Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-21, 15:15   #481
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Halvfullt glass, jolie. Bare to av pakkene er mitt ansvar. Heldigvis.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 15:20   #482
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Kalender påbegynt og ferdigstilt på et halvt minutt her. En Twist hver morgen. Uinnpakket. (Utenom selve Twistpapiret.)

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 15:35   #483
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Dere som ikke er ferdige med kalender, hvordan gjør dette det? Setter dere frem for få pakker? Tomme poser?

For meg er det så viktig at det blir en ordentlig nedtelling at det er helt uaktuelt å ikke ha alle klare før 1. desember
Søsteren min har ingen nedtelling, men setter frem en pakke til hvert barn hver dag. For meg er det nesten sjokkerende.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 15:54   #484
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg innser jo at når jeg tenker at det ikke er noe stress med jul, så er det fordi jeg har lagt lista helt nede ved parketten. Her er det ikke noe pakkekalender (jeg hadde aldri i verden hatt tålmodighet til å finne 72 gaver!), lite rundvask å spore og julepynting av en leilighet på 65 kvm går kjapt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 16:08   #485
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Kalender til mamma, chablisbarnet og venninne klare, må bare få levert til venninna mi i løpet av dagen.
Mine sine er ogsp i hus og mannen får kjøpekalender i år, så da er alt sånt klart.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 16:18   #486
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dere som ikke er ferdige med kalender, hvordan gjør dette det? Setter dere frem for få pakker? Tomme poser?

For meg er det så viktig at det blir en ordentlig nedtelling at det er helt uaktuelt å ikke ha alle klare før 1. desember
Søsteren min har ingen nedtelling, men setter frem en pakke til hvert barn hver dag. For meg er det nesten sjokkerende.

Her henger pakkene i ringer (med tall over) på en brodert veggkalender. Jeg henger opp de pakkene jeg har, også fyller jeg på de som mangler i løpet av de nærmeste dagene. Som regel har jeg alle på plass til første desember da, bare den siste, til julaften, blir ofte hengt opp litt senere, fordi jeg ikke har greid å tenke ut hva som skal være i den enda. Er jeg eller noen av de andre (alle kjøper til alle) forsinket så blir det en og annen tom ring en kort stund. Vi klarer å telle med dem også altså, når vi teller ned. Men de kommer som sagt på plass i løpet av noen dager, så det tar aldri lang tid før den er komplett.

Det er gjerne mannen her som er sløvest med å komme med sine pakker. Du vet, han har jo hele FIRE pakker han skal fikse. Men satser på at han greier det i løpet av dagen.

Den virkelige nedtellingen foregår for øvrig med nissestigen vår. En stige med 24 trinn, og en trivelig nisse som flyttes opp ett trinn for hver dag. Så ser vi hvordan nissen kommer høyere og høyere, etter hvert som det nærmer seg julaften. Da ungene var små trodde de virkelig at nissen klatret (jeg flyttet den opp hver kveld etter at de var i seng), det var skikkelig magi. Husker da eldste begynte å skjønne det, men likevel ikke var helt overbevist. "Det eeeer du som flytter den mamma ... ? Ikke sant ... ?"

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-11-21 kl 16:39.
My er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 16:27   #487
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Vi bruker de krokene de har med lim fra Clas Ohlsson, commander elns. Fungerer fint til badehåndduker, pakkekalender.

Da skal jeg se etter dem. Skal få montert ny varmepumpe i morgen og den skal der jeg pleier å henge adventskalenderne. Så da tror jeg de må henges i gangen i stedet. Den er nyoppusset, så vil helst unngå å spikre i veggen enn så lenge.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 16:44   #488
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg innser jo at når jeg tenker at det ikke er noe stress med jul, så er det fordi jeg har lagt lista helt nede ved parketten. Her er det ikke noe pakkekalender (jeg hadde aldri i verden hatt tålmodighet til å finne 72 gaver!), lite rundvask å spore og julepynting av en leilighet på 65 kvm går kjapt.

Hva som er stress er ulikt også. Pakkekalender er null stress, forpliktelser som følger jula med er massivt stress. Vi skal være hos svigerforeldrene mine i år, og helt ærlig skulle jeg ønske jeg kunne si nei til det hver eneste jul for evig og alltid. Jeg blir så stresset av det at jeg kjenner det allerede i august.

For en koselig tradisjon, My!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 16:50   #489
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dere som ikke er ferdige med kalender, hvordan gjør dette det? Setter dere frem for få pakker? Tomme poser?

For meg er det så viktig at det blir en ordentlig nedtelling at det er helt uaktuelt å ikke ha alle klare før 1. desember
Søsteren min har ingen nedtelling, men setter frem en pakke til hvert barn hver dag. For meg er det nesten sjokkerende.

Jeg henger opp de posene som er klare, og så fyller jeg på når jeg får kjøpt resten. Det er bare eldste som har pakkekalender her, og hun har aldri reagert på det. Det er jo nedtelling i bøtter og spann overalt, så det har jeg ikke problematisert noen gang. Det er mye som skjer i november, og slett ikke alltid jeg rekker å være ferdig (særlig når ungen ombestemmer seg 26. november...), men det løser seg alltid. Det er nok av burde-burder forbundet med advent og jul, så jeg øver meg på å ikke ha dårlig samvittighet for det som tross alt ikke er noen krise.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 16:57   #490
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva som er stress er ulikt også. Pakkekalender er null stress, forpliktelser som følger jula med er massivt stress. Vi skal være hos svigerforeldrene mine i år, og helt ærlig skulle jeg ønske jeg kunne si nei til det hver eneste jul for evig og alltid. Jeg blir så stresset av det at jeg kjenner det allerede i august.

For en koselig tradisjon, My!

Enig Input, jeg hadde ikke orket pakkekalender hvis jeg syntes det var stress. Men nå har vi familiekalender da, så når alle fem i familien har kjøpt til hverandre har vi allerede 20 gaver, hvorav jeg har bidratt med bare fire. De fire siste gavene er da tre lørdager, hvor jeg kjøper noe spiselig som alle deler, og så julaften, der alle tre ungene får noe litt ekstra. Så da blir det likevel ikke så voldsomt.

Vi er alltid hjemme på julaften. Å reise bort for å feire jul hos andre hadde blitt stress for meg. Mye mer enn pakkekalender. Vi reiser som regel til svigerfamilien i romjula (2. eller 3.juledag), og er der til og med nyttårsaften, men for meg er det stor forskjell på julaften og romjul. Romjula er det greit å reise bort, men julaften vil jeg være hjemme.

Rydding og vasking tar vi litt sånn pø om pø, det vi ikke rekker det får bare være. Også baker jeg ikke mer enn jeg har tid og lyst til. Gaver kan være litt stress, før jeg har funnet på noe. Mest stress er det med gavene som må være klare til andre helga i desember, da jeg alltid møter søstrene mine hjemme hos mamma (hun har bursdag den 13.) og bytter gaver. Men greit å ha det som deadline også, for da må jeg være ferdig til da. Og når jeg har funnet ut hva jeg skal kjøpe er det bare kos å kjøpe det, og ikke minst å pakke inn.

Førjulshelga hos mamma er forresten ett av høydepunktene. Bare vi søstrene og mamma, uten menn og barn (eller stefaren min er gjerne der da). Da har vi alltid rakfisk fredag kveld når vi døtrene kommer, og lørdag har vi skikkelig julemiddag med ribbe og alt tilbehør, og da pynter vi oss opp skikkelig, i våre fineste juleklær, og koser oss maks. Øl og akevitt til maten, og vi blir alltid litt fjasete, høyrøstede og lattermilde ut over kvelden. Og mamma får bursdagsgaver. Søndag har vi sen brunch, med kald ribbe i lefse, før vi reiser hjem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 17:00   #491
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dere som ikke er ferdige med kalender, hvordan gjør dette det? Setter dere frem for få pakker? Tomme poser?

For meg er det så viktig at det blir en ordentlig nedtelling at det er helt uaktuelt å ikke ha alle klare før 1. desember
Søsteren min har ingen nedtelling, men setter frem en pakke til hvert barn hver dag. For meg er det nesten sjokkerende.


Altså. Jeg er ikke ferdig. Det manglernå få på plass 66 pakker til ungene. Men jeg har sikkert rundt 80 å ta av. Så de kommer på plass i dag. Det er komplett kalender før 1.12 det. De har broderte kalendere med ringer på. Så det henges en pakke på hver.

Mannens har opphengt poser i en tråd under taket. Og der er det noen som mangler noe oppi. Men de kommer fyll i før det er tid for å åpne dem og nedtellingen er jo like bra likevel

Mer spent på for min egen del. Om han får i havn noe til meg

Men minstemor har visst laget til oss på skolen (med ord eller tegninger på. Spent) så helt uten nedtelling blir jeg ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 17:03   #492
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg henger opp de posene som er klare, og så fyller jeg på når jeg får kjøpt resten. Det er bare eldste som har pakkekalender her, og hun har aldri reagert på det. Det er jo nedtelling i bøtter og spann overalt, så det har jeg ikke problematisert noen gang. Det er mye som skjer i november, og slett ikke alltid jeg rekker å være ferdig (særlig når ungen ombestemmer seg 26. november...), men det løser seg alltid. Det er nok av burde-burder forbundet med advent og jul, så jeg øver meg på å ikke ha dårlig samvittighet for det som tross alt ikke er noen krise.

Nei, dette er jo en forventning jeg har til meg selv. Jeg tror ikke ungene hadde merket det engang.

Mannen min har kjøpt kalender til meg, den kom på døra i morges. Jeg har ikke kjøpt til ham, men det tror jeg han har ganske stor forståelse for.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 17:12   #493
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Det har vært et strevsomt år her i heimen, så jeg syntes ungene fortjente pakkekalender. Angret litt på det mens jeg pakket inn i dag, men nå er den ferdig. Ble bra også, hengt gavene opp på et kosteskaft (så det blir ikke kostet snø ute denne måneden) midt i stua. Ble koselig og foreløpig har jeg bare kræsjet fem eller seks ganger i gavene. (Midt i stua høres kårny ut, men det er logisk å henge noe der altså.)

Kaffekalender og lakriskalender til oss voksne har fått sin plass på kjøkkenet.

I morgen er planen å få ordnet og satt frem trappenissene ute. Det blir koselig.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 17:19   #494
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg rekker ikke pakke inn alle gavene ti lpakkekalenderesn. Det er mange nok til at man ikke ser at den ikke er fullstendig. både jeg og ungene synes et er helt greit og vant til at det er sånn. Jeg likier å henge dem opp nettopp fordi jeg vil se at det blir færre gaver. Så blir det mange færre og ikke riktig antall. Det stresser meg ikke, hvis ikke måtte jeg jobbet hardt i kveld. Jeg kunne bare gitt en hver dag, men det blir ikke det samme.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 17:23   #495
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, dette er jo en forventning jeg har til meg selv. Jeg tror ikke ungene hadde merket det engang.

Mannen min har kjøpt kalender til meg, den kom på døra i morges. Jeg har ikke kjøpt til ham, men det tror jeg han har ganske stor forståelse for.

Det er forventningene til meg selv jeg jobber med å senke.

Her er det visst bare mannen som ikke får kalender, men han ønsker seg ikke det heller, så det går fint.

Strevsomt år er hovedgrunnen til at jeg heiv meg rundt da eldste plutselig ombestemte seg og ville ha pakkekalender likevel, det er så innmari vel unt. Masse gøye tegne- og malesaker på vei i posten, så det blir en bra kalender til slutt!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 17:57   #496
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi sluttet med pakkekalender da ungene var 12-13 år, men uansett krevde det ikke mye tankevirksomhet da to tredjedeler besto av enkle twistbiter. Adventssøndagene har vi derimot viet stor oppmerksomhet, samlet familien til kakao, godteri og julekaker, og tidvis også julefilm. Populært med nabolagstur med tente lanterner da ungene var små. Fremdeles er det åpent hus for familien på adventssøndagene.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 20:50   #497
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Vet noen hvor godt sånn monteringstape fra Gorilla fungerer? Og kan man ta det vekk igjen uten å skade flaten under? Har noen ting jeg skal ha hengt opp og er usikker på om dette kan være et bedre alternativ enn spiker.

Har aldri prøvet den fra Gorilla, men fikk ødelagt både en vegg og et skap etter å ha hengt opp noen metallgreier med sånn tape fra et annet merke. Det var umulig å få den av igjen uten å ta med seg maling og deler av skapet. Det skal legges til at tingene hadde hengt lenge, i flere år.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 21:16   #498
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Da mangler bare tre kalendergaver, det vil si yngstejentas to siste, og fellespakken den 24. Pakkene er organisert etter alder på mottakeren, så det er guttungen (yngst, med en knapp times margin) som starter, han åpner sin pakke fra storesøster i morgen.

Kalenderen er herved hengt opp, og nissen henger klar på første stigetrinn (med nyspjelket ben ). Stjerne, dørkrans og adventsstake kom på plass på søndag. Adventslyset på bordet er tent, og får brenne i hele kveld, for det var uforholdsmessig langt ned til ett-tallet. I tillegg kom de to niendeklassingene hjem fra skolen i dag, med hver sin boks med småkaker bakt i mat og helse-timen. Ute laver snøen ned. Så her er vi klare for å erklære desember for åpnet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-11-21 kl 21:23.
My er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 21:39   #499
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Det er rimelig langt ned til ett-tallet på adventslyset her også. Men onsdag er en fridag. Ingen aktiviteter. Så vi tenner det til middag og lar det stå til vi har brent nok.

I dag brenner det første lyset av de 4. Vi har kubbelys og tenner dem hver dag. Synger bare på søndagene..
Men grunnet hektiske dager hadde det ikke fått brenne lenge nok til å smelte helt ut til kanten så i dag får det brenne litt lenger.
. Men nå skal jeg til å pakke kalendergaver så da blåser jeg det nok ut. For mye papir og bånd på bodet til å ha levende lys. Tror jeg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 23:26   #500
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har tatt fram pakkene som er ferdige, det ble alle unntatt julaften. Jeg gidder ikke styre med innpakking, så jeg bruker ferdige papirposer til nesten alle. Fordelen er at en del poser overlever og kan brukes igjen neste år, og at det er vanskelig å se faktisk størrelse.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no