hund med tilgang til hage å gå på do i, så hvorfor katten? Men jeg innrømmer at jeg også tenkte annerledes før jeg opplevde at katten vår ble akutt, alvorlig syk (mens vi var hjemme). Tanken på at den skulle vært alene sånn et helt døgn er grusom.

At det er andre katter i nabolaget betyr også at dere risikerer slåssing om områder, selv om deres katt er kastrert.

Også bør dere ha en plan for hva dere gjør dersom det skulle vise seg at flere i familien er allergiske eller utvikler allergi. Selv med medisiner er det en risiko for at eldstes allergi blir verre av å stadig eksponeres. Å få gitt bort voksne katter er ikke alltid så lett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 09:30   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Jeg ville nok gått for en voksen katt. Da vet du hva slags temperament den har. Og sjekke muligheter for pass hvis du reiser bort.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 09:48   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg ville nok gått for en voksen katt. Da vet du hva slags temperament den har. Og sjekke muligheter for pass hvis du reiser bort.

Man må bare være obs på at folk som ønsker å bli kvitt kattene sine av ulike grunner juger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 09:48   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

I tillegg er det ikke alltid automatisk at katter trives bedre om de er to selv om det er koselig så lenge de er kattunger.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 09:50   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Har hatt hund, har katt. Anbefaler katt over hund. Vi fikk katten som pitteliten kattunge og hadde hjemmekontor/sommerferie. Katten vår er en sosial og kjærlig liten fyr som elsker selskap. Sånn sett er han litt som en hund og milevis fra sånne videoer om sære katter som gjemmer seg når det kommer folk. Vår katt hopper rett opp i fanget til gjester for å få kos.

Vi holdt ham inne til han var 12 mnd, nå har vi kjøpt kattedør. Da vi var en uke i Lofoten hadde vi fått naboen til å se etter ham og sørge for mat, vann og kos, men eldstemann syntes synd på ham og flyttet inn til oss. Nå er vi på hytta, og katten er med. Jeg er delvis enig med Input at det ikke er bare-bare å reise fra en sosial katt som er vant med masse kos og oppmerksomhet. Men jeg kjenner katter som kun kommer inn for å spise, og da hadde jeg nok ikke hatt samme kvaler med å dra.

Katter må kastreres/gå på p-piller, og de må chippes. Og jeg anbefaler å få dem når man har ferie, så man kan være hjemme med dem i begynnelsen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 09:52   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Ikke p-piller. Det er usikkert og gir voldsom økning i risiko for kreft.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 10:32   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Det kommer alt an på hvordan man bor. Vi bor i byggefelt ganske landlig til. Katta har katteluke og kommer og går som den vil. Når vi er bortreist så stikker noen innom og ser til at det er vann og mat et par ganger i løpet av en uke. Pappa har forsøkt seg på å klappe pus når vi er borte,men det er hun nix interessert i. Hun liker å henge rundt oss,men har aldri slått seg til ro i et fang. Og hun gjør def forskjell på folk, så å ha henne på kennel hadde ikke vært bra for henne tror jeg. Hun er lite stressa og minder sin egen business. Hun er sterilisert og får ormekur et par ganger i året. Ellers kun mat,vann kos. Ikke vært syk, skadet eller noen ting på seks år. Ikke så mye som et sår. Men det vet man jo aldri. Så vår er veldig lettvint!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 11:06   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

I tillegg er det ikke alltid automatisk at katter trives bedre om de er to selv om det er koselig så lenge de er kattunger.

Jeg har lest at det som regel fungerer best om de er på omtrent samme alder. Men man vet jo aldri med katter.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 11:12   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ikke p-piller. Det er usikkert og gir voldsom økning i risiko for kreft.

Har man katt man vil ha kattunger på finnes det vel ikke noe alternativ til p-piller. Å kastrere den vil jo være dumt. Min hannkatt ble kastrert så raskt det lot seg gjøre, selv om den skulle være inne til den har året.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 11:23   #12
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.838
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Tusen takk for mange innspill. Her må det tenkes litt til, tror jeg.
Hva er fordeler og ulemper med jentepus og med guttepus?
Hvor lenge trenger en kattunge at man kan være hjemme med dem mesteparten av dagen? Og hvordan er det med bli kjenttid og behov for hjemmeværing om man får en voksenkatt ny inn i familien?
Hvor lenge kan en kattunge være alene etter den første tiden?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 11:23   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Har man katt man vil ha kattunger på finnes det vel ikke noe alternativ til p-piller. Å kastrere den vil jo være dumt. Min hannkatt ble kastrert så raskt det lot seg gjøre, selv om den skulle være inne til den har året.

Siden det er overproduksjon av kattunger så bør kastrering være hovedregelen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 11:30   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.440
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Katt er veldig koselig! Og veldig mye selskap og hygge sett opp mot innsatsen!

Det er jo et dyr, som må ivaretas. Med veterinærbesøk (vi har sjekk en gang i året) og pass hvis dere reiser bort. Vi har vår på kattepensjonat hvis han ikke kan være med. Han liker det ikke, sær utekatt som han er, men han liker oss litt mer enn vanlig når han kommer hjem igjen, så det er verdt det.

Kattunge er jo litt masete når de har raptusene sine, men det er forbigående. Vår har aldri hatt uhell hjemme. Han har en kasse stående inne, men han er utekatt og vil helst gå på do ute. Mat må de ha, men selv matvraket vårt bruker 3 måneder på en 8 kilos sekk. Det var skikkelig pes å holde ham inne de første 12 månedene til retningssansen var ordentlig på plass, for han ville bare uuuut! Men etter det så hadde han faktisk vett til å holde seg unna bilveien som er på ene siden av huset vårt, og trekker bare opp i den rolige gata på oversiden.

Naboene elsker katten vår. Noen fordi han fanger mus i hagen deres, andre fordi ungene får mulighet til å kose med katt uten at de må ha katt selv.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 11:32   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.440
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Ser du spør om alenetid. Vet ikke om det finnes retningslinjer for det. Vi fikk vår i vinterferien, og siden dette var før korona så var vi på jobb igjen etter vinterferien. Så kattungen var nok alene hjemme rundt 8 timer etter en uke eller to.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 11:39   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Siden det er overproduksjon av kattunger så bør kastrering være hovedregelen.

Helt enig i det. Men er det overproduksjon av kattunger for tiden? Jeg mener å ha lest et repeortasje om at det knapt gis bort kattunger lengre, at til og med gatemiks selges for et par-tre tusenlapper? Jeg har sett i avisen etter kattunger, og det er knapt noen her i distriktet som gis bort/selges for tiden. Hovedproblemet er vel alle de som skaffer seg katt og så bare kvitter seg med dem/flytter fra dem.

Mitt generelle inntrykk er at folk er vesentlig flinkere til å kastrere katter enn før. Heldigvis.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 12:32   #17
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Det er vel ikke at det er mangel på katter og kattunger som gjør at prisen har gått opp, heller at "alle" skal ha coronakjæledyr.

Jeg har hatt 4 katter, aldri hatt kattunge. Jeg har holdt dem inne i noen dager før de har fått lov til å gå ut og ingen har forsvunnet. Mine katter har vært ganske hundelike og den jeg har nå følger etter meg når jeg går tur i nabolaget, ligger nå ved siden av meg på hjemmekontoret og digger å være i hagen sammen med meg. Utrolig mye kos og selskap i den vesle skrotten Det er ikke så vanskelig å få til katt synes jeg (og jeg tar ansvaret som dyreeier alvorlig), det er mat og vann og selskap og veterinærbesøk minst en gang i året og såklart pass hvis jeg skal bort. Jeg kan la henne være alene i over en dag/natt, sikkert litt mer. Hun har katteluke og jeg ville satt ut nok med vann og mat til at hun klarte seg. Men hun savner helt klart selskap!
Hun kommer ofte inn for å gå på do i kassa si, så jeg tror hun synes det er fint å ha det alternativet. Tror også det sparer naboene for at hun går på do hos dem. Ingen har klaget på det i alle fall.

Når jentene mine kommer hjem etter en uke hos faren sin så ser jeg at hun prioriterer å være sammen med dem framfor meg, og legger seg på rommene deres etter tur.

Jeg har opplevd det som nærmest problemfritt å ta til meg voksne katter.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 12:33   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Det har vært flere artikler de siste dagene om at dyrebeskyttelsen har mottatt masse katter som er dumpet, både voksne og små.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 14:07   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Tro meg, det er IKKE mangel på voksne katter eller kattunger!
*jobber frivillig på kattemottak*
Ellers er jeg veldig enig med Input!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 14:09   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt? Ja eller nei? Og hva må til?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Det har vært flere artikler de siste dagene om at dyrebeskyttelsen har mottatt masse katter som er dumpet, både voksne og små.

Desverre så dumper folk kattene når de skal på ferie. Da er det plutselig ikke så greit med katt lenger.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no