Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemmekontor etter korona

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-22, 08:58   #1
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjemmekontor etter korona

Hvordan er det blitt ift. hjemmekontor nå etter korona? Er det fritt frem, eller må dere på kontoret, enten alle dager, eller noen dager i uka?

Jeg jobber i et stort oljerelatert konsern, og vi har fått tilbud om å inngå skriftlig kontrakt om opptil 3 dager med hjemmekontor i uka.

Vi er 13 personer på avdelingen, og 9 av oss har søkt om 3 dager hjemmekontor i uka, og fått det innvilget. De andre 4 er kun på kontoret.

Jeg er veldig fornøyd med ordningen. Vi velger fritt når vi vil gå på kontoret, trenger ikke ha noen faste dager, så vi kan ta det på sparket.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:00   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Vi har hatt det helt fritt, men skal nå ha minimum to dager i uken på kontoret og fremmøte minimum 50% over en måned.

Jeg er på kontoret hver dag og savner ikke hjemmekontoret et eneste sekund.

Jobber med Software.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:05   #3
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jeg er leder i staten, og hos oss kan man ha hjemmekontor inntil to dager i uken.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:10   #4
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.215
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jobber i staten, vi må ha 60 prosent på kontoret i løpet av en måned. Maks tre dager hjemmekontor i løpet av en uke, og alle avdelinger har hver sin ukedag der hele avdelingen må møte på jobb. Det fungerer fint.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:12   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.706
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Her er det som før pandemien, vi må (naturlig nok) være på jobb når vi underviser og vi har noen timer hver uke hvor vi skal være på kontoret. Hovedregelen er at vi skal være på kontoret litt hver dag, men det er mange som ikke tar hensyn til det.

Jeg har begrenset mulighet til å breie meg utover hjemme (må sitte ved spisestuebordet og derfor både ha ubehagelig stilling og uten mulighet til å la alt ligge), så jeg bruker kontoret ganske mye. Det kan være utfordrende i perioder, siden vi er mange på et arbeidsrom og det er mye lyd. Jeg ønsker meg lydtett headset til jul.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:12   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Hos oss er det forventet at vi er på kontoret tre faste dager i uken. Jeg synes det er fint og nødvendig for samhold og samarbeid etter covid.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:15   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jobber i det private. Det er ingen faste avtaler på dette. Ønsket er at man er på kontoret mest mulig. Avtaler med nærmeste leder om hjemmekontor. I praksis har jeg ca 1 dag i uken med hjemmekontor.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:25   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jobber i det private og et tilbake til sånn det er var før korona. Vi skal som utgangspunkt på kontoret, det er rimelig fritt å ta hjemmekontor sporadisk på sparket når det passer sånn, og noen har relativt faste avtaler om mer hjemmekontor, hvorvidt det er skriftlig avtalt tviler jeg på, men har ikke prøvd. Jeg pleier bare si "i moegen sitter jeg hjemme", på lik linje med ar andre av og til sier det.

Setter pris på å være tilbake på kontoret, men noen dager er det praktisk å være hjemme. Vi har en hjemmekontorplass på loftet, men jeg merker at det er lett for at dagen avsluttes fortere når ungene kommer hjem

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:30   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jobben min er ikke primært kontorarbeid, så hjemmekontor tillates ikke på generelt plan, men hvis man har behov for å være hjemme f.eks i forbindelse med at en får en håndverker på besøk, har et "litt" sykt barn e.l., så får man ha hjemmekontor så lenge det passer med andre planer som er lagt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:32   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jobber i det private, og hovedregel er at vi er på kontoret, med lav terskel for å innvilge hjemmekontor, så omtrent sånn det var før pandemien. Hyppigheten av hjemmekontor har nok økt noe. Vi må avtale med leder i forkant, men i praksis får vi aldri nei. Vi er en liten stab, så det er ganske viktig for arbeidsflyten at vi i hovedsak er sammen på kontoret. Noen benytter seg av det mye, andre nesten ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:35   #11
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jobber i det private. Det er ingen faste avtaler på dette. Ønsket er at man er på kontoret mest mulig. Avtaler med nærmeste leder om hjemmekontor. I praksis har jeg ca 1 dag i uken med hjemmekontor.

Kan signere denne. Jeg har 1-2 dager hjemmekontor i uka, alt ettersom det passer. Hovedregel er kontor og det legges opp mye til fysiske møter igjen.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:37   #12
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.705
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jobber i det private. Vi har en avtale på at vi kan ha inntil 50% hjemmekontor.
Mange er på jobb hver dag, noen er nesten aldri. For den siste gruppen, så kommer vi til å ta grep. Det er vanskelig å inkludere alle i miljøet når de ikke er tilstede.
Selv har jeg ca 1 dag i uken på hjemmekontor.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:38   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Hos oss kan man inngå avtale dersom det er ønskelig med fast hjemmekontor. Jeg vet ikke hva kravet til fremmøte er, for fast hjemmekontor var ikke aktuelt for meg.

Hvis man bare ønsker å kunne ta en dag hjemme i ny og ne når det passer trenger man ingen avtale. Det er som før, men sikkert litt mer liberal bruk av det nå enn før pandemien. Da pleide vi å spørre/informere, nå bestemmer vi bare selv.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:40   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Vi har lov til å ha hjemmekontor to dager i uka, noe mange benytter seg av. To dager skal være mer eller mindre faste kontordager for alle.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:47   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jeg har ikke det jeg trenger hjemme så sitter helst på kontoret. Dvs jeg har den bærbare, men ingen ekstern skjerm.
Men vi kan fint ta en dag på hjemmekontor hvis ønskelig.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:49   #16
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Hovedregelen her er inntil to dager hjemmekontor pr uke, sålenge det avklares med nærmeste leder.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:59   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Vi fikk det vi trengte hjemme, for å jobbe som på kontoret. Nå har jeg fast plass i kjelleren med pult, kontorstol, stor skjerm og tastatur. Vi fikk også økt fradrag for ADSL, fra minimums sats. Hos oss er det fiber like raskt som på jobb. Men ikke alle er like heldige med bredbånd.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 10:03   #18
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.218
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Hos oss er det mulig å inngå avtaler om hjemmekontor inntil 2 dager i uken. På mitt arbeidslag, er det bestemt at de dagene skal være mandag og fredag.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 10:09   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jeg har kontorjobb i det private, og vi kan ha hjemmekontor to dager i uka etter eget forgodtbefinnende, men det er ikke sånn at det registreres noe sted, så det er godt mulig at noen "jukser. Vi har akkurat innført at tirsdager skal være kontordag for alle, slik at vi i alle fall har én dag der vi er noenlunde stinn brakke.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 10:15   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jeg er jo lærer så det sier seg selv at jeg ikke kan ha så mye hjemmekontor. Vi har nå fått ny rektor som er mye strengere på tilstedeværelse enn det den forrige rektoren var. Så hos oss har det blitt strengere, i alle fall nå i oppstarten av skolen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no