Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

England-hjelp ønskes asap …

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-15, 10:44   #1
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

England-hjelp ønskes asap …

Vi er i Brighton og blåser nesten bort. Noen som er litt kjente som kunne gitt meg tips til hvor vi kunne dratt for et par dager(må tilbake til Brighton og vi skal 3 dager til London før hjemreise). Ønsket er vindstille og varmt og ikke så langt fra Brighton? Please, anyone?

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:37   #2
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap....

Huff, stakkers dere! Brighton er min favorittby i hele verden, men jeg har vært der nok til at jeg kjenner vindens forbannelse!

Vekk fra vinden vil vel mest sansynlig bety vekk fra kysten - Arundel er en koselig liten by med en borg vel verdt et besøk. Den ligger vel en liten times kjøring vest for Brighton, litt inn i landet. Royal Tunbridge Wells husker jeg som en veldig fin by (var på shopping der som tenåring) - den ligger rett inn i landet, nord for Brighton ca en times kjøring med bil, vil jeg tro.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:42   #3
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap....

Forøvrig vil jeg også definitivt anbefale Canterbury - vakker by med storslått katedral og mye historie! 1 time og 45 minutter i bil fra Brighton - mot øst.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:32   #4
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap....

Enig i at Canterbury er nydelig!

Ellers vil jeg anbefale Lewes, som ligger ganske nært Brighton, men inn i landet (jeg kan overhodet ikke huske noe vind fra de to ukene vi var der). Helt utrolig koselig liten by!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 16:40   #5
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap …

Hva med "hovedstaden" i The New Forest - Lyndhurst? Nydelig landskap - skjønn liten landsby, flotte gåturer og opplevelser i området. Vi er der årlig, senest for to uker siden. Da var det vind når vi dro på stranden (Milford on Sea) og allikevel ingen vind i Lyndhurst. Det er mange flotte små landsbyer i The New Forest.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 17:00   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: England-hjelp ønskes asap …

Lenger inn mot Wales, Bornemouth, Torquay (,men det er et sted jeg i grunnen ikke anbefaler) eventuelt ville jeg dratt på nordsiden av Isle of White.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 17:59   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap …

Reis til Rye og området rundt. Ta Bluebell-toget, se på de nydelige landsbyene og spis godt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 18:56   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap …

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Hva med "hovedstaden" i The New Forest - Lyndhurst? Nydelig landskap - skjønn liten landsby, flotte gåturer og opplevelser i området. Vi er der årlig, senest for to uker siden. Da var det vind når vi dro på stranden (Milford on Sea) og allikevel ingen vind i Lyndhurst. Det er mange flotte små landsbyer i The New Forest.

Enig, New Forest-området er skikkelig fint. Både Lyndhurst, Beaulieu, Brockenhurst og Lymington er fine landsbyer. Skogen er helt fantastisk for den som har et nostalgisk forhold til store eikeskoger (husker noen barneTV-serien "barna i sherwoodskogen"? Den var filmet i New Forest. Og skogen heter New Forest fordi den ble plantet av normannerne for bare 1000 år siden. )
Det tar ca 2 timer å kjøre dit fra Brighton.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 19:48   #9
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap …

Tusen takk for tips her. Canterbury frister veldig, men skal sette meg ned med kart og togruter nå og se . Bluebelltoget hørtes kjekt ut.

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 20:30   #10
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap …

Lewes hørtes heller ikke dumt ut. Kun 15 min med tog herifra. Hvor bodde dere Novla?

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 21:05   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap …

Jeg digger arundel. Forelsket meg i borgen og har vært der to ganger. Vi reiste kollektivt fra brighton. Buss den ene veien og tog den andre.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 23:52   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap …

Lewes er i nærheten og betraktelig mer skjermet for vind.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-15, 00:53   #13
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap …

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Lewes hørtes heller ikke dumt ut. Kun 15 min med tog herifra. Hvor bodde dere Novla?

Vi leide et privathus, som såvidt jeg forstod ikke leies ut til vanlig, litt sånn via-via, så tror dessverre ikke det er tilgjengelig på nett.

Der er ikke all verdens utvalg i self-catering (eller hoteller, for den del), men om du googler ser det ut til å være en god del B&B der, om det er noe for dere.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-15, 12:57   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: England-hjelp ønskes asap …

Lewes er supert.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no