Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bli ferdig med barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-08, 19:49   #41
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Jeg har aldri ønsker meg barna tett. Mest pga at jeg vil ha god tid til småbarns/babytiden, uten å ha en 1,5-2-åring å styre med samtidig som jeg har et nytt barn.

Jeg er over 40, og yngstemann er tre, det syns jeg er koselig, og er veldig glad jeg ikke er ferdig med småbarnsperioden, selvom jeg er fornøyd med at han skal forbli yngstemann i flokken.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 19:50   #42
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir vel ikke helt riktig å påstå at man ved å "bli ferdig med barn" vil utsetter alt til barna er store?

Nei, sjølvsagt ikkje. Det var ikkje det eg meinte. Men som Line* er inne på så er det somme som er veldig komfortable med å få born tett og "kose seg" etter at dei har flytta ut. Nokre brukar jo det som argumentasjon for å få borna tett.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 19:51   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eh...? Du er jo bare (snart) 34, da. Jeg synes ikke det er så himla gammelt, jeg. Min mor fikk siste da hun var 42, så jeg tenker liksom at det er tid.

Jeg forstår heller ikke at mandarin er så gammel. Hun er jo året yngre enn meg og jeg er ikke gammel.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 19:52   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Nei, sjølvsagt ikkje. Det var ikkje det eg meinte. Men som Line* er inne på så er det somme som er veldig komfortable med å få born tett og "kose seg" etter at dei har flytta ut. Nokre brukar jo det som argumentasjon for å få borna tett.

Derav min første kommentar. Du kan godt kommentere resten også, altså. Det var lixom den fornuftige delen.

Jeg er ikke ivrig etter at barna skal flytte ut, og de får selvsagt bo her så lenge de måtte ønske / trenge.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 19:53   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Mine skal aldri få flytte ut. Det er en skymmel verden der ute.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 19:57   #46
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Jeg føler vel at dette er en problemstilling som er helt fjern for folk som er mer eller mindre UFB. Man blir vel fornøyd med det man velger eller hvordan det blir, uansett og det går neppe an å selge inn sin løsning som den eneste saliggjørende. Om man sprer fire stykker over 10 år eller får 4 på 5 år, så blir det vel uansett lite topptur og mest rødvin til medisinsk bruk når man ligger svimeslått i sofaen etter dagens dyst.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 19:58   #47
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Etter førespurnad :

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Slik jeg tenker, utsetter man ikke annet enn alenetiden sammen med sin kjære ved å bli "fort ferdig" med barn. Jeg er helt på linje med deg ang det å leve livet i nuet og mener selvsagt ikke man skal utsette alt det artige til etter man er pensjonert. Det må bli tid til romantikk, kjærlighet, litt fri, ferieturer sammen osv når man har barn, og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å tenke tilbake til denne tiden og minnes den som min beste, uavhengig av hva vi finner på senere. Men det skader ikke å planlegge litt fremover, synes jeg. Vi har feks lyst å drive litt hjelpearbeid rundt om i verden, noe som er vanskelig når man har ansvar for barn.

Eg ser absolutt kva du meiner, og eg er einig med deg. For meg er det å få barn og leve leeeenge i ein trygg, leikande og lykkeleg famile førsteprioriteten i livet, men får eg tid til meir så er eg sjølvsagt overlykkeleg for det.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:00   #48
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg føler vel at dette er en problemstilling som er helt fjern for folk som er mer eller mindre UFB. Man blir vel fornøyd med det man velger eller hvordan det blir, uansett og det går neppe an å selge inn sin løsning som den eneste saliggjørende. Om man sprer fire stykker over 10 år eller får 4 på 5 år, så blir det vel uansett lite topptur og mest rødvin til medisinsk bruk når man ligger svimeslått i sofaen etter dagens dyst.

Au, spikeren på hammaren... eller noko slikt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:00   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Mine skal aldri få flytte ut. Det er en skymmel verden der ute.

Haha, det sier mannen også. Han vil ha hjemmeboende barn til de er ca 35. det er jo heldigvis ikke det minste patetisk.

Nei, de skal ut etter videregående, ærlig talt. Selv flyttet jeg da jeg var 16, og det var veldig tidlig, og ganske tøft. Men veldig bra på mange måter også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:01   #50
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Au, spikeren på hammaren... eller noko slikt.

Du och jag, Alfred. Du och jag.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:08   #51
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Nå er jeg 41, og begge har flyttet hjemmefra.
Min venninne er 42, og har en tiåring, det er i følge henne ikke noen drømmesituasjon.

Siden alderen på førstegangsfødende stadig stiger, vil jeg tro at de fleste mødre i førtiåra i dag har barna forsatt hjemme.

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Og jeg er 44 og har en pjokk på ti måneder, så jeg sikret meg litt alenetid først og skal nå kose meg med familien videre. Med litt flaks flytter han ut omtrent når jeg blir pensjonist, så da får jeg reise og herje fritt igjen.



Er veldig i tvil selv når det gjelder dette her, altså babyproduksjonen.
Nå blir det ca 3 1/2 år mellom gutta mine, det føles egentlig helt greit ut for min del. Men jeg vet ikke om det hadde blitt slik hadde situasjonen vært en annen. Når det gjelder nr tre da, når vil det "passe" å prøve på nr tre, det er værre synes jeg. Men på en måte får vi nesten bare se litt hvordan det går, det kommer jo ann på så mangt. Jeg synes det er utrolig praktisk med noen år mellom, da er det forhåpentligvis enklere for eldre søsken å ta hensyn til minsten. Men sammtidig er det jo kanskje koselig med liten alder mellom, med tanke på felles interesser ol, men dette er jo nødvendigvis ikke en selvfølge. Og man kan muligens unngå noe krangling om den samme leken ved å ha litt spredning på barna.

Så da blir det for min/vår del, vi får se hva fremtiden bringer.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:09   #52
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Svigerinnen min har tre tette. Da de var veldig små var de mye hjemme, ¨nå er alle tre i passelig alder til å f.eks reise til dyreparken eller hunderfossen. Alle tre bader sammen om kvelden, de har felles lesestund og boms i seng med alle tre. Jeg ser for meg at vi om ti år sitter med en ganske liten en, en tween som helst vil være med kompiser eller noe, og en tenåringsdatter som er sur fordi hun ikke fikk reise til syden alene. Nå overdriver jeg selvsagt, men ja, det er to forskjellige ting med tette eller spedte barn, hver med sine fordeler og ulemper.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:24   #53
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, de skal ut etter videregående, ærlig talt. Selv flyttet jeg da jeg var 16, og det var veldig tidlig, og ganske tøft. Men veldig bra på mange måter også.

Jeg flyttet også da jeg var 16 og håper ungene mine velger å gå på høyskolen her slik at jeg kan gi de den økonomiske fordelen av å bo hjemme under studiene. Etter endt skolegang kan de godt flytte ut. Jeg har nok ingen mulighet til å hjelpe de økonomisk på andre måter og da syns jeg det er en veldig fin måte å hjelpe til på.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:31   #54
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Det finnes da studielån og ekstrajobber? Jeg synes det ligger mye dannelse i det å klare seg selv 100 %, og det er jo ikke *alltid* nærmeste høyskole har det studietilbudet eller den kvaliteten man er ute etter? jeg har ikke lagt inn i beregningene å hjelpe ungene økonomisk etter at de er blitt voksne, men jeg vil vel sikkert være i stand til det, med grei lønning og god jobb. Men det kan man jo aldri ta helt for gitt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:32   #55
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Vi fikk barn tidlig og har bestemt oss for å "bli ferdig" tidlig. Jeg har lyst til at ungene skal få glede av hverandre også. Småbarnsperioden er koselig, men slitsom, og jeg vil ikke spre den over mange år. Som du sier så vil vi fortsatt være noenlunde ung når barna begynner å klare seg på egenhånd og vi kan bruke litt tid på oss selv. Vi har lyst på 3-4 barn tilsammen, og de skal komme tett. Det er 2 år og 3 mnd mellom de to første og ca samme aldersforskjell vil vi ha mellom alle.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:33   #56
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg føler vel at dette er en problemstilling som er helt fjern for folk som er mer eller mindre UFB. Man blir vel fornøyd med det man velger eller hvordan det blir, uansett og det går neppe an å selge inn sin løsning som den eneste saliggjørende. Om man sprer fire stykker over 10 år eller får 4 på 5 år, så blir det vel uansett lite topptur og mest rødvin til medisinsk bruk når man ligger svimeslått i sofaen etter dagens dyst.

Men for de som er så heldige at det går an å planlegge, er det vel OK å få noen meninger og erfaringer? Men det var kanskje ikke det du mente?

Jeg innbiller meg at selv om summen av toppturer og rødvinskvelder i løpet av et liv muligens er konstant, gitt antall barn man får, så kunne det ha FØLTES som om man hadde litt ekstra egentid dersom det gikk noen år mellom nr. 2 og nr. 3.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:33   #57
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Einig med Mim. Eg har ikkje tatt høgde for å hjelpe ungane mine økonomisk verken sånn eller slik. Å møte livets harde realitetar gjer ein til ein god hushaldningsøkonom på sikt. :erfaren:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:36   #58
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Jeg klarte meg selv uten hjelp hjemmefra og jeg tror faktisk at det var en viktig lærdom. Og om ungene vil studere her må de enten bli det samme som mor eller far eller sykepleier elle økonom. Veldig begrenset, med andre ord.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:37   #59
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Også enig med Mim, og Alfa.

Barna har ikke noe vondt av noen trange år, det lærer de av til senere. Så havner de kanskje ikke i TV3-programmer.

Jeg sparer ikke barnetrygden til dem heller. Den er til å dekke utgifter med, idag.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:39   #60
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Jeg kommer til å hjelpe barna mine økonomisk hvis muligheten er der. Jeg ser på det som en foreldrejobb. (Og, nei, selv om foreldrene hjelper til, betyr det IKKE at barna blir uansvarlige og uten økonomisk sans.)

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
babyproduksjon, egentid


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no