Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 20:56   #1
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg hater og tømme oppvaskemaskine, brette klær og vaske bade.

Synest det er kjekt og rydde, støvsuge og tørke stør. Det er jobber som gjøre kjapt her i heimen. Siden vi gjør det ofte og bor på "bare" 80 kvm.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:57   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Det var da voldsomt til huslige trådrn fra deg i dag?

Jeg hater å støvsuge og å rydde.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:58   #3
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg liker ikke husarbeid. Punktum.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:59   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg liker alt like dårlig. Jeg er god på å stappe ting inn i skap da, da ser det så ryddig ut etterpå. Vaske badet er vel det aller verste.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:01   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

jeg liker å pusse vinduer og å rydde kjøkkenbenken. Instant resultater og trivsel. Alt annet hater jeg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:01   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Vaske gulv og bad er det jeg liker minst.
Tørke støv, støvsuge, vaske klær er greit.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:01   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Vaske badet er "gøy", siden vi bor i nytt hus og alt skinner etterpå. Ta ut av oppvaskmaskin er berst.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:02   #8
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det var da voldsomt til huslige trådrn fra deg i dag?

Jeg hater å støvsuge og å rydde.

Ja, jeg har nettopp hatt en skikkelig rydde og vaske runde her hjemme i dag. Det fikk mine små grå i sving

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:03   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg liker alt like dårlig. Jeg er god på å stappe ting inn i skap da, da ser det så ryddig ut etterpå. Vaske badet er vel det aller verste.


Også er jeg ingen stor tilhenger av å rydde opp ett skikkelig rotete kjøkken med etterlevningene etter flere måltider strødd utover- da blir jeg sur

Jeg liker faktisk husarbeid så dårlig at jeg blir aggressiv av det jeg. Sambo lukter alltid når jeg har brukt dagen på å rydde og vaske. Da er jeg knallsint når han kommer inn døra og starter alltid en lang tirade om hvor man ikke skal legge skittent tøy og hva man gjør med ting man finner i lommene sine osv.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:04   #10
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg liker ikke husarbeid. Punktum.

Jeg tror jeg må si meg enig med Tåtti

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:04   #11
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg liker husarbeid så fremt det ikke har fått tid til å bygge seg opp og angripe meg. Store kleshauger, full tørketrommel, rotete rom og dritne benker gjør sånn at jeg bare får lyst å løpe skrikende ut av huset. Naken! Holder jeg detimot alt under kontroll, er det fint lite arbeid pr. dag. Jeg vasker ikke gulv og tørker ikke støv. Jeg reier ikke opp senger og pusser ikke vinduer. Det gjør vaskehjelpen. Jeg liker ikke å støvsuge, men dette gjør jeg altså flere ganger i uka. Rydding er også ukult, men det gjør jeg altså hver dag. Klær er greit å dulle med, matlaging også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:06   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg liker å sette på maskin med klesvask. Å henge opp er ok, legge sammen (og få i skapene ikke minst) er ikke kjedelig, men bare nesten umulig å gjennomføre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:06   #13
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Synes det er greit å vaske og brette klær. Badet er nok mest tiltak.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:06   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Er matlaging husarbeid? Det er vel det eneste jeg virkelig liker. Jeg er særdeles lite huslig av meg, men jeg trives i grunnen godt med å finne en lydbok og lukke meg inne på vaskerommet med store hauger rene klær som skal brettes og evt. strykes. Det er ikke arbeidet jeg liker, men det å ha fred og ro for meg selv med ei god bok en stund. Det jeg liker aller minst er vasking.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:10   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Ja, hvis matlaging er husarbeid så liker jeg det! Jeg liker det så godt at jeg ikke vurderte det inn under husarbei, mer som hobby

Jeg liker forresten også og åpne tørketrommelen full av tørre klær og fryde meg over alle klærne jeg slipper å henge opp

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:12   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ja, hvis matlaging er husarbeid så liker jeg det! Jeg liker det så godt at jeg ikke vurderte det inn under husarbei, mer som hobby

Jeg liker forresten også og åpne tørketrommelen full av tørre klær og fryde meg over alle klærne jeg slipper å henge opp

Jeg kjenner at jeg ønsker meg trommel. Jeg vet jeg kommer til å bruke den til nesten alt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:13   #17
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg hater å vaske gulv og vinduer + tørke støv og støvsuge. Har satt bort gulv og vindusvask + at mannen støvsuger.

Syns det er helt i orden å vaske og brette klær, ta inn og ut av oppvaskmaskinen samt rydding generelt.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:15   #18
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg HATER støvsuging, dypt og inderlig! Liker å pusse speil, uvisst hvorfor..

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:15   #19
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg liker alt like dårlig. Jeg er god på å stappe ting inn i skap da, da ser det så ryddig ut etterpå. Vaske badet er vel det aller verste.


Jah, som om jeg skulle sagt det selv

Og det er like skuffende når man litt seinere åpner skapet og oppdager at rotet ikke har forsvunnet på en magisk måte likevel :naiv:

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:16   #20
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg liker minst å støvsuge. Og vaske tøy. Og brette tøy. Og skifte sengetøy. Og vaske gulv. Og tørke støv. Liker egentlig ikke noe av det noe særlig, når jeg tenker etter. Jeg blir alltid gira når jeg ser konkurranser der man kan vinne vaskehjelp for et år og lignende.


Det jeg liker mest med husarbeid er når det er overstått.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no