Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Alternativ garn til Nancygenser/kofte?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-17, 16:40   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alternativ garn til Nancygenser/kofte?

Yngste vil ha Nancygenser. Klok av skade vil jeg velge en rimeligere tråd en Sandnes alpakka, jeg regner med denne genseren (også) kanskje bare varer en sesong eller to før den er fravokst.
Dere som har strikket Nancy kofte/genser, hvilken tråd (og pinnestr) har dere brukt? Og på en skala fra 1-10, hvor stor kløgrad på garnet?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 18:31   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ tråd til Nancygenser/kofte?

Jeg strikket i finull fra Rauma, pinne 3. Den klør ikke i det hele tatt, merkelig nok. Den blir veldig myk i bruk, så nå har jeg strikket votter i finull også, selv til minsten. (Jeg har atopisk eksem, så jeg er sensitiv.) Mamma og søsteren min strikket i alpakka, og den klør så mye at de må ha høyhalset under. Jeg hørte nå i en podcast at farget alpakka har en tendens til å klø.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 20:10   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ tråd til Nancygenser/kofte?

Kløe er vel individuelt, så det blir vanskelig å gjere ei objektiv gradering av det. Men dersom ein klør lett av ull, er merino å anbefale. Det er imidlertid ofte ganske glatt til mønsterstrikk. Eg har akkurat strikka Nancy i merino-/lacegarn til niesa mi.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 20:51   #4
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ tråd til Nancygenser/kofte?

Adore fra Sparkjøp er veldig godt og mykt.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-17, 12:18   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ garn til Nancygenser/kofte?

Baby merino fra Drops kan brukes på pinne nr 2,5-3
Den klør ikke - selv min supersensitive 12-åring liker det.
Garnius har mye tilbud på dette garnet.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 18:42   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ garn til Nancygenser/kofte?

Tusen takk for svar.
Det viser seg altså at det er forskjell på tråden til kofta og til genseren, noe som skapte rot i hodet for meg som tenkte å strikke genser med kofteoppskriften. Jeg landet på babymerino, men mangler altså gensermønster. Heldigvis har venninnen min mønsterheftet, så jeg slipper å kjøpe dette heftet også. Jeg får ikke mønsteret før til helgen, men sparer 70 kr. Jadda.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no