Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkehjelp

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-16, 23:23   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Strikkehjelp

Jeg holder på å strikke denne bunaden til ei fadderjente på 5 år. Den skal strikkes i str. 7/8 år så hun har den noen år. Hvordan er det best å få lagt den opp? Den blir 5 cm. lenger i livet enn 5/6 års str. Blir det fint å få sydd den opp 5 cm i livet? eller vil det bli merke der når den blir lagt ned igjen? Over skuldrene skal jeg alltids få det til, men det er i livet jeg er usikker på. Er akkurat kommet til 50 cm nå som er str. 5/6 år og lurer på om det er best å strikke de 5 siste cm nå eller ta opp og strikke de på når den har blitt for kort? Hva er best?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 00:25   #2
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkehjelp

Jeg ville strikket den i str 7/8 sånn som beskrevet. Det gjør jo ingenting om den er litt lang i starten.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 00:43   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp

Korleis tenker du å gjere med broderia, viss du skal legge han opp?

Eg ville og ha strikka full lengde og latt han brukast frå fotsid til knelengde.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 01:22   #4
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkehjelp

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg ville strikket den i str 7/8 sånn som beskrevet. Det gjør jo ingenting om den er litt lang i starten.

Det er nok det som blir løsningen.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Korleis tenker du å gjere med broderia, viss du skal legge han opp?

Eg ville og ha strikka full lengde og latt han brukast frå fotsid til knelengde.

Jeg tenkte å få lagt den opp i livet på en eller annen måte, ikke nede. Rett under vrangborden. Men tror skjørtet blir for tungt slik at det blir merker når den skal legges ned igjen.

Tror jeg har landet på å strikke den etter oppskriften og ta den opp på skuldrene. Lettere å få lagt opp og ned der.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 10:35   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Det er nok det som blir løsningen.



Jeg tenkte å få lagt den opp i livet på en eller annen måte, ikke nede. Rett under vrangborden. Men tror skjørtet blir for tungt slik at det blir merker når den skal legges ned igjen.

Tror jeg har landet på å strikke den etter oppskriften og ta den opp på skuldrene. Lettere å få lagt opp og ned der.

Høyrest lurt ut. Trur du har rett i at det fort blir merker i livet, ja.

Viss du ikkje feller av, men bruker vevesting i skuldrene, går det jo an å ta opp sømmen og strikke vidare der.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no