Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-22, 12:01   #21
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Jeg har ingen glede i meg i dag. Jobben er møkk, sjefen svarer borti veggen, Helten er på sin arbeidsplass. Ingen kan gi meg en klem nå. Blæh. Og jeg må fyre selv, helt selv.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 21-09-22, 12:02   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har ingen glede i meg i dag. Jobben er møkk, sjefen svarer borti veggen, Helten er på sin arbeidsplass. Ingen kan gi meg en klem nå. Blæh. Og jeg må fyre selv, helt selv.



Skulle gjerne gitt deg en ekte klem.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-09-22, 12:06   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Input, her.



Skulle gjerne gitt deg en ekte klem.

Takk, bare at du skriver det hjalp. Nå tror jeg at jeg skal komme meg gjennom resten av arbeidsdagen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 21-09-22, 13:19   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Ingen relevante søkere (nok en gang) til jobben som vår avdelingsleder, nå må vi vurdere plan B og C og trolig omorganiseres på en eller annen måte. Jeg.Orker.Ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 21-09-22, 17:51   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Lurer på om en avgjørende Champions League-kvalifiseringskamp mellom et norsk fotballag og et av de største europeiske lagene hadde blitt sendt på TV, hvis det var menn som spilte. Eller jeg lurer egentlig ikke på det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 21-09-22, 17:57   #26
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Ingen overraskelse kanskje - men i dag og de siste 500 dagene gruffer jeg over en mann ved navn Tor Arne Gangsø. Piggene vokser hver gang han sleper stemmen sin gjennom tv-ruta.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv  
Gammel 21-09-22, 18:44   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Herlighet, ja. Gangsø skaper uendelige mengder med gruff her også. I tillegg til alle jeg møter der ute i verden som gjerne vil fortelle hvor fæle lærerne er.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 21-09-22, 19:26   #28
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Dagens plan

Buss fra der jeg er nå til amfi, kjøpe oksehaler, bussen videre hjem, spise lunsj, dusj, hentet med taxi og ha samtale med psykiater sammen med vernepleier fra bof, taxi fra dps til annen dps.

Vel.. misforståelse i kommunikasjon sp vernepleier kan ikke forlate bof og jeg kan ikke dra alene til samtalen

Resultatet ble

Buss til amfi, de hadde kun frosne oksehaler men ok, et så svært angst anfall på butikken, klarte ikke gå på videre buss og flere kjørte rett forbi meg, kom meg på bussen, ble møtt av personal på bussholdeplass, brått dissosiativt anfall og sprang rett over veien da (enser ikke fare..) og stor fare for påkjørsel (men jeg er ikke bevist når dette skjer), personal roer meg ned og går hjem.
Hode er i 1000.. funker ikke med noe mat og dusj er jo langt over planlagt tid.
Får ikke koblet oss på samme video link så etter 15 minutter finner man ut samtale må taes på tlf.
Samtale gikk ok (trodde jeg)
Hode enda i 1000 og vurderte veldig å bruke TT kort ut men valgte buss siden jeg hadde dagsbillett og TT kortet brukes når jeg absolutt må ha det.
Kommer enda senere til denne dps da.
Så har min psykiater mistolket beskjeden og seponert en medisin jeg kan bruke forbyggende mot epilepsi og satt opp allergimedisin som skal testes ut som litt beroligende. Men jeg had fått epilepsi anfall av allergimedisin før og skal kun prøve. Må uansett ha førstnevnte.
Hode vertfall i 2000 nå.

Og siden jeg er nokså utslitt og stresset fra før pga en uholdbar bosituasjon over tid så tåler jeg lite og hode stopper..

Ender får noen til kjøre ut en tablett til meg, så må jeg få tak i denne psykiateren i morgen (fri fredag) for fikse det før helgen. Dps jeg er her på endrer ikke noenuten hun gjør noe.

Så kaos dag…

Har måtte snu og endre på så utrolige mye i hele dag og det funker kjennerelt dårlig med endringer og autisme. Jeg er nokså håpløse på det, selv om jeg skulle gjerne klart være bedre så klarer jeg det ikke..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 21-09-22, 20:56   #29
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Foreldremøte som varer 1 time på overtid pga lærere som ikke klarte å holde tida, og mye var totalt meningsløst.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 21-09-22, 21:14   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Foreldremøte som varer 1 time på overtid pga lærere som ikke klarte å holde tida, og mye var totalt meningsløst.

Jeg har gjort en hit and run på foreldremøte i dag. Møtte opp, satt i 20 minutter. Latet som jeg fikk en telefon og gikk ut. Snek meg ut av bygget og videre på nytt møte jeg trodde jeg skulle få med meg tre kvarter men slik gikk det ikke.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 22-09-22, 13:20   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Jeg klarer ikke denne streike mer. Jeg kjenner at jeg går mer og mer til grunne inni meg. Jeg har en vond klump i brystet og jeg har lyst til å grine hele tiden, og jeg orker nesten ikke å være i våken tilstand. Dette gjør vondt langt inn i sjelen min, og jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut lenger.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 22-09-22, 13:34   #32
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Uff, det høres ikke godt ut, Anne C.
Er det mulig for deg å få sykemelding en periode så du kommer deg til hektene?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 22-09-22, 15:10   #33
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Stakars skjønne hunden vår har diare. I natt måtte den tydeligvis på do uten at vi merket noe til det selv om den sover på soverommet vårt. Den har funnet en "krok" hvor det var bæsj både på gulvet (null problem) og nederst på tre lag gulvlange gardiner, sånne tynne chiffongardiner som skjermer innsyn men gir lys, tykke lystette greier og tykke silkegardiner. Tenk om hunden heller hadde skjønt at det er bedre å bæsje midt på bare gulvet. Men stakars liten har prøvd å skjule seg så godt som mulig innimellom de gulvlange gardinene. Jaja. Jeg har prøvd nå å bare ta en bøtte og bløtlegge nederste delen av gardinene, men forventer ikke akkurat at det kommer til å bli bra nok.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 22-09-22, 15:21   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Anne C: Jeg leste akkurat en artikkel om streikedispensasjoner. Kanskje det er mulig å søke om dispensasjon ut fra lærers liv og helse?


Jeg tror jeg skjønner hvordan du har det. Jeg fikk en lignende følelse da vi ble sperret inne under koronapandemien. Det ble altså helt svart i hodet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 22-09-22, 15:59   #35
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Anne C: Jeg leste akkurat en artikkel om streikedispensasjoner. Kanskje det er mulig å søke om dispensasjon ut fra lærers liv og helse?


Jeg tror jeg skjønner hvordan du har det. Jeg fikk en lignende følelse da vi ble sperret inne under koronapandemien. Det ble altså helt svart i hodet.

Jeg sa det halvveis på tull til rektoren min i dag det med disp.

Når det var korona så var jeg lærer, og jeg følte at jeg var viktig. Nå føler jeg at jeg ikke er verdt en dritt. Og det er ikke noe hyggelig følelse. Jeg tror det å være lærer er en mye større del av meg enn jeg trodde.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 23-09-22, 07:24   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Hormoner, mobbing og tenåringstrass.

Jeg vet jeg bare må stå i det. Det er min jobb som mor. 1650 sitter jeg enten utmattet som en klut med eldstemann i bilen til moren til en klassekamerat, sammen med nevnte klassekamerat, på vei til speiderkurs, eller så fyller jeg fenetridk bilen for å kjære bak dem når han har ombestemt seg 5 min etter de dro.

Han vil. Men han vil ikke. Han vet han vil angre om han ikke drar. Men også om han drar. Han evner ikke å bestemme seg, og blir rasende om noen bestemmer for ham så han har nå låst seg på nei.

Jeg vet han får det kjekt, en opplevelse av å være med på noe, og han vet det selv også, men sier han bare kommer til å innse det et kvarter før de skal hjem. På søndag.

Jeg er sliten inn til margen. Det er ikke vits i å bli enig med ham nå før skolen. For han har ombestemt seg før han kommer hjem. Må bare puste med magen og stå i det. Ta utgangspunkt i at han skal, pakke, gi mat, snakke, snakke, snakke, trøste, og bare...


Puste.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 23-09-22, 07:30   #37
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Stor klem til deg Malama

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 23-09-22, 16:53   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Han dro.

De dro 10 min senere enn de skulle, han sto i dusjen når de kom, men. Han dro.

Da puster jeg i 5 min. Og så lager jeg taco til jentene og leser meg opp på kamptider på morgendagens turnering og hva enn annet som skal skje denne helga. Det var på en måte bare fokus frem til nå.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 23-09-22, 16:58   #39
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi tok fine bilder av hele storfamilien i helga. Med barnas besteforelder.
Fine bilder. Feks av besteforelder med alle barnaebarna. Som vi var kjempe fornøyde med. Og delte med hverandre og klappet oss på skuldra. Helt til familiens minstemann fikk se dem. Og lurte på hvorfor han ikke var med.

Til mitt forsvar. Han fikk beskjed om å møte på fotoplassen.

Alene hjemme 5!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 09:54   #40
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Jeg har (heldigvis) begrenset antall dager igjen i denne jobben. Nytt av i dag. Teams-møte uten headsett - i landskap.

annemede er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no