Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-23, 12:34   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.692
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Vi drar på søndag, bare for å få slappet av en uke. Sightseeing står ganske langt nede på lista, men vi innser at vi må ha sett NOE der nede. Sagrada Familia står på den lista, det samme gjør det gotiske kvarteret og Farmer's Market. Er det noe mer vi bør se, så folk ikke ler av oss når vi kommer hjem? "HVA? Var dere ikke DER?"

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 12:43   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.928
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Jeg synes ikke at man må noe man ikke har lyst til.



Men vi satte veldig pris på Picassomuseet og vil anbefale det. Det ligger også i et strøk med mange hyggelige små restauranter, så det kan definitivt kombineres med ett glass vin eller to.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 12:45   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Casa Batlló hadde vi stor glede av!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 12:54   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Vi kom på då vi var der at "Ok da, vi drar og ser Sagrada Familia". Eg følte meg meir teit av å nesten bli fnisa til då vi skulle kjøpe billettar enn om eg dro heim uten å ha vore der. Det var nemlig utsolgt i vekesvis framover Så sjekk om der er tilgjengelig billettar først og fremst!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 12:56   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.928
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Vi hadde fått med oss at vi måtte forhåndsbestille til La Sagrada Familia. Men ikke at vi burde hatt det til Gaudiparken. Og om jeg måtte velge ville jeg kanskje like gjerne tatt den. Men det får bli en annen gang.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 12:58   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Gaudiparken/Park Guell er obligatorisk, synes eg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 13:01   #7
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.913
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Jeg synes Casa Milà er et fint sted å besøke i tillegg til, eller som et alternativ til Sagrada Familia.

Mer info om Gaudis Barcelona her: https://www.barcelona.com/barcelona_...audi_barcelona

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 13:14   #8
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Sagrada familia var flott og interessant syns jeg (billetter forhåndsbestilles til et gitt klokkeslett), og vi kombinerte det med is/cafe i nærheten og seinere på dagen rusletur/tapas i det gotiske kvarteret. Men vi var inne i byen bare en dag, ville sikkert prioriter Gaudiparken ogå om vi hadde hatt mer tid.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 13:37   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

For å svare på overskriften: Passe sinnsykt godt på eiendelene sine. Det er ekstremt mange lommetyver der. Telefoner forsvinner i hytt og pine.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 13:38   #10
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Jeg ville brukt tiden på å gå mest mulig omkring i de eldste bydelene, og bare stoppe innom for mat og drikke på koselige steder. Man må huske å se opp, husene er fantastiske.

Personlig elsker jeg matmarkedet La Bouqeria på Las Ramblas.

Hvis været er fint, så syns jeg det er fint med en tur på stranden og i havnen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 13:43   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Gaudiparken/Park Guell er obligatorisk, synes eg.

Jeg synes også det. Som det eneste egentlig, bortsett fra å vandre planløst gatelangs i gamle bydeler.

Noen i familien vil si fotballkamp på Camp Nou. Jeg mistenker at dere ikke er helt der.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 13:49   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.928
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Resten av familien min var på omvisning på Camp Nou. Men det var såpass dyrt at vi fant ut at det var bortkastet å dra meg med når jeg ikke var noe interessert. Så jeg hadde to timer alene i solen på takterrassen i stedet. Stakkars meg.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 14:19   #13
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Vi tok gondolbane opp på fjellet. Og bestilte sånn busstur hvor vi også fikk oss en båttur med i prisen. Droppet kirken da vi så folkemengdene.
Vi dro også på maritimmuseum, erotisk museum og spiste deilig tapas. Masse artig å finne på i Barcelona.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 14:19   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.990
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Men vi satte veldig pris på Picassomuseet og vil anbefale det. Det ligger også i et strøk med mange hyggelige små restauranter, så det kan definitivt kombineres med ett glass vin eller to.

Og hvis man først er på Picassomuseet, så anbefaler jeg å spise lunsj på El Xampanyet. Det er verdt køen (som går fort). Vi ga dem beskjeden om å gi oss en passende prøvesmak av det beste, og vi skyldte det ned med husets cava.

Selv de kresne ungene mine husker det som en stor matopplevelse. Vi har vært der to ganger; både med og uten barn. Like fantastisk begge gangene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 14:30   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Nå er du jo litt off season, så det bør være lett å utforske uten å vasse i folk. Vi var der i høstferien og det var veldig, veldig fint!

Jeg var der med to tenåringsjenter som var mest interessert i beach & shopping, men de hadde likevel glede av:

- Park Guell. Masse snapping, i hvert fall. Det er jo alltid et tegn på at man har truffet blink. Det er flott utsikt derfra, og fin solnedgang.
- Katedralen. Vi skulle også gjerne vært i den gamle katedralen, for at de skulle ha litt å sammenligne mellom, men den var stengt da vi kom dit (generelt ofte mismatch mellom info på nett og i praksis)
- Casa Batllo. Det er liksom så ellevilt annerledes enn NOE annet, så de syns også det var fint å se.

Og så skulle jeg ønske jeg hadde dratt dem med opp på borgen med den gondolen, for solnedgangen. Men kanskje like greit, for det ble såpass sent at jeg måtte gå til fots ned.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 14:31   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Enig i at man ikke må noe som helst. Vi var i Guadiparken i strålende vårsol, utrolig flott. Var å så den kirken utenfra, prøvde ikke å få biletter. HjemmeFotballkamp er jo en høydere hvis det er interesse for det. Vi var å spiste verdens beste tapas i la rambla, luffet en tur på stranden og var på Michelinrestaurant. En i følget vårt ble frastjelt lommebok, så pass på. (Jeg ville hatt en heller trang bukse der jeg kunne hatt mobil i fremlommen evt kortet mitt i sånn strikk vi bruker å har ID-kortet i på jobb og i lommen. ☺️

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 11-01-23 kl 18:42.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 16:02   #17
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

[fjas]
Ha denne på øret:


(Kilde: youtube.com)
[/fjas]

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 17:11   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Gaudiparken/Park Guell er obligatorisk, synes eg.

Absolutt enig i det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 18:26   #19
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Når jeg var i Barcelona var vi to stk slitne damer som ikke orket å gjøre alt vi «burde» når vi først var der. Vi tok en skikkelig turistvariant og kjøpte hop-on-hop-off billetter. Det var så behagelig, så praktisk, vi så masse fine steder og vi visste etter runden hva vi ville prioritere (for vår del: et glass hvitvin på en fortauskafe hvor vi bare kunne se på livet, skravle og lade batteriene). Vi hadde på forhånd fått et par tips på restauranter litt utenfor turistmaset og det var det beste av alt - småmagiske matopplevelser (og rødvin). Vi gikk også litt rundt i sidegatene til La Rambla og kikka på gamle hus og kuriøse butikker og holdt oss unna det verste turistmaset. En helt perfekt langhelg!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 18:41   #20
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.692
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva MÅ man gjøre i Barcelona?

Tusen takk for tips, alle sammen! Vi gleder oss i filler og håper at vi får sett litt av alt byen kan by på. For det meste skal vi vel sitte på en eller annen kafé og skrive.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no