Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan vaske søppelcontaineren

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-18, 00:07   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan vaske søppelcontaineren

Vi fikk kildesortering for ca 1 år siden. Vi har da fått en container med 2 rom, et for restavfall og et mindre rom til organisk avfall. Den aktuelle konteineren blir tømt hver 14. dag og med sommerens temperaturer har det lagt seg en eim rundt den. Så hvordan blir vi kvitt den ekle lukten?

Kun spyle den?
Vaske med vann og zalo?
Vaske med eddikvann?

Hvordan gjør dere andre dette? Der vi bodde før ble de vasket av avfallsselskapet kanskje hvert kvartal.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 00:44   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vaske søppelcontaineren

Det burde holde å spyle? Ville forsøkt det først.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 00:52   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vaske søppelcontaineren

Jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg mener at jeg en gang helte oppi en blanding av kraftvask og vann og lot det stå en stund, før jeg skylte, spylte, skylte og spylte. Prøvde å ta med svamp så langt ned som jeg kom.

Jeg kunne nok fint brukt enten jif, zalo, salmiakk, klorin, wc-rens eller hva som helst jeg hadde for hånden.

Lykke til med jobben!

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 00:55   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vaske søppelcontaineren

Holder ikke bare med vann, vi brukte såpe og vann.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 01:11   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vaske søppelcontaineren

Eddik. Salo. Jif (for flekker).

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 10:18   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vaske søppelcontaineren

Eg gjorde dette i går. Traumatisk, men eg spylte gårdsdrift med slangen først, tok ei halv flaske klor og jif skurekrem, let det stå slik med litt vatn i, så spylte eg att. No er han fin att.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 10:18   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vaske søppelcontaineren

Jeg tok zalo oppi og spylte flere ganger. Det tok lukta.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 17:36   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vaske søppelcontaineren

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg gjorde dette i går. Traumatisk, men eg spylte gårdsdrift med slangen først, tok ei halv flaske klor og jif skurekrem, let det stå slik med litt vatn i, så spylte eg att. No er han fin att.


Gårdsdrift?

Jeg/vi burde også gjøre dette. Søppelkassene våre stinker. Bare så synd at jeg bor i sameie med 8 enheter og vi har til sammen sju ulike kasser av ulik størrelse, som også tømmes på ulike tidspunkt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 23:43   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vaske søppelcontaineren

Det lukta gårdsdrift ei stund ja. Spylte grundig, skulle det vel stå.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 12:57   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan vaske søppelcontaineren

Da har jeg startet. Har fyllt opp containeren med vann, allrent og eddik I begge rommene. Planen er å scrubbe og skylle I kveld.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no