Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva vil jeg strikke nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-17, 08:15   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva vil jeg strikke nå?

Jeg har akkurat ferdigstilt en jakke til minstebarnet, og for første gang på lenge har jeg ikke neste prosjekt liggende klart. Det er litt prekært, for jeg skal på togtur i morgen, og må ha noe å gjøre.

Noen som kan hjelpe meg i en retning? Jeg har en halv tanke selv, om en jakke til meg i lyse grønntoner. Som kan passe nå på våren. Eventuelt Lev Landlig-kofte i hvit bunnfarge og grønne farger. Jeg vil helst strikke i ren ull, saueull altså. Jeg foretrekker finullgarn fra Rauma, men jeg vil ha noe litt tynnere denne gang. Hva velger man da?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 09:07   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg strikker sokker. Bitta Mikkelborg selger bøkene "strømper" og "sokker", og det er masse fine oppskrifter. De fåes som regel på salg på ark. Og ullsokker strikket i tynt garn er jo enormt anvendelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 09:08   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg stemmer for tykke pinner og mammas bladrillejakke!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 09:18   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg vurderer tirilgenseren fra Sandnesgarn, de har den børstede alpakkaen i en nydelig grønnfarge. (selv om jeg blir sånn barnslig "boikott!" av at de samarbeider med Petter Pilgaard. Men skal jeg tenke sånn må jeg utelukke Dale også, på grunn av Lothepusgenseren).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 09:22   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg vurderer også 148-4 fra Rauma. Jeg syns nesten alle oppskriftene deres er nydelige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 09:43   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Holst Supersoft og Shetland Soft (samme garn) er litt tynnare enn finull og min absolutte favoritt. Men det må bestillast så det er ikkje haste-prosjekt.

Kva med eit par strømper eller ei lue som togstrikk og jakke når du kjem heim?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 09:45   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Det er så mye lekkert. Jeg har surret meg inn på sånne strikkegrupper på FB og det er så mange fristelser.

Jeg holder på med 8-bladrosegenser. Gratisoppskrift på Sandnes Garn sin nettside. I alpakka. Min har korte ermer og er litt mer innsvingt, lengre og bred vrangbord.


Jeg synes disse sokkene som har mønster som ligner Kari Traa sitt er så lekre. De som har kontrastfarge på hel og tupp. Har den på listen.
Karisokk.

Hva med denne? Kirsebærblomstring.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 09:55   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Viss du vil ha noko som er tynnare enn finull, som selgjest over disk i Oslo, er totrådsgarnet til Nøstebarn kanskje eit alternativ? Det er merino, men ubehandla og relativt grovt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 10:00   #9
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg bestilte fra Holst på en fredag og hadde garnet på onsdag.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 10:16   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg bestilte fra Holst på en fredag og hadde garnet på onsdag.

Ja, dei er raske, viss ikkje det stopper opp i postfortollinga. Men HI seier ho vil ha garnet i morgon.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 10:38   #11
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

For noen uker siden var jeg på strikketreff, og ei av damene der strikket en nydelig genser i Ask fra hifa. Jeg kan ikke gi deg mønsteret på genseren for det var egenkomponert, og det samme var den flotte genseren hun hadde på seg. Men Ask virket som et godt garn å både strikke av og bruke. Og så er det norsk. Helt klart noe jeg skal se nærmere på når jeg har slanket garnlageret mitt.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 10:44   #12
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja, dei er raske, viss ikkje det stopper opp i postfortollinga. Men HI seier ho vil ha garnet i morgon.

Ja, da blir det verre.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 10:51   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

For noen uker siden var jeg på strikketreff, og ei av damene der strikket en nydelig genser i Ask fra hifa. Jeg kan ikke gi deg mønsteret på genseren for det var egenkomponert, og det samme var den flotte genseren hun hadde på seg. Men Ask virket som et godt garn å både strikke av og bruke. Og så er det norsk. Helt klart noe jeg skal se nærmere på når jeg har slanket garnlageret mitt.

Ask er nydelig! Men det er litt tjukkare enn finull.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 11:32   #14
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Åsemors kofte kanskje?


Sist redigert av Pegasus : 05-03-18 kl 15:23.
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 13:08   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Åh, så mye fin inspirasjon!

Jeg gikk for Kirsebærblomstring som GinaK tipset om her. Helt fantastisk. Jeg har til og med rukket å kjøpe garn, så det blir en lysegrønn jakke med hvite og rosa blomster. (Men oppskriften så veldig vanskelig ut. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 13:32   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Så gøy. Jeg tenkte å legge ut den i lindegrønn men fant ikke bilde som jeg synes viste den fint nok frem. Den er helt lekker og er et kunstverk.

Hvilket garn er det?
Håper å se bilde når den er ferdig. Håper togturen har kjedelig natur å se på for du begynner rett på mønsteret, strikker ovenifra og ned og jeg ville ihvertfall ha trengt ro rundt meg for å strikke det mønsteret der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 13:35   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Sorry altså. Jeg vet ikke hvor man finner oppskrift på den Kirsebærblomstringen. Jeg er med i strikkegrupper på FB og ser fristelser der.
Hvor fant du oppskriften, PepperLemon?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 13:38   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Holst Supersoft og Shetland Soft (samme garn) er litt tynnare enn finull og min absolutte favoritt. Men det må bestillast så det er ikkje haste-prosjekt.

Takk for tips! Supert! Det skal jeg se på, jeg kjenner ikke det garnet fra før av.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-17, 13:40   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Sorry altså. Jeg vet ikke hvor man finner oppskrift på den Kirsebærblomstringen. Jeg er med i strikkegrupper på FB og ser fristelser der.
Hvor fant du oppskriften, PepperLemon?

Her er oppskriften!

Jeg ble litt svett da jeg så mønsteret. Oioi. Jeg har strikket forkortede rader før, på sokker. Men aldri i et slikt mønstret stykke som dette. Det spørs om togturen er lang nok til at jeg kommer meg gjennom så mye som én runde rundt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 10:17   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg synes denne også var utrolig lekker. Jeg bare elsker disse fargene sammen da. Samme nyanser som Nancykoften min så det blir kanskje vel likt...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no