Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkenerding

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-16, 09:58   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikkenerding

Jeg går jo aldri inn i noe halvveis. Så når jeg nå har funnet fram til strikking igjen, er det ikke bare selve strikkingen (som på et vis er den kjedeligste delen ) jeg driver med, men jeg fordyper meg i strikkehistorie og hører på endel strikkepodkasts.

Jeg syns det er utrolig interessant å høre om strikkingens historie i Norge, versus våre naboland. Jeg hører på to svenske podkasts, hvor dette kommer tydelig frem. I Nördic Knitting intervjuer de blant annet to norske forskere om nettopp strikkingens ulike posisjon i Norge og Sverige, og de historiske og kulturelle årsakene til dette. Utrolig interessant!

Samme podkast har også en episode om Bohus Stickning, og designet av bohus koftan. Mange tror jo at dette er et gammelt tradisjonelt mønster, men dengang ei. Det ble designet rett før krigen, og strikkingen av koftene var en form for u-hjelp, slik at konene til de arbeidsløse steinhuggerne i Bohus skulle kunne tjene penger.

En annen pod er Rätt Avigt, den er litt mer fnisete og full av frustrasjoner over strikking, noe jeg kan kjenne meg godt igjen i. Hun ene skriver en bok med en tittel jeg regner med at mange andre finner familiær: "Håll kjäften, jag räknar".

Sitat:

"Det blir lite självhjälp, lite feminism, lite samhällsstrukturer och ganska mycket dåliga vitsar.”
Gulliga små tanter som stickar kliande barnkläder. Hipsters som klär in lyktstolpar och papperskorgar i ulliga färgglada sjok. En miljon halvfärdiga sneda halsdukar. Alla har vi någon bild av vem en Stickare är.
Håll käften, jag räknar! är en ärlig, sur och humoristisk samling stickbekännelser. Vilka är stickarens sju dödssynder? Hur mycket garn kan en köpa utan att skämmas? Måste en vara projektmonogam? Boken avhandlar varför du aldrig ska be någon sticka åt dig, vad det arga skåpet är, förspilld kvinnokraft, latmaskar och elitister och hur jävla meditativt det egentligen är att upptäcka att man inte kan räkna till tre.

Jeg hører også på den norske poden Marthe & Marthe, som er søt og morsom.

Som barn av en sosialantropolig har jeg jo falt i gryta, og blir utrolig fascinert av de ulike historiske årsakene til hvorfor strikking har utviklet seg i forskjellige retninger, hvordan svensker, som ikke har den samme kulturhistorien til strikking som vi har, går inn i det på en annen måte enn nordmenn, folkehistorie vs. design, interessen for å spinne eget garn, interessen for lokalprodusert garn osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:04   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Japansk og strikking is the shit!

Er sånn jeg og. Er VELDIG opptatt av å finne ut alt om opphavet mitt for tiden (er Kvensk). Googler, googler og googler....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:09   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Japansk og strikking is the shit!

Er sånn jeg og. Er VELDIG opptatt av å finne ut alt om opphavet mitt for tiden (er Kvensk). Googler, googler og googler....

Ja, man ikke ikke bare ha lyst til å dra til Japan. Da må man selvfølgelig ta et språkkurs og planlegge å ominnrede hele huset i en mer japansk stil.

Men det er så GØY å gå helt opp i noe, og lære så mye nytt!

(eksen min var også kven, forresten)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:11   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding



Ja, vi to har veldig forskjellig tilnærming til ting. Ikke noe galt i det altså, det er bare veldig interessant å konstatere.

Jeg er oppvokst i arbeiderklassen, og jeg har strikket hele livet (les: fra jeg var ca 5 år). Jeg strikker ting familien trenger og som jeg synes er fint, og synes det er en meditativ ting å gjøre i en ellers stresset hverdag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:14   #5
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strikkenerding

Jeg har også kommet over Nördic knitting, men har ikke rukket å høre på den ennå (har et par episoder klare på mobilen).

Også har jeg akkurat vært på strikketreff, en hel helg med strikkenerding

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:17   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Jeg syns ikke det er spesielt meditativt å strikke, men jeg gjør det når jeg ønsker meg noe fint. Noen ganger syns jeg noe er fint fordi det har en spesiell historie. Men tviler på at jeg strikker en Bohus-kofta for det, til det blir frustrasjonen for stor. Så vidt jeg forstår er det supertynt blandingsgarn av angora og merino.

Jeg tror det å gå opp i det på flere felter er det som gjør noe interessant for meg. Jeg er slik på alle områder, tror jeg. Skal jeg reise er minst 50% av opplevelsen planleggingen og "etterarbeidet". Når vi var i amsih country for noen år siden, så leste jeg masse amish-historie, både i forkant og i etterkant. Forståelsen var helt ulik etter å ha vært der og bodd på en amishgård. Det gjør det enda mer spennende, å analysere egen forståelse og oppfatning av noe, etter hvilken input jeg har. Det ser jeg med strikking også. Det er noe helt annet å strikke noe bare fordi det er fint, og å sette seg inn i historien, både underveis og etterpå. Da setter jeg mer pris på selve plagget også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:18   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkenerding

Anbefaler bøkene til Annemor Sundbø, siden du nå er falt i gryta.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:19   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg har også kommet over Nördic knitting, men har ikke rukket å høre på den ennå (har et par episoder klare på mobilen).

Anbefaler virkelig de to episodene jeg lenket til over! Om du liker historikk, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:24   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Anbefaler bøkene til Annemor Sundbø, siden du nå er falt i gryta.

Takk, de skal jeg sjekke ut.

Jeg har forresten en helt nydelig engelsk strikkebok; a Stitch in time. Jeg kommer sikkert ikke til å strikke noe fra den, siden alt er på megatynne pinner, men herregud for noen design! Og så flott at man tar vare på og viderefører vintage design. Forfatteren har gitt ut flere strikkebøker med nye versjoner av eldre oppskrifter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:57   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Takk for tips. Nördic knitting ( For eit ordspel!) har eg ikkje høyrd. Kan legge til Stickpodden i lista over strikkenerd-podcaster. Eg har høyrd litt over halvparten og kvaliteten er litt varierande. Men dei tidlege episodane er fine. Har og Knit British på lista mi over ting eg tidvis høyrer på. Ho har forresten ein veldig fin IG-konto og.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 11:11   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Etter at jeg så igjennom alle de bohusgenserne har jeg seff sendt en forespørsel på pris på en strikkepakke. Selv om jeg vet at jeg kommer til å HATE å strikke den.

Knit british skal jeg sjekke ut!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 11:26   #12
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkenerding

Veldig glad i Nördic knitting og Rätt avigt, og synes Marthe og Marthe er gode også. Må legge Knit British til lista mi.

Jeg er nok litt som deg Tallulah og går inn i et tema for fullt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 11:27   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Jeg var veldig på innredningsbølgen i sommer. Nå sitter jeg og lurer litt på hva jeg holdt på med.. Joa, det ble ganske fint her.. men innsatsen var jo ENORM i forhold til resultatet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 12:12   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg var veldig på innredningsbølgen i sommer. Nå sitter jeg og lurer litt på hva jeg holdt på med.. Joa, det ble ganske fint her.. men innsatsen var jo ENORM i forhold til resultatet.

Men syns du ikke det var gøy da? Det er ikke waste of time, syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 13:09   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men syns du ikke det var gøy da? Det er ikke waste of time, syns jeg.

Joda. Det var jo verdt det, men må le litt av meg selv og.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 13:24   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkenerding

Jeg kan også anbefale Stuff mom never told you sin episode om strikking og kjønn. De er ikke så innmari gode på strikking, men desto bedre på historie og kjønnsperspektiv. I tillegg til at jeg synes de er generelt festlige.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 16:58   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Eg er på andre episode med Nördic Knit! Tusen takk, Tally! Eg er så fascinert over Fair Isle, shetlandsk, islandsk samt baltisk strikkekultur og har kjøpt fleire bøker om dette i det siste. Så dette var heilt perfekt!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 18:54   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkenerding

Så hyggelig å høre, nokon! Du bør høre på Rätt avigt også. De er litt yngre og mer fnisete, og veldig morsomme på en litt sånn kneggete måte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 19:13   #19
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkenerding

Har hørt at Woolful skal være bra og ganske så nerdete, men har ikke hatt tid til å høre på den enda.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 20:22   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkenerding

For dem av oss som ikke har satt seg inn i dette, du kunne ikke delt litt sånn generelt om forskjellen på norsk og svensk tilnærming? Det er jo interessant

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no