Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-22, 22:55   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Spørsmål

Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Hjelp! Jeg prøver å google, men jeg klarer ikke å gjøre meg forstått!

Men, det må da være noen med samme utfordring som meg? Jeg har nøkkelbrikke til ytterdøra. Sånn liten, rund plastsak som holdes foran en leser, og så åpner døra seg automagisk.
Utfordringen er å ha med seg denne brikka overalt, og finne den igjen!

Jeg har sett for meg å feste brikka til mobiltelefonene til gjengen, for mobilene er jo som regel med overalt. Men, hvordan gjør jeg det i praksis, uten at brikka faller av eller mobilen blir ødelagt?

Har dere sett noen gode løsninger eller har noen gode forslag? Superlim? Eller finnes deg egnet deksel med plass til brikke?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 23:46   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Kan du bruke sånn deksel eller holder som er til Apple airtag?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-22, 23:47   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Noe sånt?

https://www.kjell.com//no/produkter/...B&gclsrc=aw.ds

https://mackabler.no/selvklebende-ai...oaAtAtEALw_wcB

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 09:18   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Lommebokdeksel sånn som dette?
https://lux-case.no/premium-lommebok...petui-gra.html

Eller feste brikken på en nøkkelsnor eller nøkkelring, så forsvinner den ikke så lett.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 09:24   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Jeg har silikontrekk utenpå telefonen min og har bare puttet nøkkelbrikken innenfor trekket. :rema 1000:

Det ser kanskje litt mindre vakkert ut, men det funker.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 11:47   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Gode tips til hun med hardcover!

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg har silikontrekk utenpå telefonen min og har bare puttet nøkkelbrikken innenfor trekket. :rema 1000:

Det ser kanskje litt mindre vakkert ut, men det funker.

Må du ta ut brikken for effekt? Eller kan du holde hele telefonen foran leseren?


Sist redigert av Timar : 16-09-22 kl 12:59.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 15:16   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.


Må du ta ut brikken for effekt? Eller kan du holde hele telefonen foran leseren?

Neida, det funker! Funker å ha den liggende inni lommeboka også, men lommebok må man grave etter i sekken, mens telefonen har jeg ofte i hånda.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 10:44   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Å bare putte brikka i mobilcoveret funket gullegodt for oss to som har sånn lærsak med kortlomme! Takk!

Eldste skal ta seg en tur på Kjells og se om de har noe som passer til plastcoveret hennes. Takk for tips!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 10:50   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Enn slike fester til Charms?
Slike charmsfester selges både på nett og sikkert på hobbybutikker...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 11:04   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Ja, det kan være et alternativ, Che. Takk!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 11:18   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.536
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Nøkkelbrikka mi på jobb vekker en app på mobilen min om den kommer nær, lommebok/wallet-greie. Så jeg kunne ikke hatt den under coveret i alle fall, den reagerer gjennom coveret. Reelt bare et problem når jeg legger fra meg telefonen oppå nøklene, men noe jeg ville undersøkt i alle fall fr jeg festet en på mobilen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 13:59   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Å bare putte brikka i mobilcoveret funket gullegodt for oss to som har sånn lærsak med kortlomme! Takk!

Eldste skal ta seg en tur på Kjells og se om de har noe som passer til plastcoveret hennes. Takk for tips!

Godt at vi litt late også kan bidra med noe nyttig!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:13   #13
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Brikken man bruker på døra er en rfid-brikke. Man kan bruke de fleste rfid-brikker på døra, jeg bruker f.eks ladebrikken for elbilen opp mot ytterdøra. Det finnes også mobildeksel med rfid-brikke i "lokket" i dekslet, og disse kan brukes på døra di.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:27   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Brikken man bruker på døra er en rfid-brikke. Man kan bruke de fleste rfid-brikker på døra, jeg bruker f.eks ladebrikken for elbilen opp mot ytterdøra. Det finnes også mobildeksel med rfid-brikke i "lokket" i dekslet, og disse kan brukes på døra di.

Takk for tips. Men tror du dette gjelder også for inngangsdør til blokk? Jeg kan ikke programmere brikker til den selv.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:51   #15
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøkkelbrikke til dør, feste på mobil?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Takk for tips. Men tror du dette gjelder også for inngangsdør til blokk? Jeg kan ikke programmere brikker til den selv.


Aha, nei da måtte du nok fått de som administrerer inngangsdøra til å gjøre det for deg i så fall.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no