Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det med nordmenn og hytta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-18, 23:59   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg skjønner det heller ikke. Er selv vokst opp uten hytte, og var sjeleglad for det, særlig som tenåring. "Alle" vennene mine med hytte ble tvunget med dit i helgene og var sure for det, mens jeg fikk slappe av hjemme. Ungene mine opplever akkurat det samme nå.

Jeg har nok et ganske avslappet forhold til hva som må gjøres hjemme, for jeg føler aldri stress i helgene på grunn av egne eller andres forventninger til hvordan hus og hjem skal være, og har dermed heller ikke noe behov for å dra bort for å slappe av.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 00:03   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Fjellhytter på begge sider av familien her. Eg forstår ikkje opplegget, må eg innrømme. Dei snakkar om å kople av der oppe. Men det dei i realiteten gjer, er å jobbe med eitt eller anna mesteparten av tida. Måking, maling, pussing, vehogst. Eg koplar utmerka godt av utan sånt. Særleg vår og sommar forstår eg lite av hytte-greiene. Det byrjar endelig å bli fint her nede, så pakkar ein sakene sine og forsvinner opp på fjellet der det er ein tanke meir ustadig vær, alltid meir vind, og 5-10 grader lavare enn her heime. Om vinteren er det ok å komme seg til fjells for å sjå sola nokre timar. Men da er det typisk så kaldt at det ikkje er mogleg for frostbogar som meg å vere ute.

Eg finner ikkje roen på hytta. Det er eit mas om at ein skal ut. Det skal gåast visst langt, og om ikkje må ein iallfall baske i snøen i tilsvarande mange timar. Og ein skal ete ute i kulden så sant det ikkje regnar og haglar eller at det er vind over 15m/s. Dessutan er det forventningen om at det er så kos. Eg går med skuldrene oppunder øyrene frå start til slutt, uansett kor trivelig vertskapet er.


Eg kunne tenkt meg hytte eller leilighet ved sjøen, men det er særs lite aktuelt innan rimelig avstand herfra.

Det kostar jo ein del med hytte. Me likar å reise for pengane me har "til overs".

Mannen ymta på å kjøpe hytte ein gong. Eg gav han da ei liste over alle uferdige prosjekt i heimen (henge opp bilder, male tak, få lys ute etc), og sa at me kunne diskutere det den dag alle desse små-jobbane er unnagjort. Han har ikkje tatt det opp fleire gonger. Men lista over mindre prosjekt blir stadig lenger.

Nå fikk du meg til å le!

Yngste blir 10 på søndag. Han ønsker seg hytte. Han får det ikke. For meg er det stress.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 00:05   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Elsker Are Kalvø! Og kjenner meg også igjen i dette med at hytta = jobb hele tida. Særlig med storfamiliehytte, der minst annethvert besøk består i en dugnad.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 00:38   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Kort vei til naturen og flott utsikt, samt stillhet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 01:10   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Har også lurt på hva det er med folk og hytta si.
Naboer her på hver side er såogsi alltid borte i helgene og alle ferier og kommer sent hjem på søndager. Fint for oss som bor tett og har det stille og rolig hjemme i helger og ferier uten noe innsyn.
Vi er mye hjemme og trives sånn.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 01:18   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Vi eier hytte, jeg ser ikke poenget. Der må jeg vaske kopper for hånd, jeh kjeder meg lett, og gleder meg til å dra hjem. Mannen min elsker hytta.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 01:40   #27
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

For meg er det avkobling og det å komme bort fra hverdagen og alle "plikter" som er der. Hjemme er det alltid noe som bør gjøres. På hytten gjør det ikke så mye om det som burde gjøres blir ugjort. Det er også mye enklere å ha gjester/venner på besøk på hytten, ting trenger ikke å være perfekt der og det er helt naturlig at alle hjelper til med matlaging osv.

Deilig!

Jeg har løst dette enkelt ved å ikke trenge å ha det perfekt hjemme, ikke la det gjøre så mye at ting er ugjort hjemme og la det være naturlig at alle hjemper til hjemme

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 01:40   #28
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

For meg er det avkobling og det å komme bort fra hverdagen og alle "plikter" som er der. Hjemme er det alltid noe som bør gjøres. På hytten gjør det ikke så mye om det som burde gjøres blir ugjort. Det er også mye enklere å ha gjester/venner på besøk på hytten, ting trenger ikke å være perfekt der og det er helt naturlig at alle hjelper til med matlaging osv.

Deilig!

Dette!

Skuldrene mine senkes så snart vi sitter i bilen med hytta som mål. At mannen, hjemmeboende barn, hund OG katt elsker å være på hytta er jo også et pluss. Vi har hytta i en fjell-/alpinlandsby, og har mange hyttenaboer vi trives med å være sammen med. På hytta trenger man ikke å avtale besøk. Der rusler man bort til naboen og slår av en prat uten å forvente avansert bevertning.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 08:10   #29
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Ikke vokst opp med hytte. Har ikke hytte. Ønsker meg ikke hytte. Drar gjerne på fjellet, men da leier vi velutstyrt hytte eller helst; bor på hotell! Vi bor ved sjøen i andres sommerparadis, men reiser alltid til sør-Europa to-tre uker om sommeren.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 08:47   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg har aldri skjønt greia med hytte.
Kanskje handler det om at evnen til å slappe av hjemme er temmelig velutviklet her og at ansvar for vedlikehold av bygninger er sånt som teller negativt på stressmålestokken min.

Skulle jeg hatt hytte hadde jeg ønsket perfekt beliggenhet ved sjøen, båtplass og badeplass, samt vaktmester og gartner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 09:22   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

For oss er hytta ferie. Det har vi noe vi sjelden har hjemme. God tid. Uten folk tett på som man har på hotell og med naturen rett utenfor døra.
Vi bor også på «hytta» hele sommeren (vi ligger på setra med kuene) men det blir noe annet. Der kom det fort oppvaskmaskin og vi har vanndo og dusj. Og nett. Men ikke TV. Men det er at annet (og godt) liv det også. Ungene elsker det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 09:28   #32
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Familien har en hytte, ikke jeg.
Er sjelden der, det er ikke så langt å kjøre men det mangler de fasilitetene som jeg kunne tenke meg for å være der lenge. Det blir bare ikke sånn.
Jeg kunne ikke tenke meg hytte tror jeg, har mer enn nok annet. Men det er fint å dra på hytteturer innimellom.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 10:12   #33
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Vi hadde aldri kjøpt hytte, men vi arvet et gammelt småbruk ved sjøen. Mannen elsker stedet. Hans bestefar vokste opp der og han føler stor tilhørighet til stedet. Jeg synes kanskje at vi kunne brukt penger og tid på andre ting, men trives der jeg også. Spesielt da vi bodde i rekkehus i byen så var det deilig å komme dit hvor det var så stille og rolig. Lukt av sjø og med bærbusker, epletrær og beitende kviger utenfor døra. Men det er fem bygninger og mye jobb og mye penger. Og det er bare vårt sånn at det er våre ting og tannkosten står klar. Det er fem soverom i huset så vi har god plass til å ta imot besøk.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 10:31   #34
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg er vokst opp uten familiehytte, men har vært mye på hytte allikevel.
Å ha egen hytte syns jeg virker kjedelig, og mye jobb. Å dra på DNT sine hytter derimot er avkobling for meg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 10:32   #35
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Og jeg hadde med meg sykkel og sykla 5 mil til toget for å unnslippe så fort som overhodet mulig.

Hah, nå lo jeg høyt!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 10:37   #36
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg har aldri hatt noe ønske om å kjøpe hytte. Primitive hytter er ikke kos for meg.

Nå har jeg hytte pga mannen min. Hytta er like velutstyrt som huset vårt og like stor. Jeg slapper av på en helt annen måte der enn hjemme, og elsker å sitte ved spisebordet og se utover havet, i all slags vær.

Dele hytte med andre er ikke avslappende i det hele tatt, da må man ta hensyn hele tiden og vaske seg ut av hytta hver gang. Det er bare stress i mine øye.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 10:51   #37
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg savner fjell/skoghytte å bruke om høst/vinter (vi har sommerhus ved sjøen). Vi hadde bruksrett til fjellhytte da jeg var barn, da den ble avhendet var jeg i forhold hvor hans familie hadde hytte. Jeg mistenker at jeg ville fått lov til å låne den hvis jeg spurte eks-svigermor pent, men det føles unaturlig. For meg handler det om stillhet, ro, natur og ikke minst manglende dårlig samvittighet for ting jeg burde gjøre. Nå gjelder jo ikke det alle hytter, da... Hytter må også vedlikeholdes eller kan innebære tidkrevende prosjekter.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 11:03   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Særlig yngste ønsker seg hytte på fjellet, nær vennene. Den skal være gammeldags og koselig. Jeg som er alene har nok med stor enebolig som må vedlikeholdes og trenger ikke mer. Vi hadde neppe rukket å brukt den så ofte heller. Da er det bedre å leie hytte noen helger i året.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 11:05   #39
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Hytta er fristedet vårt - en helt annen puls enn hjemme. Men, jeg tilhører de "syke folka" som elsker snø og ski, da.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 12:32   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Selv om jeg elsker hytteturer og absolutt skjønner greia, så har jeg aldri hatt noe ønske å ha hytte selv. Som millact har jeg nok med huset som må vedlikeholdes, og ville heller ikke hatt tid til å bruke den ofte nok til at det ville vært verdt det for vår del, akkurat i den (cup-)fasen av livet vi er i nå.

Det jeg liker særlig godt med hytteturer er muligheten til å ha naturen tett innpå, og gå ut døra og være rett i den. Jeg liker best hytter som ligger noe skjermet til, i fjellområder, og ville ikke hatt hytte ved sjøen eller i hyttefelt nær alpinanlegg. Jeg er også glad i det enkle, primitive friluftslivet, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva jeg liker med det. Vi har også lav terskel for å akseptere rot og at alt ikke er perfekt hjemme, men det er likevel alltid noe man føler man burde gjøre, også er alle mer opptatt med sitt, på hver sin kant. Vi er ikke sammen på samme måte hjemme som vi er når vi er på hyttetur (eller telttur, for den saks skyld), hvor vi ikke dras i så mange retninger. Ungene får gjenoppdage at de faktisk har det ganske gøy sammen også, og ikke bare med venner. Det er ikke noe de prioriterer hjemme, hvor de er mer opptatt med egne aktiviteter og venner på hver sin kant.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no