Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-13, 17:46   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Vi hadde tenkt å kanskje dra til Italia i sommer, men så har vi plutselig fått et par uforutsette regninger som må prioriteres slik at reisekassa ble litt mer slunken enn vi hadde regnet med. Det å være hjemme i 4 uker frister like mye som å se maling tørke. Vi MÅ bort et sted.
Min mann sier det går an å vente til ferien begynner (vi har dessverre ferie midt i fellesferien da prisene er på topp) og gå til et reisebyrå og få en knallbillig sydentur om vi er heldige, altså en resteplass. Spesifisert, selvsagt. Og vi kan altså dra på sekundet, altså samme dag eller dagen etter, feks. De vil kanskje fylle opp plassene?
Vi regner jo ikke med at vi absolutt får en tur, så vi sier jo ingenting til ungene, men er det sånn at det er vanlig at man får tak i slike turer på kort varsel i fellesferien, eller er dette som å vinne i lotto? *dum og uvitende*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 09-05-13 kl 17:53.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 17:49   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Jeg har kikket litt etter sånne turer midt på sommeren noen ganger, og da har det ikke akkurat vært mye å finne. Spesielt hvis det er dårlig vær her hjemme, så får de solgt turene dyrt uansett. Men det kan sikkert variere fra år til år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 17:49   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.868
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Aner ikke men henger meg på da sommeren i år er litt usikker for oss også.
Jeg har ikke reist uspesifisert siden 1999 og angrer nå på hvorfor vi i all verden ikke dro oftere sydover da vi var uten barn.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 17:56   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.905
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Du kan være hldig hvs du kan vente så lenge som til etter 20. juli. Hørte nettopp at det var mest ledig til Mallorca og Tyrkia.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:02   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Vi har ikke ferie før 15. juli så det går fint. Kan forhøre oss litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:40   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.476
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Jeg tror ikke dere bør regne med å finne noe. Ofte er nesten alle reiser utsolgt i fellesferien, og de får restplassene som finnes, selges derfor ikke spesielt billig. Samtidig er det mange som har ferie på den tiden, slik at hvis det først legges ut noe billig, så er det mange om beinet.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:41   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Vi har hoppet på flere ganger og det har gått veldig bra med oss. :ville og gale:

Mest lykke har jeg hatt med å ringe turoperatør og sagt: hei, jeg har [insert sum] og jeg vil ha mest mulig moro for pengene, gi meg det beste du har. Da har jeg fått flere stjerner, lekker leilighet, fine svømmebassenger og kort vei til stranda for nesten ingen penger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:42   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Det er vanskelig å finne noe billig i fellesferien. Men dere kan vente med å betale til dere bestiller da, og slipper å bruke av reisekassen allerede i dag.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:47   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Min erfaring med såkalte hopp-på turer er at de går fra feil flyplass til feil sted til feil tid og viser seg å koste veldig mye mer enn man først trodde.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:47   #10
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Er det aktuelt å reise et annet sted enn syden? Hva med Polen? Jeg har jo, som du vet, bare gode opplevelser med Gdansk og Sopot om sommeren.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:03   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Er det aktuelt å reise et annet sted enn syden? Hva med Polen? Jeg har jo, som du vet, bare gode opplevelser med Gdansk og Sopot om sommeren.

Ja, vi har vurdert Gdansk, jeg er jo veldig glad i det stedet. Men vi kan ikke bestille før skattepengene kommer, tror jeg, og da er det vel enda dyrere. Får sjekke hvordan fly- og (leilighets)hotellprisene er i fellesferien. Vet det er rimelig å leve der nede, lave priser på mat og alt mulig. Forresten så var det vel i fellesferien dere var der i fjor? Samtidig som vi var i Tyrkia?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:30   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Med såpass store barn som dine synes jeg det er uproblematisk. Vi har fremdeles en som er så liten at jeg liker det litt forutsigbart.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:46   #13
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Jeg anbefaler virkelig Duinrell. Rimelige flybilletter til Amsterdam, og ca 1000 kr natten i fine Bungalower.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:48   #14
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.564
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Vi har gjort mange hoppe-på-turer, og senest i fjor sommer. Tok på en ukes varsel ca., til Rhodos, men likevel kostet det oss 23 000,-
Men har funnet mange billigere turer også, altså - jeg søker restplasser daglig.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:51   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Til Hellas ville jeg bare kjøpt flybilletter og tatt det derfra.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:53   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Vi flyr fra Gardermoen, hvor det er flest avganger til sydenland.
Har aldri klart å finne spesielt billige turer i fellesferien, virker som om det meste blir solgt
og det som er igjen går til ganske høy pris.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:35   #17
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Vi har reist på hopp-på-tur flere ganger. De som har reist er meg og to barn.
Villest var vi i fjor sommer når vi dro til Rhodos. Jeg bestilte turen 12 timer før vi skulle møte opp på flyplassen.

Verken jeg eller barna har vært missfornøyde når vi har vært på tur.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:36   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Turen man får er vel ikke noe dårligere enn ellers, men å belage seg på at man sparer penger OG får en bra ferietur på denne måten midt i fellesferien er vel å tro litt på julenissen. Man kan være heldig da.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 22:10   #19
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.476
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi har hoppet på flere ganger og det har gått veldig bra med oss. :ville og gale:

Mest lykke har jeg hatt med å ringe turoperatør og sagt: hei, jeg har [insert sum] og jeg vil ha mest mulig moro for pengene, gi meg det beste du har. Da har jeg fått flere stjerner, lekker leilighet, fine svømmebassenger og kort vei til stranda for nesten ingen penger.

Som i billigere enn det som ligger ute på nett?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 23:05   #20
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med å bestille hopp-på-tur til syden?

Jeg har latterlig god erfaring med hopp-på tur til syden, men det var pre-barn. Det er bare å ta sjansen på den destinasjonen du ønsker, og ha med ekstra penger i bakhånd i tilfelle du må oppgradere. Men nå skal det sies at jeg har is i magen også da, og løser problemer litt som de kommer. Har hatt mange billige sydenturer tidligerere.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no