Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Diagram i Excel

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-08, 11:25   #1
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Diagram i Excel

Holder på å lage diagram i et Excell ark, men husker ikke hvordan jeg fikk skjult informasjonen jeg skal ha. Altså det som blir brukt i tabellen. Jeg vil vise BARE aksene, ikke alle tallene jeg skriver inn. Jeg husker at jeg bare kunne klikke på diagrammet, så kom tallene frem, og jeg kunne evt. rette dem der. Nå ligger de fremme hele tiden Noen som skjønner hva jeg mener?(Gjør det knapt selv......Må tallene legges inni et annet regneark kanskje????

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:33   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diagram i Excell

Vet ikke om jeg helt skjønte hva du mener - men hvis du kopierer diagrammet over i Word så må du dobbelklikke på diagrammet for å få frem tallene.

Et annet alternativ er å lage diagrammet på en ny tag (når du er i ferd med å avslutte diagramwizarden så spør den om du vil ha diagrammet på samme ark eller på et nytt).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:47   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Diagram i Excell

Da skal jeg prøve å kopiere dem inn i word. Det siste har jeg prøvd, og da forsvant den, men jeg har mange diagrammer på et regneark, og alle må være samlet. Det fikk jeg ikke til da. Men jeg prøver det første, takk for svar!!!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 13:08   #4
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.947
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Diagram i Excell

Du kan merke de kolonnene du vil skjule (merk dem helt øverst, der kolonnenavnet står) og høyreklikke og velge "hide".

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 10:25   #5
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Diagram i Excel

Banana, da jeg gjorde det, forsvant alle søylene i diafgrammet mitt også....

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 10:40   #6
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Diagram i Excel

Du merker diagrammet ditt, høyreklikker og velger Chart Options. Under fanen Axes fjerner du hakene for Category (X) axis, og Value (Y) axis. Da burde alle tall på aksene forsvinne.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 19:55   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.947
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Diagram i Excel

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Banana, da jeg gjorde det, forsvant alle søylene i diafgrammet mitt også....

Ja, det er jo det vi snakker om, eller? Å skjule de søylene (jeg kaller det kolonnene) som du ikke vil at skal synes?

Rettelse: nå ser jeg hva du mener. Hakke peiling! På hvorfor det skjer, kanskje skal det være sånn.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no