Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-18, 14:47   #341
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Fikk akkurat tlf fra vikarbyrå om jeg kan ta 1 ukes oppdrag neste uke - svarte ja jeg. Alt er bedre enn ingenting.

Herlig! Fin innstilling og hvem vet hva det kan føre til videre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 08-08-18, 15:24   #342
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Ja, nå er dette ikke noe jeg drømmer om å jobbe med (sentralbord/resepsjon), men bedre enn ingenting og sier du ja til byrå kan det være lettere å få nye andre relevante ting. Fikk akkurat mail om at jeg var sporty som stilte opp på så kort varsel.

Jeg gikk fra kjedelig sentralbord/resepsjon videre til en mer utfordrende og interessant (men fortsatt ikke faglig relevant) administrativ stilling, som blant annet gikk på en del tilrettelegging av møter og seminar, referat- og rapportskriving o.l. for ei ledergruppe, der en i gruppa var leder for en avdeling relevant for mitt fagområde. Husker jeg satt på disse ledermøtene og skrev referat, og så på denne personen og tenkte at "du er min neste sjef". Brukte mye tid på småprating, lobbyvirksomhet, og å selge meg selv inn som fagperson hos denne, i løpet av det året vikariatet endte opp med å vare. Nå har jeg vært fast ansatt i den nevnte avdelinga som fagperson i snart seks år.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde hatt jobben hvis det ikke var for vikariatet som møtesekretær i ledergruppa, fordi jeg har en utdanning som folk ikke helt skjønner hva innebærer, og de som lyser ut, og behandler søknadene, forstår ikke helt hva jeg kan.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-08-18 kl 15:31.
My er ikke aktiv  
Gammel 08-08-18, 15:26   #343
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Så bra, Millen. Det er lurt å ta det du får nå i starten. Lykke til og håper på medvind videre.

Jeg har også fått ny super sjef og det er sååååå mye bedre å være på jobb nå. Jeg har det helt supert på jobb.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 08-08-18, 17:16   #344
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Super fastlege som jeg fikk snike meg inn til bakveien idag før åpningstid og fikk time på ønh på sykehus samme dag. Etter en mnd med krøll i halsen så er jeg lettet over foreløpig konklusjon.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 08-08-18, 17:26   #345
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Fikk akkurat tlf fra vikarbyrå om jeg kan ta 1 ukes oppdrag neste uke - svarte ja jeg. Alt er bedre enn ingenting.

Dette ble jeg glad for! Selv om det bare er for en uke. Men som du sier selv, det er bedre enn ingenting.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 08-08-18, 17:54   #346
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Jeg jobber på barnehageavdeling med barn fra 1-3 år, og for tiden er vi opptatt med innkjøring av nye barn. Ene barnet, 2.5 år, har aldri vært borte fra mor før, så det er en vanvittig tøff prosess for dette barnet å lære seg at mor går, barnet er igjen, og så kommer mor og henter. Vi er på halvannen uke nå, og vi har gått fra hysteriske skrik, spark og slag til at barnet i dag bare gråt i fem minutter. Vi har gått fra barnet sitter limt fast på Inagh, til at barnet leiker på gulvet, mens Inagh rydder bord. Vi har gått fra barnet blånekter spise, til at barnet i dag spiste halvannen brødskive og drakk melk. Babysteps, babysteps, vi nærmer oss målet med trygt og lekent barn. Jeg blir så utrolig glad når det barnet som for ei uke siden brøla hysterisk og slo meg, nå slitter og rekker tunge og ler så det klukker.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 09-08-18, 08:09   #347
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Kjæresten min serverte meg frokost før jobb. Deilig!
Jeg har en lunchdate med bestevenninnen i morgen, og skal diskutere menyen til et catering-oppdrag vi har fått.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 09-08-18, 08:15   #348
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Jeg skulle gjerne hatt barnet mitt på innkjøring hos Inagh, kjenner jeg! Heldigvis er jeg glad for, både i dag og alle andre dager, at vi har verdens fineste barnehage!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 09-08-18, 09:31   #349
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Akkurat nå ble jeg glad for at vi har hatt smertefrie innkjøringer i barnehagen for barna den gang da. (Vi brukte to uker per barn, da)

I går ble jeg glad for at jeg hadde vett til å drite i ryddemaniskheten som traff meg da jeg kom hjem fra ferie, stupings sliten og helt urimelig sur, og etter at jeg hadde gjort det grøvste så ringte jeg mannen som var på butikken og 1) ba om unnskyldning for at jeg hadde vært sur og 2) ba ham kjøpe ferdigpizza, og så slanget vi oss i sofaen, så Mamma Mia, spiste pizza og sang med på alle sangene. LURT!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 09-08-18, 09:57   #350
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

At jeg har fått ut en søknad!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 09-08-18, 17:06   #351
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

At jeg har fått ut en søknad!

Så flott!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 09-08-18, 17:38   #352
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Mer om grei sjef.
Vi snakket om julebord i dag og tidligere var det kun etter sjefens pipe og han ble skikkelig furten om vi ikke synes noe om det han mente og ville.

Nysefen sier at vi er helt underkuet så i år blir det enten drinkekurs eller vinsmakekurs før middagen.
Herregud, hun er så grei og raus altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 09-08-18, 23:13   #353
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Jeg hentet en pakke i dag med kopper jeg hadde kjøpt på Ebay (porselensserviset vårt var plutselig gått ut av produksjon, så jeg kjøpte en liten stabel mens de enda er lette å få tak i), og så var det ene tefatet knust. Jeg sendte en melding til selger, og et par timer etter fikk jeg en beklagelse og beskjed om at de skulle sende et nytt tefat straks. Blir alltid glad av god service.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 10-08-18, 09:37   #354
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

At det i vår bittelille grønnsakshage (som jeg, utover vanning, har fullstendig forsømt) ser ut til å gro både gulrøtter, rødbeter, squash og sukkererter (innimellom alt ugresset jeg aldri gidder å gjøre noe med ). Man trenger altså hverken ha grønne fingre eller like hagearbeid for å få til noe der ute.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 12-08-18, 16:16   #355
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

At fotballaget til eldstejenta har kommet seg hele veien til A-finalen på Sandar Cup! Finalen starter nå om få minutter... spennende...

Det blir veldig sent før de kommer hjem, men tenker det er så verdt det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 12-08-18, 17:30   #356
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Æsj, det ble 0-1-tap i finalen, men bra innsats likevel! Gøy å komme hjem med sølvmedaljer og pokal!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-08-18 kl 15:23.
My er ikke aktiv  
Gammel 12-08-18, 19:21   #357
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Det er vanskeig å peke på noe spesielt, men dagen har vært fin, litt husarbeid, litt lesing, litt prat med Helten, litt foreningsarbeid og besøk av Mutter'n. En helt fin avslappende dag før jobbstart i morgen etter ferien. Neste ferie er allerede om 6 uker så jeg har jaggu ikke noe å klage på.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 12-08-18, 19:23   #358
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Vi har fått ryddet og kastet samt lagt bort endel til loppis, langt fra ferdig, men igang. Og særlig etter en elendig natt med lite søvn.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 12-08-18, 20:02   #359
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

TTT-familien.
Vi har endelig fått malt ferdig kjellerrommet fra topp til tå noen runder og i dag har vi sjauet og ryddet sånn at vi nå kan bruke trappen innvendig ned til kjelleren.
Skal bli rom for eldstemann men fortsatt mye å gjøre før det er klart. Etterhvert får vi et rom ledig til overnatting for venninnen min og til litt rot og sånt. Gleder meg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 12-08-18, 21:01   #360
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #5

Glad for at jeg til slutt fikk DRASSET med meg foreldrene mine (og ungene mine og tre besøkende unger) ut på tur i dag. En tur de selv hadde bedt om, men så neiognei og huff og det regner jo og så kaldt det er og skal vi virkelig dra av gårde så mange og så må vi finne dittendatten først og somlesomle Men det ble en kjempefin og hyggelig tur for store og små.

Og så har jeg badet med ungene og masse videre alene mens jeg ventet på flere unger og det var så utrolig deilig fortsatt, selv om det var kaldt de første sekundene.

Og så har datter kusinebesøk og de fniser og fniser og baker og bader og fniser og det er akkurat som da de var små.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no