Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #3

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-21, 15:58   #901
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.703
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Arbeidsstedet mitt legges ned og vi får hele tiden høre at "slaaaaaapp av! Iiiiingen mister jobben. Alle får hjelp til å finne seg noe nytt, og vi har full ansettelsstopp i velferdsetaten til dere er plassert!"

Jah ... Om du er fast ansatt, ja. Vi som er ekstravakter og vikarer fikk faenmeg ikke skikkelig beskjed en gang.

Oi, den er kjip. Håper det ordner seg for deg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 27-10-21, 16:36   #902
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Jeg har forsåvidt fått ny ekstravakt stilling, men dette er i ferd med å ta helt knekken på meg. Jeg angrer på utdanningen jeg valgte, og det er slett ingen god følelse, siden den er helt rett for meg. Det er bare det at jeg ikke får fast jobb.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 09:16   #903
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Byådets pengebruk! SKOLENE KNELER ØKONOMISK etter korona og en haug med unger som sliter psykisk og må ha egne assistenter for å klare å komme. Løsningen: de bygger sykkelvei, utvider fortau som fungerer fint og passer på at ingen får parkeringsplass.

Det koster så mye, men alle tjenester strupes, skolen må løse alt, og det fins ikke tilbud til unger som sliter. BUP avviser alt omtrent til ungene truer med å ta livet av seg. JEG SKJØNNER IKKE AT KAMPEN MOT BILEN ER VIKTIGERE ENN UNGENE VÅRE.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 09:43   #904
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Det var en tabloid fremstilling. Bygging av sykkelvei er blant annet et tiltak for å gjøre skoleveien tryggere. Det jobbes også for å sikre at flere barn får mulighet til å gå på AKS, noe som er et viktig tiltak for å utjevne sosiale forskjeller og som kanskje er særlig viktig i en tid der mange foreldre har en mer usikker og svakere økonomi enn tidligere. Det er samtidig sikret nesten 1000 flere lærere i skolen og satt av i underkant av 120 millioner kroner til pandemitiltak. Også innføres det gratis skolemat for elever på vgs. og usk.

Man kan godt være uenig i prioriteringene, men å fremstille det som om skolene seiler sin egen sjø og det gjøres ingenting og ungene ofres fullstendig, synes jeg blir veldig spesielt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 09:57   #905
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det var en tabloid fremstilling. Bygging av sykkelvei er blant annet et tiltak for å gjøre skoleveien tryggere. Det jobbes også for å sikre at flere barn får mulighet til å gå på AKS, noe som er et viktig tiltak for å utjevne sosiale forskjeller og som kanskje er særlig viktig i en tid der mange foreldre har en mer usikker og svakere økonomi enn tidligere. Det er samtidig sikret nesten 1000 flere lærere i skolen og satt av i underkant av 120 millioner kroner til pandemitiltak. Også innføres det gratis skolemat for elever på vgs. og usk.

Man kan godt være uenig i prioriteringene, men å fremstille det som om skolene seiler sin egen sjø og det gjøres ingenting og ungene ofres fullstendig, synes jeg blir veldig spesielt.

Enig med Input. Dette er riktignok såpekassetråden, men jeg skjønner ikke poenget med å sette disse tiltakene opp mot hverandre. Det er samferdselsmidler, mye av det er midler som kommunen får overført fra staten nettopp for å bygge slike anlegg. Hvis midlene ikke brukes opp får de overført mindre neste gang, ikke mer til skole. Hadde de ikke bygget sykkelveg og fortau der ville pengene blitt brukt til trafikksikkerhetstiltak eller vegprosjekt et annet sted. I tillegg er mange ikke klar over hva som er kommunale og hva som er statlige tiltak. Mange av sykkelvegene og fortauene som bygges blir helt eller delvis finansiert av Statens Vegvesen, ikke kommunen. Her i byen finansieres veldig mange slike anlegg av "Miljøpakken", som er et samarbeid mellom kommunen og Statens Vegvesen. En hel del av dette finansieres av bompengene, som selvsagt ikke kan brukes til skole. Antar det er lignende system i Oslo. Og private utbyggere kan også få rekkefølgekrav om opparbeidelse av fortau i forbindelse med sine utbyggingsplaner, særlig der utbyggingen fører til flere innbyggere og økt trafikk i området, eller nedbygging av andre areal.

Om et fortau fungerer fint eller ikke bedømmes best av folk som f.eks er synshemmede eller trenger rullestol, eller av dem som skal drifte og brøyte fortauene, og hvilke maskiner de har.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-11-21 kl 10:17.
My er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 10:04   #906
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Det er også veldig gode poeng My. Det er ikke sånn at kommunen kunne valgt å bruke hele budsjettet sitt på skole om de ville.

Det med rullestol er også viktig. Jeg har fått meg noen aha-opplevelser etter at den ene venninnen min ble rullestolbruker. Det som er et helt velfungerende fortau for meg som gående, kan være fullstendig utilgjengelig for henne. Jeg tror det er usannsynlig at kommunen bruker penger på å utbedre fortau som fungerer ypperlig for alle. Oslo er en veldig dårlig tilrettelagt by for folk med funksjonsvariasjoner.

Nå er jo jeg enig med MDG i mye, men jeg mener også at kampen mot bilene er en kamp FOR ungene våre. Mine barn er veldig heldige som vokser opp på et tilnærmet bilfritt område.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 10:11   #907
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Bymiljøetaten i Oslo gjør mye bra (særlig de som driver med parker og sånt), men de som driver med veier kan du få gratis av meg, altså. De overkjører lokalpolitikerne og øser ut penger på tiltak som ingen vil ha, og med meget tvilsom kost/nytte-effekt. Legger opp til treplanting som gjør at de nye trærne vil måtte hugges når de vokser til, og generelt mye RART.

Og dette er ikke bare synsing, men også noe statsforvalteren både har gitt kritikk for, og ser på videre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 14:47   #908
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Byådets pengebruk! SKOLENE KNELER ØKONOMISK etter korona og en haug med unger som sliter psykisk og må ha egne assistenter for å klare å komme. Løsningen: de bygger sykkelvei, utvider fortau som fungerer fint og passer på at ingen får parkeringsplass.

Det koster så mye, men alle tjenester strupes, skolen må løse alt, og det fins ikke tilbud til unger som sliter. BUP avviser alt omtrent til ungene truer med å ta livet av seg. JEG SKJØNNER IKKE AT KAMPEN MOT BILEN ER VIKTIGERE ENN UNGENE VÅRE.

Det er sikkert ikke, som mange påpeker de samme midlene, men at Oslo har startet krig mot bilen er det jo ingen tvil om og at tiltakene som er foreslått ikke akkurat virker som om de er sett i en større helhet er det mange som har påpekt, så jeg er inderlig forståelse for frustrasjonen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 17:37   #909
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Enig med Input. Dette er riktignok såpekassetråden, men jeg skjønner ikke poenget med å sette disse tiltakene opp mot hverandre. Det er samferdselsmidler, mye av det er midler som kommunen får overført fra staten nettopp for å bygge slike anlegg. Hvis midlene ikke brukes opp får de overført mindre neste gang, ikke mer til skole. Hadde de ikke bygget sykkelveg og fortau der ville pengene blitt brukt til trafikksikkerhetstiltak eller vegprosjekt et annet sted. I tillegg er mange ikke klar over hva som er kommunale og hva som er statlige tiltak. Mange av sykkelvegene og fortauene som bygges blir helt eller delvis finansiert av Statens Vegvesen, ikke kommunen. Her i byen finansieres veldig mange slike anlegg av "Miljøpakken", som er et samarbeid mellom kommunen og Statens Vegvesen. En hel del av dette finansieres av bompengene, som selvsagt ikke kan brukes til skole. Antar det er lignende system i Oslo. Og private utbyggere kan også få rekkefølgekrav om opparbeidelse av fortau i forbindelse med sine utbyggingsplaner, særlig der utbyggingen fører til flere innbyggere og økt trafikk i området, eller nedbygging av andre areal.

Om et fortau fungerer fint eller ikke bedømmes best av folk som f.eks er synshemmede eller trenger rullestol, eller av dem som skal drifte og brøyte fortauene, og hvilke maskiner de har.

Såpekasse eller ei. Det siste der er så utrolig viktig. Nybygging har store krav til universell utforming, og som en med store synsforstyrrelser har jeg fått kjenne på hvor viktig det er for min livsutfoldelse, funksjonsevne, arbeidsevne og livskvalitet at omgivelsene er taktile og ellers utformet slik art det ikke er ensbetydende med livsfare å gå av en buss, ned ei trapp og så bortetter.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 05-11-21, 17:09   #910
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Alt dette er ivaretatt av gammelt fortau, det er sågar et helt torg og ingen kollektivtrafikk, og svært lite trafikk her. Jeg ville skjønt det om det var trafikkfare, da hadde jeg jo likt at det kom, men det er virkelig ingen grunn til å bruke penger akkurat her.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv  
Gammel 05-11-21, 17:20   #911
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.703
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Covid-19.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 15-11-21, 08:39   #912
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Enkelt personsforetak. Skal få min opperksomhet i dag. Et firma som eies at en person, men der partner kan få være en form for vorte. En litt usynlig vorte. Som kan ta ut inntekt, men ikke er ansatt. Som får sykepengerettigheter, men ikke noe annet.
Ikke ansatt, ikke eier. Usynlig.
Og som juridisk ikke finnes.
Og ja, denne ranten er utløst av at mannen min 18 november må ringe TINE og gi sin kongelige tillatelse (muligens i statsråd) til at jeg skal ha tilgang til VÅRE FØKKINGS DATAER hos TINE. Som jeg har styrt enerådende i 20 år!! At Duett, regnskapsprogrammet vi bruker kun kan ha en bruker. I dette tilfellet meg. Men det gjør det umulig å dele byrden og være to. Og fordi jeg har påpekt dette er jeg en jævla mannssjåvinist, rødstrømpe, jeg ønsker å undertrykke menn, jeg burde ta krangelen ved kjøkkenbordet, kvinner kvoteres inn og bør holde kjeft, mannen min er en feig stakkar og jeg forstår ikke hva kvinnekamp er. Men heldigvis fantes det en MANN som kunne oppklare dette for meg.
Heller enn å sette fokus på de titusenvis av usynlige som legger ned uendelige mengder jodd i noen andres enkeltpersonforetak. I utgangspunktet ikke en kjønnet problemstilling, men i landbruket ER den altså det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 14:23   #913
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Samme greia i reindrifta, Floksa. Har lest flere rants som din fra damer som driver med rein ilag med familien.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 14:30   #914
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Hvorfor setter man ikke opp AS? :nysgjerrig: For å spare arbeidsgiveravgifta?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 14:57   #915
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvorfor setter man ikke opp AS? :nysgjerrig: For å spare arbeidsgiveravgifta?

Jeg skulle ønske jeg kunne gi en god forklaring på det. Men inntil svært nylig kunne ikke as drive landbruk. Og man tror vel at det vil bli reversert på sikt. Men man kan danne DA. Men hadde vært MYE enklere om EKF kunne vært delt mellom partnere. Rent teknisk må det jo være easypeasy å få til. Det gjelder jo ikke bare landbruk men mange små familiebedrifter.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 14:59   #916
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Samme greia i reindrifta, Floksa. Har lest flere rants som din fra damer som driver med rein ilag med familien.

Ja det vil jeg tro. Det ER et urettferdig system! Selv om det var uendelig mye verre før, så kan det fortsatt gjøres bedre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 15:06   #917
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Jeg ble nysgjerrig og googlet. Merkelig opplegg. AS er jo mye bedre egna for det meste enn et ENK.

https://www.bondelaget.no/jusilandbr...p-i-landbruket

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 15:23   #918
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Enig. Jeg hadde en kjæreste med ENK og kunne feks aldri tenkt meg å eie hus sammen med noen som hadde det - for man er jo personlig ansvarlig for gjelda, og vips kan man risikere å miste hus og hjem om partneren går på en smell på jobben, slik jeg forstod det.

Jeg eier forøvrig aksjene mine i selskapet jeg er deleier i gjennom et AS. Sånn i tilfelle rottefelle.

Men forstår rantingen din, Floksa, om det er sånn at man ikke kan ha AS.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 15:24   #919
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ble nysgjerrig og googlet. Merkelig opplegg. AS er jo mye bedre egna for det meste enn et ENK.

https://www.bondelaget.no/jusilandbr...p-i-landbruket

Det er en grunn til at gårder svært sjelden slås konkurs ja. Da går hus og hjem med i dragsuget.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 15:27   #920
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Enig. Jeg hadde en kjæreste med ENK og kunne feks aldri tenkt meg å eie hus sammen med noen som hadde det - for man er jo personlig ansvarlig for gjelda, og vips kan man risikere å miste hus og hjem om partneren går på en smell på jobben, slik jeg forstod det.

Jeg eier forøvrig aksjene mine i selskapet jeg er deleier i gjennom et AS. Sånn i tilfelle rottefelle.

Men forstår rantingen din, Floksa, om det er sånn at man ikke kan ha AS.

Men behøver ikke eie hus sammen engang. Vi er jo gift og jeg hefter jo for hans gjeld og eier ikke nåla i veggen.
Og ENK gjør at jeg teoretisk har null innsyn i økonomien. Nå har jeg full oversikt her. Men det er fordi han deler bankid en sin. Noe som er er lovbrudd.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no