Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-12, 08:55   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Vi har Applåd med Varde håndtak og tre benkeplate. Hvite fliser. Kan fin være både landlig og minimaltisk alt etter tilbehør.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:20   #22
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Jeg er ikke glad i å vaske, men syns det går helt greit å vaske over skapene på kjøkkenet vårt. Dvs ofte gjør 5 åringen det, siden hun så gjerne vil. Vi har Lidingø, og har ikke angret på de tre årene vi har hatt det.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:46   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Tusen takk alle sammen!

En ting jeg lurer på er om det blir helt feil med benkeplaten jeg viste til lenger oppe i tråden når stuegulvet ( i umiddelbar nærhet) er eikeparkett og lysere?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:51   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Jeg tror det går greit, men jeg tror du skal dra og se på den platen først, det kan være den er annerledes enn du tror. Jeg endte med helt annen plate etter å ha sett dem. Det gjør ikke noe om gulv og benk ikke er like så lenge de er såpass ulike at det ikke ser ut som man har prøvd, men bommet. Eller har kirsebær mot eik, det vet jeg ikke om fungerer så bra kanskje, greit å holde seg i en del av fargeskalaen.

Jeg har forøvrig sort plate, litt tykk sådan (4cm), det synes jeg ble pent. Jeg har også hatt valnøttlaminat på hvitt kjøkken, det var også veldig fint. Og jeg har hatt eikefarget plate på hvitt kjøkken, det var også fint.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:52   #25
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Jeg synes Lidingö passer best til store kjøkken, det er litt sånn herregårdsaktig.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 13:33   #26
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Ramsjø er jo en litt mellomting mellom de to da.. Kjenner noen som har lagd kjøkken med det nå og det ble kjempe fint

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 13:49   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Vi har tegnet kjøkken til nyleiligheten vår for ikke så lenge siden. Jeg kan ikke fordra å vaske og trenger derfor å ha det enkleste mulig. Derfor valgte vi hvit høyglans uten håndtak. Enklere får du det ikke.

Vi er så rotete av oss at det er greit om i hvert fall skapdørene er ryddige og rene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 14:53   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Det er noe lignende av Ramsjø vi har hatt som baderomsinnredning nå og jeg sliter en del med å få ut støv av hjørnene. Jeg er ingen racer på støvtørk og vask.

Jeg tror nok kanskje det blir applåd, men med benkeplate fra leverandøren jeg linket til. Jeg har hørt om flere som er fornøyd med den leverandøren. Utfordringen blir å finne riktig plate.

Neste utfordring i kjøkkengalskapen min er hvordan vi skal plassere innredningen. Jøje..

Hva anbefales av oppvaskkum? Vi vil gjerne ha med avrenningsfelt ved siden av.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 15:24   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

VI skal ha Ädel fronter på vårt nye kjøkken. Mindre kriker og kroker enn Lidingø og Ramsjø, men mer liv enn Applåd. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80060047/

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 15:41   #30
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Jeg hadde hvit høyglans der jeg bodde før og synes det ble fortere (synlige) fingermerker der enn på dører type Lidingø. Flekkene er sikkert til stede nå også altså, men de kan bli litt mer skitne før det synes veldig. :lat:

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 16:04   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Synes at Blanco-vaskene er veldig gode, de i granitt feks. Vi har svart nå, og skal ha hvit neste gang. Vår ser iallefall ikke brukt ut en gang, etter 7 år.

Den vi har nå ligner på denne:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 16:14   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Er de dyre Nessie? Greie å tilpasse innredningen fra IKEA?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 16:16   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er de dyre Nessie? Greie å tilpasse innredningen fra IKEA?

Det er vel alt fra 4-5000 kr til maaange tusen tror jeg. Mener vår kosta rundt 6000 kr.

De er greie å tilpasse alle slags innredninger vil jeg tro? Vi har noe annet enn IKEA nå, men kjøpte ikke vasken der vi kjøpte kjøkkenet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 16:47   #34
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.214
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Vi har Lidingø og er godt fornøyd. Jeg liker det bedre enn applåd.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 17:11   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Vi har også bianco. Ganske dyr, men en god vask er verdt ganske mye synes jeg, godt fornøyd. Ikke problemer med ikeakjøkken (jeg tror ikke du finner vasker du ikke kan velge).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 17:16   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har også bianco. Ganske dyr, men en god vask er verdt ganske mye synes jeg, godt fornøyd. Ikke problemer med ikeakjøkken (jeg tror ikke du finner vasker du ikke kan velge).

Søkte på Biancovasker, men da kom det mange sko gitt.
Blanco er det visst!!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 17:17   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

Og der var jeg inne og så på Blanco-vasker på nett og ser at det er ufattelig mange farger der også. Jeg har liksom tenkt at en vask er stålfarget og thats it. Fargevalg på vask også? Dette er ikke lett.

Antrasitt eller skiferfarge ser grei ut kanskje, men det kommer litt an på hva slags skiferfarget gulv vi velger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 17:21   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidingø eller Applåd kjøkken fra IKEA?

antrasitt er veldig fint. Vi har vanlig stål. Det funker veldig greit det også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no