Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargevalg i gang. (Panel)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-12, 22:34   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Fargevalg i gang. (Panel)

Har kjøpt en gammel, hvit speilkommode i dag. Med gulldetaljer, som skal inn i gangen. Men før den skal inn, skal det males!

Det er en ganske stor gang, med trappeoppgang og nedgang, men bare et vindu, så det er ikke så godt lys her.
Hvite takplater, og teracotta-fliser. Mulig de blir byttet, men det er nok noen år fram i tid.

På veggene er det panel.

Jeg er så innmari usikker på farge her. Mannen min vil ha noe caffe latteish, men jeg tror ikke jeg vil det. Det må være lyst pga flisene, og passe til et hjem med litt av hvert av epoker sånn stilmessig. Både gammelt og nytt i skjønn forening her.

Noen som har noen fine panelfarger å vise meg? Farger blir helt forskjellig på glatt vegg og på panel syns jeg...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 23:23   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Jeg har forelsket meg i hvitfargen Sjel, tror den kan bli veldig fin i halvblank maling på panel.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 09:44   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

0500 N (hvis du vil ha hvit) eller 1000 N hvis du vil ha grått.

Hva du enn gjør, ikke hvit narciss, det har vi i gangen (ikke valgt av meg), det ser ordentlig skittent ut. Vi har malt stua med 1000 N og et annet rom med 0500 N, begge ble knallfine. Panel på begge rom.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 10:49   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Jeg er ikke noe glad i at veggene er for hvite, så vi har akkurat malt stua i Sans og liker den fargen veldig godt. Har Vanilje i gangen, men den blir ikke lys nok egentlig. Jotun sin farge Sans er fin hvis du ikke vil ha hvitt, men ha det lyst.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 11:25   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Ville gjerne ha hatt bittelitt farge og sjø. Flyttet fra et helhvitt hus og sverget at jeg skulle ha mer farger, men jeg kan jo selvfølgelig ha mer farger i andre rom etterhvert.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 12:18   #6
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Skandinavisk lys er fin både på panel og andre vegger.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 13:20   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Hvor mye farge da? Turkis?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 13:28   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Jotun Hvit lin.
Dog kan teracottafliser males, kan de ikke?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 13:31   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Jeg maler vår panelte gang nå, det blir refleksjon på veggene og mørk grå på rekkverk. Blir utrolig fint og virkelig en stor forandring fra mørk grønn/mørk rød som var.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 13:53   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Jeg er veldig glad i grå.

Skal dere male trappa og?

Ellers likte jeg den «hvit lin».

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 21:26   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Tusen takk for mange fine tips.

Hvit lin er en aktuell farge ja. Den er veldig fin. Har egentlig sett den for meg i stuen eller på kjøkkenet. Men det kommer ikke til å skje på en stund.

Trappen skal males ja, men vi skal ha noe annet i trinnene enn den korken som ligger der i dag. Har lyst på hvit trapp, så det er veldig greit sånn sett. Mulig det blir malte trinn. Men dette er et stort prosjekt, og kommer nok ikke i havn på noen år. Mulig det blir satt bort også, for å redde ekteskapet.

Har vært innom byens beste malingsbutikk i dag, og snakket med ei der som er veldig flink, og vet hva jeg liker etter å ha handlet meg gjennom to hus hos henne.
Vi fant fram til noen fine farger, og et par av dem har jeg med prøver av, så i helga blir det grunning, og prøvestrøk før bestemmelsen taes.

De aktuelle fargene er:

Romantikk: 0809-Y08R, veldig myk og god farge syns jeg. Og jeg har hatt gult i bakhodet siden vi begynte å tenke på maling av gang.

Sjøgløtt: S1510-B20G, dette er også en nydelig farge, men er så redd for å bli lei den. Har forøvrig hatt liknende farge i gang med panel tidligere med stort hell.
Evt en lysere variant, Sval sjø.

Hvit lin. En safe og god farge som står til alt.

Vårluft er også en fin farge, men frykter jeg vil synes den er litt for mørk?

Listverk blir i hvitt, og nye, kraftige gulvlister skal på plass.

Terracottagulvet er utrolig fint, og jeg vil ikke male det. Nå viser det seg kanskje at vennbåren varme-rørene der ikke fungerer, så kanskje vi må opp med det uansett. :grine: Men det blir ikke i år det heller.

Burde kanskje legge inn fargene. SKal se om jeg finner de.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 21:31   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Har du link til fargekart?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 21:34   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Æsj, alt ser feil ut når jeg finner fargene på nettet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 21:42   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

http://sens.jotun.no/colors.html

Her, under turkis/grønn er sjøgløtt og sval sjø ikke så gæærn i fargen... Syns den ser litt varmere ut i virkeligheten.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 21:44   #15
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Vårluft er der også ser jeg. Men den er gulere, grønnere, og lysere. Det gjelder jo da selvfølgelig for de andre også.
Kanskje det bare er pc-en min.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 21:47   #16
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg i gang. (Panel)

Her er pdf-filen til fargekartet jeg kikker på.
http://www.jotun.no/www/no/20020050....ve=12956415131
Det er den som heter våre vakreste farger 2011/2012
Men her er også fargene feil på min pc.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no