Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er du planfadder?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-12, 13:58   #41
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du planfadder?

Vi har vært Planfaddere i snart 10 år. Har byttet fadderbarn underveis siden første gutten flyttet og dermed mistet Plan kontakt med han. 'Vårt' barn er fra Kambodsja.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 13:58   #42
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder?

Vi er planfaddere og har vært det i noen år..

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 14:01   #43
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder?

Ikke fadder. Jeg gir faste beløp til Leger uten grenser og Amnesty, og tenker at det i utgangspunktet er å foretrekke fremfor at organisasjonen skal bruke ressurser på å oppdatere meg om et spesifikt barn.

Kommer nok likevel til å vurdere det igjen når ungen er stor nok til at det kan ha en "oppdragende" effekt på henne.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 15:58   #44
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du planfadder?

Ja, har vært det siden jeg fikk min første voksenjobb.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 16:26   #45
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du planfadder?

Vi er planfaddere for ei jente i Brasil. Vi var faddere for ei annen jente derfra tidligere, men nå greier de seg så bra at de er utav systemet, og vi fikk automatisk tilbud om å være fadder for et nytt barn.
Vi er også fadder for ei jente fra Uganda gjennom en annen organisasjon.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 16:33   #46
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du planfadder?

Nei. Vi gir fast til Redd Barna.

I tillegg deltar skolen på SOS barnebyers julekalenderprogram, så da gir vi en del der hver desember.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 17:26   #47
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder?

Vært Plan-fadder i 10 år for ei jente i Uganda.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 17:29   #48
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder?

Vi var i tilsammen 18 år faddere til to via Strømmestiftelsen. Nå er vi Planfadder

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 17:31   #49
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du planfadder?

Ja, for en Rwandisk jente. Jeg zappet tilfeldigvis innom tv-programmet i går, da Marion Ravns tur til Rwanda ble filmet. Hjerteskjærende fattigdom og skjebner.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 18:12   #50
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Er du planfadder?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Ja, for en Rwandisk jente. Jeg zappet tilfeldigvis innom tv-programmet i går, da Marion Ravns tur til Rwanda ble filmet. Hjerteskjærende fattigdom og skjebner.

Det var akkurat dette innslaget som gjorde at jeg tok telefonen fatt og meldte familien inn som fadder

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 20:10   #51
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du planfadder?

Ja, via SOS, for en handikappet gutt fra Madagaskar. Pengene går jo ikke direkte til fadderbarnet, hverken via Plan eller SOS. Har derfor vurdert å heller bli generell barnebyfadder. Så har jeg imildertid tenkt at siden fadderbarnet mitt snart er voksen, så må jeg snart skaffe et nytt, og da er det kanskje pedagogisk fint å ha et konkret barn, for å lære mine barn litt om å hjelpe andre.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 20:18   #52
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder?

Vi er planfadder for ei jente i Tanzania og vært det i 3 år eller noe mener jeg,

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 00:05   #53
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du planfadder???

Ja, vi har fadderbarn på Haiti via Plan. Hatt fadderbarn i 12 år.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:21   #54
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du planfadder?

Vi er Plan-fadder, Redd Barna-fadder og SOS barnebyer-fadder.
Vi har eit medlemskap til kvart barn og trekker beløpet frå barnetrygda kvar månad.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 09:24   #55
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du planfadder?

Vi har et fadderbarn gjennom Verdens Barn. Først hadde vi en jente gjennom tenårene, så ble hun gravid, og nå er vi faddere for hennes datter.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 09:47   #56
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du planfadder?

Sos-barnebyer og leger uten grenser får et fast beløp i mnd med oss.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 09:53   #57
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du planfadder?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Ikke fadder. Jeg gir faste beløp til Leger uten grenser og Amnesty, og tenker at det i utgangspunktet er å foretrekke fremfor at organisasjonen skal bruke ressurser på å oppdatere meg om et spesifikt barn.

Vi gir fast til de to samme + Røde Kors. Jeg ønsker heller ikke at pengene skal gå til "ekstraarbeid" for å gjøre det mer interessant for oss.

Alle disse organisasjonene sender veldig gode nyhetsbrev som jeg leser sammen med ungene av og til. De vet godt at vi gir penger, at vi egentlig burde gitt mye mer (det er jo mikroskopisk i forhold til årsinntekt) og hvorfor vi gjør det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 09:54   #58
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder?

Ja, det har jeg vært siden jeg var 18 år, 13 år that is ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 10:27   #59
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du planfadder?

Ja det har jeg vært i mange år, helt siden jeg fikk fast jobb. I tillegg støtter jeg Leger uten grenser og redd barna med faste månedlige beløp.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 19:21   #60
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Er du planfadder?

Da har jeg rekt opp hånda for jenter, og lille-Zlatan blitt fadder for ei jente i sør-Amerika. mens jeg ventet på bilen på verksted i dag!
Utrolig hva sjarmerende jente på stand kan få til.

Men hva er disse 28% tilbake hun nevnte tro? avdrag på skatt eller hva?

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no