Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ting du lærte som voksen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-22, 15:39   #21
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.261
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Er der sant?! Det er jo helt genialt.

Men ikke alltid har jeg funnet ut, hehe. Enten så har jeg glemt alfabetet, eller så bryr ikke de lokale butikkene her seg om det.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 16:00   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.458
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

At det fins operasjonsroboter, så en slik for en uke siden før de la meg i narkose. Ja, en robot som opererer. Imponert!
#5hull i magen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 16:08   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg var over tredve før jeg skjønte at oppholdsvær ikke betyr «vær du kan oppholde deg ute i»

Alltid tenkt at deg er opphold av regn (regnværspause). Bor på Nordvestlandet der regn er det været som er standard.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 16:31   #24
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

At krydderet står alfabetisk i hyllen på butikken.

Da lærte jeg noe nytt i dag også gitt. #over40

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 16:35   #25
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.414
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

At det ikke heter Gardemoen, men Gardermoen lærte jeg først for et par år siden. Moen til Garden, liksom. Det var helt logisk for meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 21:52   #26
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

At det ikke heter Gardemoen, men Gardermoen lærte jeg først for et par år siden. Moen til Garden, liksom. Det var helt logisk for meg.

Ser utrolig mange som skriver Gardemoen på FB, så du er i godt selskap. På linje med når man deler ut pokaler for Artic Cup. Den første c-en i arctic er tydeligvis heller ikke lett å få med.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 22:38   #27
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Også er det veldig mange som vil ha en t med i skomerket Skechers……

Måtte le litt av oppholdsvær . Fin tråd!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 00:09   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Vrir hjernen, men må si at jeg har kunnet forbausende mye rart.

Det jeg lærte i fjor (og som slik sett ikke var noe jeg kunne lære «først» som voksen, fordi det nok ikke er noe som fantes for endel år tilbake) er at det finnes en funksjon i Word som jammenmeg oversetter hele dokumentet! Uten å klippe og lime i google translate! Helt fantastisk! Var en ganske bra oversettelse også, selv om man absolutt bør lese gjennom, og kan finne noen språkblomster.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 00:28   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Jeg lærte også det om alfabetisk organisert krydderhylle først i denne tråden. Måtte sjekke da jeg handla på Rema etter jobb, og jaggu! Først posene, alfabetisk, og nedenfor glassene alfabetisk. Spurte mannen min, og han visste det, men sier at det finnes folk som går rundt og omorganiserer dem for å stave andre ting, som en egen greie, f.eks fotballsupportere som staver "Klopp" o.l.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 07:37   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.458
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Der lærte jeg noe nytt om sære fritidssysler, My.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:50   #31
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Det er ikke lenge siden jeg lærte at det heter Sea King og ikke Seeking-helikopter. Altså, Seeking er jo helt logisk, det er jo sånn helikopter man flyr rundt med når man skal lete etter og hente skadde personer. «Nå er de ute og flyr med Seekingen» sa vi da vi var små.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:52   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Det er ikke lenge siden jeg lærte at det heter Sea King og ikke Seeking-helikopter. Altså, Seeking er jo helt logisk, det er jo sånn helikopter man flyr rundt med når man skal lete etter og hente skadde personer. «Nå er de ute og flyr med Seekingen» sa vi da vi var små.

Navnet er vel et ordspill, dobbelt betydning. Men det staves Sea King ja.

Kommer på at jeg lærte som voksen at sprøytemiddelet heter Round(-)up, ikke rondupp.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:09   #33
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.756
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Jeg trodde også det het "seeking" til ganske nylig.

Jeg var også voksen før jeg skjønte at "gjenboer" ikke er en person som bor igjen i boligheten når den selges. Og vel, jeg var ikke akkurat voksen, men i alle fall ungdom, før jeg skjønte at "streikebrytere" ikke er personer som møtes til brytekamper for å ha noe å gjøre mens de er i streik.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:12   #34
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.756
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Og noe jeg faktisk lærte så sent som i fjor ... drikken Solrik skal uttales med samme trykk og tonem som Ulrik. Jeg lo av sønnen min som uttalte det slik fordi han trodde at gutten på kartongen het Solrik, og jeg syntes det var en søt historie, helt til jeg fant ut at han faktisk hadde rett!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:16   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Og noe jeg faktisk lærte så sent som i fjor ... drikken Solrik skal uttales med samme trykk og tonem som Ulrik. Jeg lo av sønnen min som uttalte det slik fordi han trodde at gutten på kartongen het Solrik, og jeg syntes det var en søt historie, helt til jeg fant ut at han faktisk hadde rett!

Jeg har hatt sommerjobb på fabrikken som lager den (i alle fall der den ble laget i gamledager), og de som jobbet der sa Sol-rik. Som i "en solrik sommer".

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-07-22 kl 10:21.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:26   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.756
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har hatt sommerjobb på fabrikken som lager den (i alle fall der den ble laget i gamledager), og de som jobbet der sa Sol-rik. Som i "en solrik sommer".

https://www.tv2.no/a/13920608/

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:53   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.414
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har hatt sommerjobb på fabrikken som lager den (i alle fall der den ble laget i gamledager), og de som jobbet der sa Sol-rik. Som i "en solrik sommer".

De som jobber steder sier ofte rare ting. Jeg jobbet med hygiene- og kosmetikkprodukter en gang, og alle som jobbet med det kalte deodoranten AXE for "Akkse", altså uttalt på norsk og ikke "Æks" sånn det uttales på engelsk (og som alle kundene sier).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:32   #38
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

De som jobber steder sier ofte rare ting. Jeg jobbet med hygiene- og kosmetikkprodukter en gang, og alle som jobbet med det kalte deodoranten AXE for "Akkse", altså uttalt på norsk og ikke "Æks" sånn det uttales på engelsk (og som alle kundene sier).

Jeg jobba et sted der vi leverte varer til restauranten "Mona mi". Nesten alle skreiv det. Navnet var selvsagt egentlig "Mon ami".

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 13:25   #39
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Det er ikke lenge siden jeg lærte at det heter Sea King og ikke Seeking-helikopter. Altså, Seeking er jo helt logisk, det er jo sånn helikopter man flyr rundt med når man skal lete etter og hente skadde personer. «Nå er de ute og flyr med Seekingen» sa vi da vi var små.

Greit å ha lært det nå som det byttes ut med SAR Queen.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 13:39   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Alltid tenkt at deg er opphold av regn (regnværspause). Bor på Nordvestlandet der regn er det været som er standard.

Jepp. At regnet holder opp litt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no