Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gardiner eller ikke?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-14, 09:22   #21
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Mine barn har ikke helt ulike rom, og jeg har nå sydd gardiner til dem etter 3 år uten... (med lystett rullgardin da). Jeg synes det gjorde mye med rommet å få gardiner, og ville nok hatt det hos dere også. Jeg er imidlertid litt uskker pga senga, den gjør at det blir litt ekstra trangt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 09:29   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Med mindre det kommer i konflikt med lukking/åpning av vinduet? Ser ikke helt mekanismen på det vinduet på bildene dine.

Vi har husmorvinduer som snurrer helt rundt på utsiden av vinduet, så det går fint.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 09:29   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Mine barn har ikke helt ulike rom, og jeg har nå sydd gardiner til dem etter 3 år uten... (med lystett rullgardin da). Jeg synes det gjorde mye med rommet å få gardiner, og ville nok hatt det hos dere også. Jeg er imidlertid litt uskker pga senga, den gjør at det blir litt ekstra trangt.

Ja, nettopp. Jeg har faktisk vurdert å bare ha en lengde på hver side (mot veggen) av vinduet og ikke der sengene er.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 09:31   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Men, jeg tror jeg heller mot lystette liftgardiner for å få inn litt mer mønster og farge akkurat der på vindusveggen.

Tenkte på dette stoffet til det blå rommet:


Leter etter stoff til det grønne rommet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 11:12   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Hvis du har liftgardiner på utsida av karmen, så kan du ha en lystett liftgardin inni. Så har du liftgardinen opptrukket hele tiden, til pynt på et vis.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 11:28   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Men hele vinduet vises jo ikke. Jeg synes gardiner der møblene dekker blir visuelt rot.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 11:31   #27
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Liftgardin til pynt, rullgardin eller persienne innenfor, slik mkj og sindrome foreslår. Det er det jeg planlegger når jeg bare får somlet meg til det.
Hvis det blir lite luft mellom seng og liftgardin hadde jeg bare valgt rullgardin.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 11:31   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Visuelt rot kommer jeg ikke unna uansett, når vinduene er så dumt plassert og de må dele rom. Men, jeg har landa på at jeg vil sy slike liftgardiner som jeg henger 5-10 cm under taklista så vinduene "forlenges" visuelt og man faktisk får se litt av gardinene når de er oppe.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 11:31   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Liftgardin til pynt, rullegardin eller persienne innenfor, slik mkj og sindrome foreslår. Det er det jeg planlegger når jeg bare får somlet meg til det.
Hvis det blir lite luft mellom seng og liftgardin hadde jeg bare valgt rullegardin.

Jeg kan fint dra senga litt unna vinduene så de får plass.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 11:55   #30
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Det tror jeg blir bra! Hadde nok valgt dette selv også, har opprullingsgardiner "til pynt" på barnerommene her også, nettopp for at det luner litt og også at jeg fant fine stoffer jeg ville bruke
Å løfte gardinfestene opp, og evt. til siden der det er mulig, forstørrer vinduene mye.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 12:14   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

God løsning!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 12:25   #32
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Det siste forslaget ditt blir veldig bra tror jeg. Kjempefine farger du endte opp med på rommene forresten!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 12:44   #33
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Det blir veldig fint.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 13:15   #34
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner eller ikke?

Enig med de andre her, det tror jeg blir veldig fint!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no