Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva bør man handle i Tallinn?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-13, 08:15   #1
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Hva bør man handle i Tallinn?

Vi skal på julebord/helgetur til Tallinn. Har noen timer fredag og lørdag til shopping, og vi bor visstnok nær et kjøpesenter. Hva bør jeg være på utkikk etter? Tenker på klær til meg selv, barna, mannen, julegaver til barn og foreldre osv. (Og jeg trenger en ekstra koffert ja?)

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 08:39   #2
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Det er ikke så innmari mye billig der borte nå, iallefall ikke på kjøpesentrene eller i hovedgata. Men nede ved havnen er det en del skobutikker med billige sko. Jeg var ikke ved havnen selv, men kollegaene mine var der.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 08:40   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Det jeg ville kjøpt var linduker og linservietter. Faktisk: Om du finner typ 12 eller 20 like linservietter i hvitt, naturhvit eller grått, så ville jeg blitt overlykkelig om du kjøpte for meg, de er nemlig mye billigere enn i Norge og veldig fine.

De har også mye fint i strikk, noe krystall, rav og glass. Er det Viru keskus du bor ved? De har Zara og masse andre kjente butikker.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 09:29   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Lin, strikketing og rav, ja.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 09:33   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Lin er billig der ja og sko.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:14   #6
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

I tillegg til det som er sagt vil jeg nevne kjøkkenredskaper i einer (einetre? ). Veldig fine, jeg kjøpte min absolutte favorittsleiv der.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:20   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Dessuten synes jeg den estiske nasjonallikøren Vana Tallinn er ganske god. Jeg pleier også å shoppe nesten-svart rugbrød, karveost og sovjetisk tradisjonskonfekt når jeg er der omkring.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 12:28   #8
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Takk for tips! Jeg bruker str 42 i sko, har de slikt i damesortimentet sitt?
Kjøkkenredskaper noteres som julegavetips til både meg selv og andre.

Tradisjonskonfekt? Hvordan ser jeg forskjell på det og annen konfekt? Karveost - skjønner jeg hva det er når jeg ser det? (type Nøkkelostlignende?)

Strikketing - betyr det strikkeutstyr eller ferdig strikkede klær? Begge deler er interessant.

Husker ikke hotellnavnet, det må jeg få sjekket ut i kveld.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 12:40   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Sovjetisk konfekt i estisk format.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 12:52   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Ja, de har faktisk ett ganske godt utvalg på damesko/støvletter i stor størrelse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 12:57   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Gryteunderlag i tre. Lukter kjempegodt. Det er satt sammen av runde trebiter i forskjellig størrelse og selges på en liten suvernirbutikk i ei gågate. Husker ikke navnet. Skjerf i masse farger er også billig.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 13:14   #12
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Jeg kjøpte noen fantastiske krystallglass; angrer meg på at jeg ikke kjøpte flere.

Ellers er det vel lin, konfekt og rav. Og strikkeprodukter og babushkadukker

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 13:48   #13
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Fine, enkle krystallglass og karaffel kjøpte jeg da jeg var der. Det er mye krimskrams på det meste.
Keramikk var også billig.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 14:14   #14
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Rav og Reimadresser (halv pris)


Også er jeg imponert over at noen som ikke er vokst opp med det liker noe laget av Kalev. Jeg tror jeg har smakt alt og fortsatt ikke funnet en type jeg liker.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 20:11   #15
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

På senteret ved havna har de rimelige krystallglass. Jeg kjøpte seks rødvinsglass for en drøy hundrings for noen år tilbake.

Ellers er det mye av de samme kjedebutikkene vi har hjemme, så ikke så spennende utvakg av klær og sko.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 22:21   #16
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Her skal vi bo: http://www.nordichotels.eu/en/ - tør jeg la frisøren gå løs på håret mitt?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 23:15   #17
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Her skal vi bo: http://www.nordichotels.eu/en/ - tør jeg la frisøren gå løs på håret mitt?

Vi har vært i Tallinn to ganger. Jeg synes ikke det var allverdens å kjøpe der, i alle fall ikke av klær og sko. Litt annen stil der enn det jeg liker. Men jeg var hos frisør begge gangene, på et svært parfymeri/frisør på Viru-senteret (ligger på bakkeplan, til høyre et stykke inn i etasjen). Jeg ble veldig fornøyd begge gangene (klipp og striping). Og det kostet jo så å si ingenting i forhold til i Norge.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 23:16   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Her skal vi bo: http://www.nordichotels.eu/en/ - tør jeg la frisøren gå løs på håret mitt?

Her bodde jeg når jeg var i Tallin. Genial beliggenhet, rett over gaten for kjøpesenteret og utenfor porten til gamlebyen.

Jeg tillater meg å kopiere inn reisebrevet mitt fra min tur til Tallin april 2011:

Sitat:

Reiste med Estonian Air fredag morgen - veldig greit flyselskap.

Ankomst Tallin - litt spesielle regler for hva man får lov til å ta med seg inn til Tallin av Tax-free varer - kun 2 pakker røyk - og da er det litt klønete å bære en pose i hånden med 1 kartong i. *nei, ikke meg*. Men det står altså tollere og hanker inn de som synlig bærer inn disse posene over tollgrensen.

Tallin er under stadig oppbygging. Og det som er ferdig etter russertiden er virkelig lekkert og utrolig smakfult, men mye er fremdeles preget av kommunismen, mange forfalne fabrikklokaler som er omgjort til flotte kjøpesentre, men det gjenstår endel.

1. januar 2011 gikk Estland over til Euro, prisene har steget med ca 20%, men lønningene til Estlenderene står på stedet hvil, dvs. snittlønnen er fremdeles 6.500,- pr mnd, det er billig, men ikke billig som f.eks. Polen. Og Gamlebyen er typisk turistmagnet hvor prisene er tilpasset turistenes lommebok.

Vi ble hentet med buss og kjørt til en gammel papirfabrikk som var gjort om til restaurant. Nydelig mat i flotte omgivelser.

Så ble vi kjørt rundt gamle byen og vist litt rundt på ulike områder og fikk litt tips om hva som var verdt å se og ikke. Områdene rundt jernbanestasjonen ble vi anbefalt og holde oss unna etter mørkets frembrudd, og vi fikk beskjed om å ikke gå alene generelt når det ble mørkt. De sliter med vinningskriminalitet, og det er lett og spotte skandinaviske turister.

Tallin er for Sverige og Finland, som Danmark er for oss nordmenn. Det kommer båter inn der hver morgen med kjøpelystne svensker og finner, så en turistby er det absolutt.
Det er billig lin, krystall, strikkeplagg og rav. Jeg kan vel ikke påstå at kofferten min var smekkfull når jeg reiste hjem.. Jeg fikk med meg 2 store krystall-lysestaker (etter mye leting) - jeg vil nemlig ha "rene" linjer, og det kan man slite litt med å finne der - de er veldig glade i mye sisseleringer og "pønt".

Vi bodde på Nordic Forum Tallin - fantastisk smakfult og lekkert hotell. Rett utenfor byporten til Gamle byen og ett gedigent kjøpesenter rett over gaten. Dette er ikke ett spa-hotell, men de har en flott badeavdeling i 8. etg. Skal jeg til Tallin igjen, vil jeg nok foretrekke å bo her.

Før jeg dro fikk jeg mange tips om gode spisesteder. Magnetfellene Olde Hansa og Peppersack var blandt disse. Vår guide fra Tallin som har bodd i Norge i mange år, mente at disse 2 stedene kunne sammenlignes litt med Scotsman på Karl Johan. Så de var ikke satt opp på vår liste. Mye liv og røre, men elendig mat.

Første kvelden spiste vi ett gourmet måltid på
Restoran-Ö,, fantastiske omgivelser og himmelsk mat m/tilhørende vin. Vi tuslet litt rundt i gamlebyen etter middag og havnet på ett typisk øl hus - Beer House - høy ohmpa faktor og svære ølglass. Ølen var god da.

Lørdagen våknet vi til ett fantastisk vær! Noen av oss bestemte oss for å handle litt - og i gamlebyen er det fint lite utenom souvernier butikker, blomster, lin og ull.. Også Lindex og Jack and Jones da! Høydepunktet denne dagen var en nydelig lunsj på Ribe Gourmet ad mas! Jeg elsker virkelig god mat - 3 retters nydelig lunsj i 2 timer - jupp - deilig!
Resten av dagen ble tilbragt i le på torget, midt i solsteika med kald øl og kalde drinker. Veldig greit det også. Mye latter er det i . denne gjengen, så jeg er helt støl i magemusklene.

På kvelden skulle vi i kjelleren til Beer House, vi skjønte ikke helt hva han fyren rett innenfor døren drev med kvelden før, men denne kvelden skulle vi faktisk gå inn i båtskoget der han stod og ned en trapp - og for ett SYN! Så utrolig gjenomført - kult konsept! Korsaar Sjørøverrestaurant til fingerspissene, men også her - en fantastisk matopplevelse (ja, jeg er glad i god mat og drikke) 3 timers middag og ut på gaten for å se om det var noe liv. Og vi havnet på en utrolig kul Jazzbar - Clazz. Den lå midt mellom turistmagnetene Peppersack og Olde Hansa. Det ble en sen og hyggelig kveld, når jeg la meg var jeg ihvertfall ikke tørst mer. *mulig litt tørst søndag morgen*

Blomsterselgere kryr det også av i Tallin, jeg fikk en GEDIGEN rosebukett med de lekreste dyprøde roser av mine reisevenner på vei hjem lørdag kveld Disse ble fraktet forsiktig hjem - jeg tror det er de vakreste rosene jeg noen gang har sett. Så jeg håper de holder LENGE! :anm. de stod i over 2 uker! Fantastiske roser:

Søndag ble vi igjen hentet av guiden for å kjøre buss rundt Tallin og se/høre historie. Tallin har en spennende historie og det er tydelige klasseforskjeller her, som i mange andre baltiske stater.

Så - oppsummering.
Tallin er en by jeg ikke tar med barna mine til. Jeg reiser gjerne tilbake med venninner og evt. kjærestetur for å nyte god mat og drikke til en billig penge. Spa fikk vi ikke opplevd, men dette er også Tallin kjent for - men for å få time hos de virkelig gode spa-sentrene bør man bestille time 2-3 mnd før avreise. Det er få "drop-in" timer å oppdrive. Skal jeg tilbake vil jeg foretrekke å reise i perioden mai - september. Det blåser en is-vind, men det varmer godt i solen når man sitter i le på torget.

Kjøpesenterene er åpne 9-21 hver dag. I gamlebyen stenger butikkene mellom kl 17-19.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 18-11-13 kl 23:30.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 20:57   #19
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør man handle i Tallinn?

Takk for tips og reisebrev. Om ikke annet så blir det vel litt kosmetikk tenker jeg. Og mye mat - og ikke minst soving!

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no