Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser dere for (de minste) barna?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-07, 21:20   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva leser dere for (de minste) barna?

Snupp på nesten to år har hittil ikke vært spesielt interessert i bøker, og jeg har tenkt at han kanskje ikke har vært helt moden for dem språklig sett. Pekebøker syns han er litt kjedelige, og "Den lille larven aldrimett" (som er den eneste småbarnsboken jeg har prøvd tidligere) har han aldri fattet interessen for.

Nå har jeg introdusert lesing før leggetid, og i dag var vi i bokhandel og kjøpte et lass med bøker. Og plutselig er bøker gøy! I dag leste vi om Lille Hare Hasselbrun og Store Hare Hasselbrun som forteller hverandre hvor glade de er i hverandre, og så leste vi en av Tor Åge Bringsværds "Når to er..." bøker, nemlig "Når to er sinte på hverandre". Spesielt den siste boken gjorde stort inntrykk på den lille karen, sikkert fordi han har vært mye sint på mamma og pappa i det siste. Helst ville han ha boken med seg i sengen, men han godtok at vi leste den en ekstra gang.

Jeg fikk skikkelig blod på tann av denne positive leseopplevelsen, og har derfor bestemt meg for å parkere bøkene for de aller minste og heller gå over til fortellinger. Noen som har gode tips om hva som kan falle i smak? Jeg har et lass med Barbapapa-bøker, og Snupp plukket også med seg en av bøkene jeg ikke har, så de blir nok populære. Er det "nyere" barnebøker som er populære? (Må jeg krype til korset og kjøpe boken om den lille muldvarpen...?)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:29   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Jeg elsker lesestundene med ztjerna. Det er den eneste tiden på døgnet han sitter stille på fanget, og det er så ko-oos

Vi leser veldig mye Pål. "Påls balje", "Påls bil" og "Påls smokk" er favorittene. "Baby lei seg" var lenge en stor hit. Han liker en del av Emma og Thomas bøkene. "Emma i barnehagen" og "Thomas rydder" klarer han å relatere seg litt til. "Thomas baker" blir for ukjent og abstrakt. Vi leser også "Den lille larven aldri mett" og favorittboken min fra jeg var liten "Mias dokke". "Bø og Bæ bøkene er morsom, og han blir aldri lei bøker med bilder av biler, tog og båter. Han begynner å bli klar for bøker med mer tekst, og på ønskelisten for 2års-dagen står følgende;

"Lille frosk" av Jakob Martin Strind
"Den store boka om den ville ungen" av Barbro Lindgren
"Bø og Bæ i skogen" av Olof Landstrøm
"Hvem skal trøste knøttet" av Tove Jansson
"Beibi jobber" av Ann Forslind
"Mollys vær" av Lucy Cousins

Følger forøvrig med i denne tråden for flere tips!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:35   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Snuppa har alltid vært interessert i bøker, så vi begynte å lese enkle pekebøker veldig tidlig. Vi leser alltid før hun legges, men det kommer litt an på formen hennes hvor "kompliserte" bøker vi leser. Hun får som regel velge selv.

"Når to er ....."-bøkene er særdeles populære for tiden. I tillegg leser vi mye om Toget Thomas og Postman Pat. Snuppa er medlem av Barnas Bokklubb og får regelmessige påfyll derfra. Nå venter vi på bøker om "Lille prinsesse". Dette kjenner hun igjen fra barnetv, så jeg er ganske sikker på at det skal bli en slager.

Jeg tror nok at "lillesøster"-bøkene også ville slått an, men jeg har blitt advart av en av mødrene i barnehagen. Denne "lillesøsteren" er visst usedvanlig trassig, og det blir visst barna som leser bøkene også.

Dessuten ELSKER hun OleBrum-bladene sine. Disse leses til de er helt tynnslitte. De leser hun gjerne helt selv bare vi har lest dem noen ganger først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:35   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Nusken (snart 2,5) har heller aldri vært særlig glad i pekebøker. Men "Se og si" av Kari Grossmann er stor suksess. Han fikk den i gave av de eldre fetterne sine som også hadde brukt den boka masse.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...duktId=1445037

Postman Pat bøkene, kommer vel på en god nr 2 for tiden.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:36   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

(Må jeg krype til korset og kjøpe boken om den lille muldvarpen...?)

bøker om bæsj er en sikker vinner

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:37   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.


Dessuten ELSKER hun OleBrum-bladene sine. Disse leses til de er helt tynnslitte. De leser hun gjerne helt selv bare vi har lest dem noen ganger først.

Tegneserier ja? Ja det er kanskje på tide og introdusere? Da vet jeg en tegneseriefrik-pappa som tar oppgaven med glede, selv om Ole Brumm kanskje blir litt i nusseligste laget. Det finnes kanskje noe alternativt?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:38   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Barnet har mange bøker og mange favoritter, men en André Bjerke-bok med rim & regler står høyt i kurs. Favorittverset er Runde rare Rulle Rusk. Leses selvfølgelig med heftig skarring.

Ellers er vi veldig glade i Kari Grossman-bøkene. Han peker til og med ut en oljeplattform langt borti horisonten på den ene. :miljøskadd:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:39   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Tegneserier ja? Ja det er kanskje på tide og introdusere? Da vet jeg en tegneseriefrik-pappa som tar oppgaven med glede, selv om Ole Brumm kanskje blir litt i nusseligste laget. Det finnes kanskje noe alternativt?

Jeg tviler på at min kjære vil tillate utlån fra Pondussamlinga iallefall.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:48   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Ole Brum er i nusseligste laget, men de er 2 år. Da får de lov til å være nusselige.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:50   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Lillesøster-bøkene til Kari Grossmann var voldsomt populære her da ungene var på den alderen. Det hender de henter dem fram fortsatt. De ble ikke noe mer trassige av å lese om Lillesøster som vet veldig godt hva hun vil, altså.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:51   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Glemte Ludde-bøkene, de liker ztjerna. Og "Albert Åberg og Skybert" er også populær. Teksten forenkles litt da, og leses om og om igjen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:55   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Lillebror digger bøker. Har gjort det så lenge jeg kan huske... han henter selv den boken han vil lese og setter seg gladelig på fanget. Sitter til boken er ferdig lest!
Vi leser den teksten som står og så spør jeg om forskjellige ting han skal peke på. Han er utrolig rå til å herme ord så han sier masse. Mulig det er fordi han er så interessert i å herme!
HAr ikke kjøpt noe bøker denne gangen siden vi har haugevis fra Go`boken tiden med storebror.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 22:24   #13
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Toåringen her har alltid elsket bøker.

Rene billedbøker kan være interessante fremdeles, men da bør de handle om forskjellige typer biler slik at han kan holde seg oppdatert, f.eks på forskjellen mellom en gaffeltruck og en liten dumper. Men det meste er bedre enn ingenting i nødsfall, da han også er interessert i å lære nye ord og begreper.

Lille Larve Aldrimett er forresten 1 av totalt 4 bøker han ikke kan fordra.

Det mest populære er fortellinger, gjerne serier. De beste rangert etter popularitet:
- Karsten og Petra-bøkene. De er anbefalt fra 4 år. men her har de vært digg fra han var halvannet, anbefales å begynne med begynnelsen, Petra begynner i barnehagen og følge rekkefølgen oppover.
- Lillesøsterbøkene. Her skal det apes etter det gale lillesøster gjør, feks har vi flere ganger måtte gå til barnehagen med en støvel og en sko, men det overlever vi fint.
- Når to er... Nevnt over, spesielt boken der de er på tur
- Tor og traktoren. Om det populære temaet bæsj... (ikke serie)
- Charlie og Lola, spesielt "Oisann!Men det var ikke meg"
- Hunden Morris, spesielt når han bader og når han reiser på landet

Tegneserier har ikke fenget enda, men Autofil-bladet og andre blader med mye bilder av biler og ev båter leses i stykker. ("Å hette den blå traktoren for noe?" - "Den heter John Deere Z2300" - "Åja, og den der traktoren då?". Jeg morer meg litt over at jeg er den foretrukne lesepartneren når vi leser bilblader, men det er nok bare fordi pappaen ikke er presis nok. Han kan feks finne på å bare svare "Det er en Audi" i stedet for "Det er en Audi A3 med automatgir".)

Tips: Ta en time på biblioteket og prøveles litt, la barnet velge litt selv og foreslå noen du tror er slagere. Da finner dere antakelig kjapt ut hva som er favoritter uten å måtte tømme lommeboka. I tillegg er det veldig koselig, og et høydepunkt for toåringen når han får dra på "biteket" med mamma eller tante.


Sist redigert av Balanse : 02-07-07 kl 22:40. Årsak: Tipser om vår bibliotekmetode
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 22:47   #14
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Mini har akkurat fylt to år og er i pekebok-sjangeren. Noen helt supre eksemplarer er Susanne Rotraut Berners Vrimle-bøker.

Vår-boka http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=|156||9788252165449
Vinter-boka http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=|156||9788252164619
Sommer-boka http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=|156||9788252168266

Handlingen/bildene i bøkene er identiske, men tar utgangspunkt i forskjellige årstider.

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 22:55   #15
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Snuppa vår fylte akkurat to år og for tiden er det Kardemomme by og Hakkebakkeskogen som er favorittene - men da må det synges også. Ellers er hun glad i alle salgs bøker, bare det er fine tegninger inni og hun kan peke og si hva hun ser.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 22:55   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

" Når to er.. " bøkene
"Gruffalo"
" Telleboken"
"Den lille larven aldri mett"
"Brannbil-boken"
" Tassen"-bøkene
"På bondgården"

Lille-mandarin er bokorm og vi har fast rituale på to bøker før hun legger seg hver kveld. Tror vi må kjøpe nye snart, for kjenner JEG begynner å gå lei favorittene snart.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 23:51   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Bøkene om Fiat og farmor av Iben Sandemose må leses omatt og omatt her i huset.


Lille Apes store tisseshow kjøpte jeg på ett eller annet salg, og den ble straks tatt opp på nivå med "Den lille muldvarpen..." Tiss og bæsj er jo kjempegøy en periode...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 08:04   #18
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Jeg har lest for begge mine fra tidlig spedbarnsalder av. Helt i førsten har det gått i bøker som "Tassen", osv.

Deretter har vi avansert litt med Sesam Stasjon -bøker, Disney -bøker, Kardemomme By, Albert Åberg, Sabeltann, Mummitrollet, Thomas Tog, Elias, osv. Akkurat nå leser vi i en bok som heter "Godnatteventyr for gutter".

Begge ungene mine elsker å bli lest for, og eldstejenta leser ALT hun kommer over.Akkurat nå leser hun "Kabalmysteriet" av Jostein Gaarder.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 08:14   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Poden skal bare lese selv, så her går det for det meste i tegneserier, Ole Brumm, Tom & Jerry og slikt.
Han liker veldig godt å bli fortalt eventyr og historier, men de må da kunnes på rams. Evt. gjør man som gubben; dikter opp en historie der og da, som må inneholde følgende elementer;
- Poden
- Ole Brumm
- Tigergutt og
- Lynet McQueen.
Gjerne på tur i skogen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 12:35   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser dere for (de minste) barna?

Da poden vår var på den alderen, var han veldig glad i rim-og-rytme-bøker; Inger Hagerups Så Rart ble forlangt lest flere ganger på sengen hver kveld den sommeren han var halvannet, og vi leste også Hvem skal trøste Knøttet mange, mange ganger. Og André Bjerkes Moro-vers var en annen slager. I tillegg til Når to-bøkene og Ludde- og Thomas-bøkene. Putte i Blåbærskogen var også fin, og Pers nye klær (jeg liker så godt bildene til Elsa Beskow).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no