Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-07, 16:06   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

:slettet:


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 13:58.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 16:29   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Tja, du må vurdere hva du skal bruke den til - altså hvor stor lagringsplass du trenger og hvor stor den er å drasse på.

Vil du se videosnutter på den? Vil du ha 100 forskjellige CDer på den? Er det viktig at den matcher jakka di?

Jeg har akkurat nå en bitteliten Creative med egentlig altfor liten lagringsplass, det som er greit med den er at den egentlig bare er en minnepinne, jeg kan derfor bare stappe den inn i maskinen og dra filer over. Jeg trenger altså ingen ekstra ledninger. Men jeg skulle meget gjerne ha mye mer lagringsplass.

De to mest kjente merkene er vel Ipod og Creative. Hvilken som er best diskuteres. Som ihuga Mac-motstander liker jeg Creative best.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:08   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

:slettet:


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 13:58.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:17   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Er det idealistiske tanker bak, eller er det selve produktene du ikke liker?

Når det gjelder varer som datamaskiner liker jeg å betale penger for kvalitet, ikke design. I tillegg så syns jeg de er litt fjollete. En PC er liksom litt mer logisk.

Hvis du velger enten Ipod eller Creative får du bra spillere, det er egentlig litt hipp som happ.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:40   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Jeg er Mac-elsker (konverterte for to år siden og har aldri angret) og da er iPod det naturlige valget. Synes de er enkle og greie og intuitive. Har også hatt en musikkmobiltelefon men det ble så knotete i forhold.

Sjekk med Kif, hun har hatt både Creative og iPod (og PC og Mac) og så fordeler og ulemper med begge. Jeg husker bare ikke helt detaljene.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 14:11   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

:slettet:


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 13:59.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 15:28   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

:slettet:


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 13:59.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 15:50   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Når det gjelder varer som datamaskiner liker jeg å betale penger for kvalitet, ikke design. I tillegg så syns jeg de er litt fjollete. En PC er liksom litt mer logisk.

Det blir jo alltid problemer når man diskuterer religion, men påstanden om at Apples datamaskiner koster mer enn tilsvarende maskiner (fra f.eks Dell, HP eller Lenovo med Windows, Linux, BSD etc.) er rett og slett feil. Tilsvarende spesifiserte maskiner koster ca. det samme. Low-end maskiner er noe dyrere fra Apple, high-end maskiner gjerne noe billigere. Og du kan kjøre Windows på en maskin fra Apple hvis du foretrekker det.

Og nei. Jeg har faktisk ikke en Mac, men jeg regner med å kjøpe minst én i løpet av et år.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du velger enten Ipod eller Creative får du bra spillere, det er egentlig litt hipp som happ.

Det er nok sant. Jeg ville vel, om mulig, gått i butikken og kjent på dem hvis jeg var i tvil. Personlig syns jeg 80Gb iPod høres ut som et godt valg, og håper min gamle 20Gb iPod går i stykker snart, så jeg kan kjøpe en også.

Ben "knows he shouldn't" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 16:04   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Low-end maskiner er noe dyrere fra Apple, high-end maskiner gjerne noe billigere.

Nettopp. Jeg har bruk for en enkel maskin, og foretrekker å få en med bl.a. ordentlig skjermkort og vifte i stedet for en blank, hvit sak som går varm. Til noen tusenlapper mindre. I tillegg har jeg bruk for noe software som ikke finnes i oppdaterte versjoner for Mac.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 16:08   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Shuffle er kul hvis du skal spille til en spesiell anledning, feks kjøre en joggeliste eller bare ha tilfeldig musikk på øret på T-banen. Men den har jo ikke display, så da blir den veldig begrenset i bruk.

Nano er perfekt til MITT bruk, som stort sett er trening og korte reiser.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 00:23   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nettopp. Jeg har bruk for en enkel maskin, og foretrekker å få en med bl.a. ordentlig skjermkort og vifte i stedet for en blank, hvit sak som går varm. Til noen tusenlapper mindre. I tillegg har jeg bruk for noe software som ikke finnes i oppdaterte versjoner for Mac.

Jeg må moderere meg selv. Jeg har jo egentlig en svinedyr (men gammel) laptop PC som jeg sammelikner med venninners 10.000,- Macer. Det blir jo helt feil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 01:24   #12
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det blir jo helt feil.

Men du vil sikkert sette pris på følgende likevel (funnet i en diskusjon om Apples nylig lanserte iPhone):

Most Mac people I know are poor, unemployed, and step on toes around their machines. But they were so convinced they absolutely must get Apple, they would stay away from pot for a month to afford one.
Ben "reality distortion fiend" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 01:35   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har endelig skjønt hva en ipod er.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg er Mac-elsker (konverterte for to år siden og har aldri angret)

Jeg har ennå ikke skjønt hva ipod er og hva hensikten med den duppeditten er. Sambo har en, som han lytter på innimellom ser jeg... men hva mer er det?

Og hva er forskjellen på Mac og PC, og hva er fordelen/ulempen med det ene eller andre?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 22:16   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Men du vil sikkert sette pris på følgende likevel (funnet i en diskusjon om Apples nylig lanserte iPhone):

Most Mac people I know are poor, unemployed, and step on toes around their machines. But they were so convinced they absolutely must get Apple, they would stay away from pot for a month to afford one.
Ben "reality distortion fiend" Murphy



Min sambo sier at de eneste som har Mac er de som virkelig ikke kan det spøtt om data og de som kan veldig mye.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 22:35   #15
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg har ennå ikke skjønt hva ipod er og hva hensikten med den duppeditten er. Sambo har en, som han lytter på innimellom ser jeg... men hva mer er det?

Jeg bruker min iPod masse, særlig når jeg går tur og når jeg sitter på t-banen. Jeg har lagt inn all yndingsmusikken min, så dermed har jeg den tilgjengelig hele tiden. I tillegg laster jeg ned radioprogrammer jeg ikke får hørt akkurat når de sendes. Og så laster jeg inn lydbøker. Genialt.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 23:33   #16
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg har ennå ikke skjønt hva ipod er og hva hensikten med den duppeditten er. Sambo har en, som han lytter på innimellom ser jeg... men hva mer er det?

Jeg fikk shuffle til bursdagen og er kjempefornøyd . Bruker den når jeg går tur og i bilen. Har kjøpt kasett adapter (?) så jeg kan høre på den der, helt supert

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 09:00   #17
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg tenke på ved kjøp av ipod?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg får vel svare meg selv her. Dette med Nano og Shuffle var ikke noe å bry seg om. Det gav seg selv hvilken jeg skulle ha, som var en iPod 80 Gb. Da kan jeg laste ned en hel haug av radioprogrammer, bøker og diverse andre podcasts som er av interesse for meg. Dette gleder jeg meg til! Jeg bestilte på nett, hos apple.no.

Jeg oppdaget også gledene ved iPod for ikke så lenge siden, men jeg hører på musikk. Mannen har en diger iPod som vi har lastet inn alt vi har av cd'er og litt til på, i tillegg har jeg nettopp kjøpt meg en søt liten Shuffle som jeg bruker når jeg jogger. Mye mer praktisk en å springe rundt med en "diger" iPod i lomma .

Men iPoden er genial, kjekt å kunne ta med alle cd'ene på en enkel måte når man skal på tur, enten det er på hytta, biltur eller hvor som helst .

Vi har forresten ikke mac, men pc.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no