Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Glatte vegger eller panelplater på lite soverom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-13, 16:59   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Glatte vegger eller panelplater på lite soverom?

Vi skal pusse opp et lite soverom (6-7 kvm).

Det blir Alloc laminat - oljet Eik - på gulvet. Enten esisterende takess i taket eller paneltak i hvitt. Problemet er veggene. Vi har vurdert glatte vegger (gips, sparkel og armeringsduk), walls to paint eller ferdigmalte panelplater.

Om vi velger glatte vegger med gips må vi ha hjelp til å ta sparkling og tapetsering tror jeg = koster en god del penger i arbeid. Panelplater og walls to paint kan vi klare selv. Lurer på om panelplater vil ta mye romfølelse, det er jo viktig når rommet er lite... Heller kanskje mot glatte vegger, men... tidsaspekt har en god del å si - siden vi er avhengig av at soverommet er kjapt oppe å gå igjen. Økonomi er også et aspekt, har ikke allverdens til disposisjon, slik at å sette bort hele jobben utgår.


Hva bør vi velge? Meninger, fordeler og ulemper mottas med takk

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 19:01   #2
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glatte vegger eller panelplater på lite soverom?

Jeg vet ikke, men vi vurderer Walls to paint når vi tar soverommene. Det ser jo unektelig veldig praktisk ut og etter hva jeg kan se greit i forhold til inneklima etc. Vi bruker malere til alt som inkluderer sparkling av gips, men for å passe på budsjettet litt også, blir det nok dette på soverom og gjestetoalett. Snekkeren mente produktet så greit ut, men krever rette vegger om du skal få låsemekanismen til å funke og altså slippe sparkel.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 13:51   #3
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Glatte vegger eller panelplater på lite soverom?

Hva er Walls to paint?

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 13:54   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glatte vegger eller panelplater på lite soverom?

Jeg hadde neppe lagt noe som helst som bygger ut veggene på et så lite rom. Er det et alternativ å male rett på det som er der i dag?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 16:07   #5
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glatte vegger eller panelplater på lite soverom?

Vi river eksisterende vegger og setter opp nye. Her teller hver cm:-)

Walls to paint er glatte plater man bare klikker sammen og deretter maler.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 16:27   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glatte vegger eller panelplater på lite soverom?

Ah, da forstår jeg.

Jeg ville valgt glatte, lyse vegger i et lite rom. Panel får rommet til å virke mindre, synes jeg.

Jeg har aldri prøvd noe annet enn gipsvegg og tapet utenpå, men det krever jo, som du sier, litt forhåndskunnskap, en del penger eller temmelig mye mikk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 20:37   #7
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.814
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glatte vegger eller panelplater på lite soverom?

Hvordan ble det?
Brukte dere walls to paint?
Jeg har nettopp fått montert walls to paint i stuen min, må jeg tørrmoppe de eller støvsuge veggene før jeg maler de?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no