Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Deres beste oppskrift på julekaker?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 19:39   #21
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Denne må det abonneres på.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 20:40   #22
Tingeling_Dream
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6
Tingeling_Dream har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Har oppskriften på drops:

Vanlig sukkerblanding:

1 dl vann
5 1/3 dl strøsukker (450g)
2dl druesukker (125g)

Fremagangsmåte ved koking: Tilsett først vann, deretter sukker og til slutt druesukker. Kok først blandingen med lokk. Når den har kokt 1-2 minutter tas lokket av før videre koking. Ikke rør i blandingen.

Koketemperatur er 157-165 grader 162 grader er akkurat passe. Dette må måles nøye med termometer!

Når dråpsmassen har nådd denne temperaturen heller du hele massen oppå en teflonmatte som ligger oppå bakeplaten denne må være smurt med olje så det ikke setter seg fast. Når du ser massen begynner å stivne litt i kanten er det tid for å tilsette smak og farge. Kjøp pipetter på apotek a 2ml. Hell smaken i midten av massen og pakk over med massen så det ikke damper bort. Bland massen godt sammen så smak og farge dekker hele massen. Rør ikke med fingrene for den er fortsatt veldig varm bruk skrape eller annet redskap som ikke smelter. Smør og dette inn med olje.

Når massen har fått en temperatur så du kan klare å ta i den med hendene, bruker du hendene, men kjøp enganshansker. Så kan du begynne å dele opp deigen i drops. Bruk saks til dette.

Eple drops: 2 ts sitronsyre, 1ml bladgrønn farge, 1ml eple aroma

Tutti Frutti: 2ts sitronsyre, 2 ml rødbetfarge, 1,5 ml tutti frutti aroma

Fløtekarameller: 2,5ml brun farge, 2ml fløtekaramellsmak, 1/2ts titandioksyd (blandehvit)

Sjokoladedrops: 2,5 ml brun farge, 2 ml sjokolade aroma

Polkagriser: 2 ts titandioksid ( blandehvit) 1,5-2ml peppermyntearoma. 1ml julerød farge. Ha først i smaken og del deretter massen i to, ha blandehvit i den ene og rødfargen i den andre. Dra deretter massen sammen i hverandre.

Lakris:
Gammeldags lakrisdrops: 2ss lakrisrotpulver, 10-15 dråper sort næringsmiddelfarge, 1ml stjerneanisaroma

Muselort: 3ss lakrisekstrakt, 2ss salmiakksalt, 10-15 dråper sort næringsmiddelfarge, 1ml stjerneanisaroma

Tyrkisk pepper: 5-6 ss lakrisekstrakt, 2 strøkne ss fin kokesalt eventuelt 2ss salmiakksalt, 1 strøken ss finmalt pepper, 10-15 dråper sort næringsmiddelfarge, 2ml stjerneanisaroma. Rist de ferdige dropsene i litt lakrisekstrakt.

Salmiakk og lakrisdrops: 4ss lakrisekstrakt, 2ss salmiakksalt

Salte sara: 2ss lakrisekstrakt, 2ss salmiakksalt, 1 ml stjernenisaroma. Rist de ferdige dropsene i litt lakrisekstrakt

Sitrondrops: 2ts sitronsyre, 4ml gulrotfarge, 1,5ml sitronaroma

__________________
Linnea Marie f. 15.03.07
Tingeling_Dream er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 22:49   #23
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Jeg dytter frem denne igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:00   #24
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Kanelkaker

125 g smør
3/4 dl sukker
1 ts kanel
1ts vaniljesukker
2 dl hvetemel
ca 1 dl malte mandler

Pynt:
2 dl melis
1/2 ts malt anis

Rør smør, sukker, kanel og vaniljesukker mykt.
Bland i mel og mandler. Trill deigen til en pølse (hvis den blir klissete, pleier jeg å legge den rett over på bakepapir og rulle det sammen)
Legges i kjøleskap en liten time, skjæres i cmtykke skiver og stekes i 20 min ved 160 grader.

Mens de steker blander du melis og anis, og når kakene er ute av ovnen dyppes de i blandingen mens de er varme. Litt klissete blir man, men de smaker herlig!

Ellers er Sarah Bernard en must-have her i huset!

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:49   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Napoleonshatter.

(bør dobles)
250 g mel
150 g margarin
70 g sukker
1 egg + 1 eggeplomme

Mandelmasse:
100 g sukker
1 eggeplomme (dette piskes)
75 g malte mandler


Elt alt kaldt sammen. La deigen hvile i 20 min. Kaldt.
Kjevles ut. (ganske tynt). Stikk ut rundinger med glass.
Trill kuler av mandelmassen, legg den i sirkelen og brett opp 3 kanter - sånn at det ser ut som en hatt

Stek på 180 grader til de er gyldne.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:51   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Kanelhjerter.

200 g smør
1/2 dl sukker
1 dl potetmel
1 eggeplomme
3 dl mel

egg til pensling

Bland alt, la det hvile i 30 min.

Stikk ut små hjerter. Pensle med egg. Dryss over kanel og sukker.

Stek på 200 g i ca 8 min.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:51   #27
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Farmors mandeltopper.

2 eggehviter
180 g melis (piskes)
250 g malte mandler

Lag topper på et brett.

Stek på 180 grader til de er gyldne.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:01   #28
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Sarah B. kakene mine ser ikke akkurat slik ut som på bildet nei...

Dessuten bør se små bunnene stekes i minst 10 min, de ble så flytende.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:04   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Sarah B. kakene mine ser ikke akkurat slik ut som på bildet nei...

Dessuten bør se små bunnene stekes i minst 10 min, de ble så flytende.


Næmen!
Hva du driver med da?
Dårlige egg?

Jeg skal bake SB på onsdag

Man KAN jo bruke ferdig kransekakemasse og..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:06   #30
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.


Næmen!
Hva du driver med da?
Dårlige egg?

Niks, de var helt ferske.

Siden du slesker deg slik, så skulle jeg veldig gjerne likt å se bilder av dine.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:09   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Niks, de var helt ferske.

Siden du slesker deg slik, så skulle jeg veldig gjerne likt å se bilder av dine.

Disse er de fra ifjor. Ikke HEELT fornøyd med de..så satser på et enda bedre resultat i år Men de var dødsgode da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:14   #32
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Men i helsiken for noen bunner da!! Mine ble jo ikke 5 mm en gang.
Var jeg for hardhendt med eggehviten kanskje?

Frans Josefs konfektkake, eller orgasme-kaken som jeg kaller den for, er meget lik i smaken.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:16   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Fikk en litt annen oppskrift av en venninne idag, smakte henens ifjor, og de var nyydelige.

Hennes bunn:
200 g mandler (1/2parten skåldes )
200 g melis
3 eggehviter.

Settes ut med teskje. Stekes på 200 grader i 8-10 min.

Smørkrem:
100g meierismør
1,5 dl melis
1 eggeplomme
2 ss kakao

Glasur:
100 g kokesjokolade
1 stor ts kokosfett




Bunnene mine hevet seg fint ja Mer en stor nok.
Spørs om du ble no eggkluss ?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:31   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Man KAN jo bruke ferdig kransekakemasse og..

Jeg lagde av ferdig kransekakemasse i fjor, etter oppskriften på krem.no, og de ble kjempegode i alle fall. Med sjokoladekrem av bare mørk sjokolade og fløte. Sånn så de ut mens jeg drev og glaserte:



(Jeg satte dem i fryseren over natten etter å ha hatt på sjokoladekrem, da gikk det veldig lett å dyppe dem i smeltet sjokolade etterpå, og sjokoladen stivnet nesten med én gang.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 21-11-16 kl 00:44.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:18   #35
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Bunnene mine hevet seg fint ja Mer en stor nok.
Spørs om du ble no eggkluss ?

Nå husker jeg at jeg fikk litt eggeplomme oppi eggehviten. Det var ikke mye, men sikkert det som gjorde utslaget.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:33   #36
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Denne må det abonneres på.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 08:54   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Nå husker jeg at jeg fikk litt eggeplomme oppi eggehviten. Det var ikke mye, men sikkert det som gjorde utslaget.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:51   #38
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

SB kakene har jeg lyst å teste ut i år. Ble imponert over Skilpadda sine. Hvor får en kjøpt ferdig kransekakemasse?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:05   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

SB kakene har jeg lyst å teste ut i år. Ble imponert over Skilpadda sine. Hvor får en kjøpt ferdig kransekakemasse?

Det har de stort sett på alle vanlige kolonialbutikker (bortsett fra at det har vært utsolgt i "mine" butikker den siste uken), det pleier å ligge i samme hylle som marsipan og kakepynt. Den kommer formet som en pølse som man bare kan skjære i passe tykke skiver og steke.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:59   #40
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deres beste oppskrift på julekaker?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kanelhjerter.

200 g smør
1/2 dl sukker
1 dl potetmel
1 eggeplomme
3 dl mel

egg til pensling

Bland alt, la det hvile i 30 min.

Stikk ut små hjerter. Pensle med egg. Dryss over kanel og sukker.

Stek på 200 g i ca 8 min.

Desse har eg lyst å prøve. Blir dei helt sprø eller litt mjuke.
Kor tjukt skal ein kjevle ut?

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no