Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Snømannen

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 22:16   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen

Jeg liker de andre bøkene til Jo Nesbø veldig godt, så jeg gleder meg til å lese "Snømannen" også.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 21:34   #22
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snømannen

Leste den i dag, og som de tidligere Harry Hole-bøkene holdt den meg godt parkert med nesa i boka de timene det tok å komme gjennom de 439 sidene.

Spennende!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 22:36   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Leste den i dag, og som de tidligere Harry Hole-bøkene holdt den meg godt parkert med nesa i boka de timene det tok å komme gjennom de 439 sidene.

Spennende!

Det er derfor jeg venter til over helga, har skole i helga, og fremlegg jeg må forbrede meg på

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:30   #24
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Den har fått temmelig blandede kritikker. På Nrk sa de i dag at de lurte påom han brukte et slags skjema, og bare byttet ut navnene og stedene...

Jeg har alltid likt Jo Nesbø, og håper VGs 6'er stemmer bedre enn den ramsalte kritikken han har fått andre steder.

Er ikke det faste skjemaet noe av det typiske med krim som sjanger da? Synes det er merkelig å klage på akkurat det. Det blir nesten som å klage på eventyrene fordi alle begynner med Det var en gang og slutter med Snipp, snapp, snute.

Mannen og jeg liker godt Jo Nesbø, og vi gleder oss til Snømannen. Det er deilig å se at enkle krimhistorier også kan fortelles med et levende språk.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 12:07   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen

Jeg er ferdig med Snømannen nå, og den svarte i alle fall til mine forventninger - veldig spennende og fengende, og virkelig en god måte å komme ut av en liten lesetørke på. Har ikke lest kritikkene (det gjør jeg aldri før boka er utlest), men skal ta en søkerunde nå og se om jeg er enig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 12:36   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er ferdig med Snømannen nå, og den svarte i alle fall til mine forventninger - veldig spennende og fengende, og virkelig en god måte å komme ut av en liten lesetørke på. Har ikke lest kritikkene (det gjør jeg aldri før boka er utlest), men skal ta en søkerunde nå og se om jeg er enig.

Helt enig med deg
Var ferdig med den for noen dager siden (er i gang med Stieg Larssons tredje bok på svensk nå)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:17   #27
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen

Men sei meg, kva var greia med den muggsoppen?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 16:10   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen



Jeg er jo ikke ferdig!

Om man prater OM det i boka må det stå i overskrift!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 16:52   #29
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Helt enig med deg
Var ferdig med den for noen dager siden (er i gang med Stieg Larssons tredje bok på svensk nå)

Jeg følger i dine fotspor, Angelique - den ligger klar her.

Haugtussa: jeg skjønte heller ikke det. :dum:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 17:41   #30
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg følger i dine fotspor, Angelique - den ligger klar her.

Haugtussa: jeg skjønte heller ikke det. :dum:

Den er SPENNENDE!!! Gled deg

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 19:51   #31
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Haugtussa: jeg skjønte heller ikke det. :dum:

Kan jeg bli med i klubben?

Det nærmeste jeg kommer en "teori" er at vi får vente til neste bok og se...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:43   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Kan jeg bli med i klubben?

Det nærmeste jeg kommer en "teori" er at vi får vente til neste bok og se...


Garantert!


Forøvrig tippet jeg hvem som var morderen TIIIDLIG..
Nesten litt surt.

Men glimrende bok!

Nå skal jeg forhåndsbestille Larssons 3.!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 22:13   #33
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.


Garantert!


Forøvrig tippet jeg hvem som var morderen TIIIDLIG..
Nesten litt surt.

Men glimrende bok!

Nå skal jeg forhåndsbestille Larssons 3.!

Den har jeg begynt på alllerede.....og jeg skal love deg at den er spennende!!!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 22:17   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Den har jeg begynt på alllerede.....og jeg skal love deg at den er spennende!!!



Får den i november.. lurer på om jeg klarer å spare den til jul?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 22:33   #35
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.



Får den i november.. lurer på om jeg klarer å spare den til jul?

Leser den på svensk....måtte ha den NÅ umiddelbart.
adde aldri i verden klart å spare den i en hel måned

Og du forresten...den er kjempetykk...over 700 sider

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 08:08   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Leser den på svensk....måtte ha den NÅ umiddelbart.
adde aldri i verden klart å spare den i en hel måned

Og du forresten...den er kjempetykk...over 700 sider

Bra!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 20:00   #37
Løvefot
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 17
Løvefot har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Snømannen

Jeg har også kjøpt den til ferien.... men må innrømme at den til stadighet "roper" på meg, så det spørs om jeg klarer å vente lenger......

Løvefot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 12:26   #38
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snømannen

Jeg har lest den, men jeg fikk en nedtur når det sto at en av personene giftet seg i kirken på Tveita. Det har aldri vært noen kirke på Tveita

Fin og spennende bok, men ikke av de beste han har skrevet synes jeg.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 12:34   #39
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snømannen

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg har lest den, men jeg fikk en nedtur når det sto at en av personene giftet seg i kirken på Tveita. Det har aldri vært noen kirke på Tveita

Oi, det var en glipp, gitt! Jeg trodde Nesbø alltid gjorde grundig research.

Apropos Larsson: Jeg har startet på bok 3, men merker at jeg nesten begynner å bli litt lei, jeg nå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 17:05   #40
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: Snømannen

Jeg elsker Jo Nesbø.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no