Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-21, 12:43   #21
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips.

Sånn, da må jeg bare sette av sånn ca 3000 timer for å høre gjennom mye av det dere har foreslått.....

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 12:44   #22
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips.

Bak Fasaden
Hele Historien
Tobias

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 13:09   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Her var det mye bra, TUSEN takk alle sammen!!

Dumt spørsmål: Laster man de ned som på en spilleliste og sletter etterhvert? Abonnerer man? Hvordan skal jeg klare å huske alle de tipsene her som jeg synes virker bra?

Tenker jeg begynner med Tallulahs tips om Kristoffer Schau.

Jeg bruker apple sin egen podkastspiller som ligger i telefonen. Den er på ingen måte perfekt, men har kommet seg. Der legger du inn abonnement på de du vil høre på, og er det noen som har mange episoder som har kommet ut allerede så kan du laste ned dem. Jeg har skrudd på at de skal forsvinne etter at jeg har hørt dem. Jeg har prøvd overcast også, men ble ikke venn med den. Syns den var uoversiktlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 13:19   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips.

Har kikket rundt på Apple din app og lastet ned. Men hvordan får jeg de til å forsvinne når jeg har hørt?

Edit: fant det. Måtte inn på den enkelte.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 13:20   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips.

Når du er inne på ett av programmene du har startet et abonnement på så trykker du på de tre prikkene øverst til høyre. Der kan du lagre ulike valg. Du kan også gå på Innstillinger på telefonen din, scrolle deg ned til podcast og gjøre valg for alle programmene i appen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 14:45   #26
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips.

Nydelig! Takk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 15:05   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips.

Leger om livet, den er bra!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 17:18   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vil ikke bare ha fjas og bloggere som prater sammen (ikke at jeg trodde FP ville anbefale det, hehe).

Dette er min sjanger. Befriende å bare høre på noe totalt ukrevende, synes jeg.

Ellers er "sånn er du" veldig bra, ser den har blitt anbefalt av andre her og.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 17:28   #29
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Av de jeg tror ikke er nevnt hittil:
Abels tårn
Forklart
Henrettelsespodden (en usentimental patolog og Kyrre Holm Johannessen tar for seg historien bak en henrettelse i norsk 1700-tallshistorie (stort sett). Makaber underholdning
Hvordan har du det, mann
Krisemøter (og den gamle podcasten Krisemøte - veldig morsom)
Litteraturhusets podcast
Misjonen
Må på behandling
Oppdatert
NRK Bok
Pia og psyken
Radioresepsjonen
Tingenes tilstand

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 17:29   #30
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Ser du har fått de fleste jeg har hørt/hører på, men så ikke The drop out, Elizabeth Holmes on trial på listen. Spennende!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 21:45   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dette er min sjanger. Befriende å bare høre på noe totalt ukrevende, synes jeg.

Ellers er "sånn er du" veldig bra, ser den har blitt anbefalt av andre her og.

Jeg bruker opp min kvote på ekstremt dårlig tv på kveldstid 😂

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 22:05   #32
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Veldig mange av poddene jeg hører på er nevnt, men anbefaler «50 things that made modern economics” fra bbc. Episoder på ni minutter som tar for seg hvordan ulike oppfinnelser har påvirket verden vi lever i. Fascinerende!

Hvis du er interessert i det grønne skiftet, anbefaler jeg «the interchange» på det varmeste.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-21, 00:35   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Jeg er godt i gang, takk for tips! Favoritt så langt er radiodokumentarer fra nrk. Men lurer på en ting om iPhone sin app: kan man lage en spilleliste fra ulike podkaster? Nå bruker jeg for mye tid på å lete etter neste jeg vil høre, det er jo ikke alltid jeg vil høre neste i rekka fra samme podkast.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-21, 01:24   #34
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Klikk på de tre prikkene på den podcasten du vil høre og velg spill neste eller spill til slutt. Så legge de seg i kø. Klikk på den linja som viser hva som spilles og dra opp. Under der er lista over hva som kommer. Kan endre rekkefølgen der hvis du vil, bare hold op de tre strekene og flytt opp/ned. For å fjerne sveiper du til venstre.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 09:48   #35
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Freakonomics
By the book

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 10:30   #36
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Må bare si at "Gi meg alle detaljene" er ganske underholdende. Akkurat hørt på MGP Junior-episoden.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 10:56   #37
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips

Jeg har akkurat hørt på Thomas og Harald sin podcast, episodene om når Justin Bieber var på besøk og alt gikk åt skogen. Liker! Har ikke hørt noen andre episoder så resten kan jeg ikke gå god for, men jeg likte disse to hvertfall. For et opplegg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no