Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva er det beste moppesystemet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-09, 12:50   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det beste moppesystemet?

Prisen spiller også en rolle her. Jeg har sett meg ut Jif og Swiffer. Har erfaring med Jif, men da det gamle systemet, det er visstnok blitt "nytt og bedre". Jeg likte ikke helt den moppen jeg hadde. Er Swiffer bedre? Eller noe annet?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 13:43   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Swiffer er drit.

Om man velger Jif eller andre merker tror jeg er ett fett, men swiffer er helt elendig - det var iallefall helt elendig. Alt for kort "vaskestav", plastikk og veldig liten flate for vask.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 13:58   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Jeg kjøpte et moppesystem på Jernia forrige uke som jeg er kjempefornøyd med. Husker selvsagt ikke hva det het, men det kan jeg evt. finne ut når jeg kommer hjem.

Moppingen går virkelig unna i en fei, mye raskere enn Jif og andre jeg har prøvd.

Kjøpte det på dagskupp til 249,- mens normalpris er 599,-.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 14:01   #4
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Jeg sverger til langkosten jeg

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 14:08   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Mannen er veldig fornøyd med den nye Jif-moppen. Jeg er gift, så jeg vasker ikke og aner ikke hva som er best.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 14:15   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Langkost liker jeg ikke, vil ha mopp. Føler det er mer renslig, uten at det sikkert har rot i virkeligheten. Jeg tror kanskje jeg kjøper Jif, men jeg venter til Robyn kommer med navnet på den andre.

Jeg er også gift, men jeg elsker å vaske, mannen får ikke lov.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 14:36   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.


Jeg er også gift, men jeg elsker å vaske, mannen får ikke lov.

Jeg tror gubben min gjerne vil byttelåne kjerring litt...

..Selv vil jeg låne gubben til chanett.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 14:42   #8
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Svaber er jo helt klart det rensligste. Men nå bruker vi sånn Jif Mopp, siden det går så raskt og greit. Det er litt dårlig plastik-ræl det også, jeg har faktisk prestert å knekke festet mellom skaftet og moppe-"hodet". Men jeg likte den så godt at jeg kjøpte ny. Alternativt går det også an å moppe med jif-moppen med svaberen som moppe-håndtak, har jeg funnet ut. Det gjør jeg på badet, hvos vi har en sånn flise-mopp.

__________________


Sist redigert av Kanina : 03-07-09 kl 15:16. Årsak: moppe-mobbing
Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 15:12   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Kanina, er du en mobber?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 15:13   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

..Selv vil jeg låne gubben til chanett.

Han er ikke til låns.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 15:15   #11
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Kanina, er du en mobber?

Huff, svabermobbing er ikke til å spøke med!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 17:42   #12
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Langkost liker jeg ikke, vil ha mopp. Føler det er mer renslig, uten at det sikkert har rot i virkeligheten. Jeg tror kanskje jeg kjøper Jif, men jeg venter til Robyn kommer med navnet på den andre.

Jeg er også gift, men jeg elsker å vaske, mannen får ikke lov.

Vi bruker JiF moppesystem også. Er ganske fornøyd med tørrmoppingen, men syns det blir for mye vann igjen på parketten når jeg bruker moppen til vasking, så langkost med spesialklut til parkett blir best her.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 17:51   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er gift, så jeg vasker ikke og aner ikke hva som er best.



Min mann sverger til skikkelige mopper.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 18:02   #14
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg kjøpte et moppesystem på Jernia forrige uke som jeg er kjempefornøyd med. Husker selvsagt ikke hva det het, men det kan jeg evt. finne ut når jeg kommer hjem.

Moppingen går virkelig unna i en fei, mye raskere enn Jif og andre jeg har prøvd.

Kjøpte det på dagskupp til 249,- mens normalpris er 599,-.

Sini, kanskje?


Det synes jeg er best.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 18:03   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Av Jif og Swiffer synes jeg at Jif er helt klart best. Men ingenting slår Enjomoppen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 18:05   #16
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Har Jif og har måtte bestilt ekstradeler 2 ganger. Veldig dårlig kvalitet. I følge en jeg kjenner som har satt ut varer i butikk,bla Jif.Så har de slitt med den nye og forbedrede Jifmoppen,den knekker rett og slett.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 18:08   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Leifheit Profi Set het det. Fant ingen hjemmeside, men her ser du litt av hvordan det fungerer. Bøtta er ikke akkurat noen grunn til å kjøpe dette systemet, men selve moppen likte jeg veldig godt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 19:27   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Jif fungerte VELDIG dårlig på våre gulv iallefall.
Vi har "Eidsvollmoppen" eller hva den heter.

http://www.eidsvoll-miljoprodukter.n...=catalog&cat=2

Det er definitivt en forskjell synes jeg, selv om den er en god del dyrere.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:59   #19
Trixie7
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 7
Trixie7 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

JIF, helt klart.
Men moppene på Europris er faktisk like gode og kan brukes på JIF-stangen

Trixie7 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 22:21   #20
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det beste moppesystemet?

Jeg bruker jordan og er fornøyd med det. Tjukke gode mopper som jeg føler gjør rent i motsetning til jif moppen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no