Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tar du i rå kylling med hendene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-14, 14:47   #81
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men hva i alle dager skal man spise da? Jeg har ikke tenkt å bli vegetarianer.

Det kan du si. Jeg vet ikke helt, og er derfor ikke konsekvent.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:04   #82
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Antibiotika resistens kan utvikles i bakterier som blir utsatt for antibiotika. De muterer slik at de får egenskaper som gjør at antibiotika ikke lenger dreper dem. Det vanlige er at en type antibiotika ikke lenger fungerer, men da kan man bruke en annen. Derfor utvikles det også nye typer antibiotika. Det store problemet er overforbruk av antibiotika som fører til multiresistende bakterier (bakterier som er resistete mot mange typer antibiotika).

Resistens er noe bakteriene utvikler, men resistente bakterier kan smitte mellom ulike besetninger.

I Norge er problemet størst hos kylling. Det brukes veldig lite antibiotika på husdyr i Norge, og derfor er også problemet mye mindre her enn i andre land. I Danmark er så og si alle svinebesetninger smittet med multiresistente bakterier, mens i Norge har man kontroll på det. Det er en klar måsetting å holde forbruket av antibiotika til dyr så lavt som mulig.

http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyr...ingkjott.10137

Opprinnelig lagt inn av Mattilsynet

Generelt brukes det lite antibiotika i norsk dyrehold. Et lavt antibiotikaforbruk blant dyr vil redusere risikoen for at bakterier utvikler resistens mot antibiotika. I Norge er det forbudt å bruke antibiotika som vekstfremmende middel til dyr og bruk av antibiotika til sykdomsbehandling av norsk slaktekylling svært begrenset. ESBL i norsk slaktekylling har mest sannsynlig kommet inn i fjørfepopulasjonen ved import av avlsdyr.

Det vil si at ESBL kan være et like stort problem i alle typer kyllingproduksjon i Norge. Det er ikke slik at det pøses på med antibiotika. Allikevel tenker jeg at det er greit som forbruker å sende et signal om hvilke type produksjon man foretrekker. Ikke minst er det viktig å sende et signal om at den strenge kontrollen vi har i Norge er å foretrekke.

Ellers så står det her hvordan man bør håndtere kjøttet. http://www.matportalen.no/matsmitte_...er_raa_kylling

Mattilsynets hygieneråd
Følg Mattilsynets hygieneråd for behandling av rått kyllingkjøtt:

Sitat:

Husk at kjøttet skal være gjennomkokt eller gjennomstekt
Vask hendene
Bruk rene redskaper og kluter
Sørg for tilstrekkelig oppvarming. Kjøttet skal være gjennomstekt/gjennomkokt
Hold rå og tillaget mat atskilt. Det vil si: Bruk egne redskap/skjærefjøl/fat til rått kjøtt. Ikke bruk samme redskap til tillaging av salat som du bruker til tillaging av kjøtt
Sjekk temperaturen i kjøleskapet
Sørg for rask nedkjøling

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:06   #83
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men hva i alle dager skal man spise da? Jeg har ikke tenkt å bli vegetarianer.

Jeg spiser storfekjøtt og svinekjøtt. Det er ikke usunt å spise noen av delene. Storfekjøtt inneholder mye jern, som særlig vi kvinner trenger.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:07   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg spiser storfekjøtt og svinekjøtt. Det er ikke usunt å spise noen av delene. Storfekjøtt inneholder mye jern, som særlig vi kvinner trenger.

Men storfekjøtt er vel også knyttet til tarmkreft, er det ikke? OG er et stort ressursproblem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:11   #85
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Ja, og grisen er søt.

http://unrealitymag.bcmediagroup.net...42-500x273.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:17   #86
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men storfekjøtt er vel også knyttet til tarmkreft, er det ikke? OG er et stort ressursproblem.

Jeg spiser ikke BARE storfekjøtt, men jeg spiser kjøtt. Kjøtt i begrensede mengder er bra. Her er en linke til kreftforeningen. https://kreftforeningen.no/forebygging/kosthold/

Sitat:

Her er noen råd for et sunt kosthold:

Begrens mengden rødt kjøtt og bearbeidede kjøttprodukter. Voksne bør spise maks 500 gram rødt kjøtt i uken, som tilsvarer omtrent to-tre middager og litt kjøttpålegg.
Spis minst fem porsjoner grønnsaker, frukt og bær hver dag. Minst halvparten bør være grønnsaker.
Spis grove kornprodukter hver dag.
Velg magre meieriprodukter fremfor de med mye mettet fett, for eksempel skummet melk eller lettmelk fremfor helmelk.
Spis fisk til middag to til tre ganger i uken, og bruk fisk som pålegg.
Velg matoljer og myk margarin i stedet for hard margarin og smør.
Unngå mat og drikke med mye sukker i hverdagen.
Vær forsiktig med salt og salt mat.
Velg vann som tørstedrikk.
Begrens mengden alkohol.

500 gram kjøtt i uken er altså greit.

Ja, produksjon av kjøtt er ressurskrevende. Derfor skal vi ikke overspise det, men det inneholder mange ting kroppen vår trenger. Igjen, et balansert kosthold.

Alt med måte!

Det er også viktig at man tenker over at store deler av dyret faktisk kan spises. Det er ikke bærekraftig at vi bare spiser indrefilet. Vi må faktisk bruke hele dyret. En annen faktor er å spise kjøttet fra melkeproduserende dyr også, det er en mindre belastning på miljøet.

Så ja, kjøttforbruket må ned totalt sett, men det innebærer ikke at vi skal slutte å spise kjøtt. Hvis vi fulgte rådene for balansert kosthold ville faktisk mye vært gjort.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:29   #87
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Ja - er skikkelig vill og gal og tar i rå kylling med bare hendene. Bestikk og fjøl rett i oppvaskmaskinen etterpå da.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:32   #88
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg spiser storfekjøtt og svinekjøtt. Det er ikke usunt å spise noen av delene. Storfekjøtt inneholder mye jern, som særlig vi kvinner trenger.

Jeg sier ikke at det er usunt, men jeg vil ikke selv spise rødt kjøtt hver dag. Svinekjøtt er også rødt kjøtt. Er det ikke 70 g i uka som anbefales? Det høres umiddelbart veldig lite ut, og jeg spiser ikke så lite, altså. Men jeg anser kylling og fisk som bedre alternativer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:47   #89
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Jeg spiser heller ikke rødt kjøtt hver dag, men jeg synes for øvrig ikke at man bør spise kjøtt hver dag. Heller ikke hvitt. Jeg unngår kylling pga produksjonen, og velger heller svin, storfe og fisk. I moderate mengder. Det hender til og med at jeg drikker vin. :vill og gal:

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:52   #90
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Nei, jeg tar ikke i kyllingen med hendene, men det går mer på at jeg ikke liker det enn noe annet Så bruker gaffel og kniv når jeg skal dele opp, eller hele stykket i pannen e.l. Vi bruker MYE kylling i vårt kosthold av flere grunner.

Storfekjøtt er vel problematisk i forhold til miljøet, er det ikke?

Så hva man skal velge blir jo vanskelig...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 16:00   #91
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg unngår kylling pga produksjonen, og velger heller svin, storfe og fisk.

(Jeg stiller tydeligvis samme spørsmål til alle ) Og da unngår du også kylling av type Stange? Og hva med kalkun? Er det noen som vet noe om produksjonen på kalkun, samme folkene som produserer kylling, eller?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 16:16   #92
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.


Storfekjøtt er vel problematisk i forhold til miljøet, er det ikke?

Så hva man skal velge blir jo vanskelig...

Jo, det er det. Men selv om det er forurensende å kjøre bil og å fly så slutter jeg ikke med det. Jeg har et bevisst forhold til det og unngår unødvendig kjøring. Jeg spiser kjøtt, men jeg mesker meg ikke med indrefilet hver dag. Vi kjøper gjerne andre type kjøttstykker også spiser vi ikke kjøtt hver dag.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

(Jeg stiller tydeligvis samme spørsmål til alle ) Og da unngår du også kylling av type Stange? Og hva med kalkun? Er det noen som vet noe om produksjonen på kalkun, samme folkene som produserer kylling, eller?

Jeg kjøper veldig lite kylling, også av typen Stange-kylling. Vet veldig (altfor) lite om kalkunproduksjonen.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 16:32   #93
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

(Jeg stiller tydeligvis samme spørsmål til alle ) Og da unngår du også kylling av type Stange? Og hva med kalkun? Er det noen som vet noe om produksjonen på kalkun, samme folkene som produserer kylling, eller?

Problemene er de samme for kalkun.
Stange er ut, Holtet er under lupen, men jeg tror den også havner utenfor. (her hos oss altså)

Nå er det ikke antibiotiksresistens som gujør at vi velger bort kylling, men mekanismene bak. Årsaken til at de må fôres med nasarin (som da noen mener egentlig er saltvann og andre mener er antibiotika, alt etter hvilken leir du spør.). Dyrevelferden. Det faktum at de vokser helt usannsynlig fort og fôres kun på kraftfôr.

Vi spiser storfe, småfe, svin og torsk.
Alt kjøtt vi spiser er hjemmelaget, også svin. Jeg spiser ikke svin kjøpt i butikk.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 19:16   #94
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men hva i alle dager skal man spise da? Jeg har ikke tenkt å bli vegetarianer.

Tja. Jeg gjør det i alle fall sånn omtrent på denne måten:

Fisk 2-3 dager i uka
Vegetarisk 1-2 dager i uka
De resterende dagene bruker vi mye vilt og mye lammejøtt, pluss en del svin. En sjelden gang også oksekjøtt. Kylling en gang annenhver måned eller noe sånn, og da kjøper jeg som regel Stange eller Holte.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 16:57   #95
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Problemene er de samme for kalkun.
Stange er ut, Holtet er under lupen, men jeg tror den også havner utenfor. (her hos oss altså)

Nå er det ikke antibiotiksresistens som gujør at vi velger bort kylling, men mekanismene bak. Årsaken til at de må fôres med nasarin (som da noen mener egentlig er saltvann og andre mener er antibiotika, alt etter hvilken leir du spør.). Dyrevelferden. Det faktum at de vokser helt usannsynlig fort og fôres kun på kraftfôr.

Vi spiser storfe, småfe, svin og torsk.
Alt kjøtt vi spiser er hjemmelaget, også svin. Jeg spiser ikke svin kjøpt i butikk.

Holte har sine dyr gående ute på jordet i sommerhalvåret. Dyrene står fritt i å spise så mye gress de bare orker.

Jeg tar i rå kylling uten frykt for uhumskheter. Skjærefjøl blir vasket i oppvaskmaskin etter bruk, kniv i veldig varmt vann eller utøves vanlig hygiene.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 17:13   #96
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Holte har sine dyr gående ute på jordet i sommerhalvåret. Dyrene står fritt i å spise så mye gress de bare orker.

Jeg tar i rå kylling uten frykt for uhumskheter. Skjærefjøl blir vasket i oppvaskmaskin etter bruk, kniv i veldig varmt vann eller utøves vanlig hygiene.

Ja, men så har de også en så marginal del av kyllingmarkedet i Norge at noen stor forskjell er utgjør det ikke. Hadde all kylling hatt samme mulighet skulle jeg spist kylling 4 dager i uka

Ikke misforstå, Holte er KJEMPE bra!! Men det er alt for få som gidder å bry seg nok til å faktisk prioritere velferd og langsiktig marvaretrygghet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 17:19   #97
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, jeg tar i kyllingen med hendene, og kjenner akkurat her går det en grense for hva slags bekymringer jeg orker å bry meg med, så ja - jeg kommer til å fortsette med det.

Samme her.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 18:09   #98
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, men så har de også en så marginal del av kyllingmarkedet i Norge at noen stor forskjell er utgjør det ikke. Hadde all kylling hatt samme mulighet skulle jeg spist kylling 4 dager i uka

Ikke misforstå, Holte er KJEMPE bra!! Men det er alt for få som gidder å bry seg nok til å faktisk prioritere velferd og langsiktig marvaretrygghet.

Jeg vet også at Holte har en marginal del av markedet. Det var en kommentar til at alle fores kun på kraftfor, og at det derfor finnes alternativer for de som er opptatt av dette.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 20:53   #99
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Problemene er de samme for kalkun.
Stange er ut, Holtet er under lupen, men jeg tror den også havner utenfor. (her hos oss altså)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke misforstå, Holte er KJEMPE br, a!! Men det er alt for få som gidder å bry seg nok til å faktisk prioritere velferd og langsiktig marvaretrygghet.

Tror jeg er litt trøtt i kveld, for jeg skjønner ikke hva du mener. Er Holte OK å kjøpe eller ikke? (<- dagens smilefjes, definitivt!)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 21:54   #100
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du i rå kylling med hendene?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tror jeg er litt trøtt i kveld, for jeg skjønner ikke hva du mener. Er Holte OK å kjøpe eller ikke? (<- dagens smilefjes, definitivt!)

Holte er mye bedre å kjøpe enn annen kylling. MYe MYe MYE (10.000 ganger) bedre. Men jeg greier ikke å bestemme meg for om det er godt nok for oss enda. Men for oss er ikke alternativet Prior eller Stange. Alternativet er å ike spise kylling, slik vi løser det i dag.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no