Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Usmak på økomelk

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 11:34   #1
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Tommel ned

Usmak på økomelk

Nå gidder jeg snart ikke kjøpe økologisk melk lenger, den er ikke mye god! Jeg fortalte om usmaken på melka til svigerforeldrene mine (som har drevet økologisk), som sa at de heller ikke kjøper den melka lenger, og at da de leverte var de en gård av få som leverte økomelk uten smaksfeil.

Lurer på hvorfor det er slik at økomelken har usmak? Jeg mener det er spesielt viktig at økologiske produkter holder en viss standard, siden markedet fort kan bli svertet bare av noen få produkter. Hjelper det å klage til Tine, mon tro?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:39   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Guttene mine vil heller ikke ha "den grønne melka". Selv liker jeg ikke melk i det hele tatt, så jeg vet ikke hva som er smaksforskjellen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:42   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Den smaker av og til som om den har vært varmet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:48   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Trettenåringen min påstår at økomelk smaker dynge. Selv merker jeg ingen forskjell.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:49   #5
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Den smaker av og til som om den har vært varmet.

Enig. Den er altfor søt eller minner om fløte synes jeg

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:49   #6
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Skriv til TINE!! Alle slike henvendelser er viktig for å sikre høy kvalitet på produktene!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:49   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Jeg drikker bare økomelk og har aldri merket usmak. Det kan være noe feil med akkurat denne leveringen?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:50   #8
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Ta kontakt med TINE. Den einaste måten å få betre produkt på, er kontakte produsentane.

Saksar frå tine.no:
TINE Forbrukersenter; ring grønt nummer: 800 35 999
E-post: tfs@tine.no

Opplys om kvar du har kjøpt melka og. Det hender at det er for sterkt lys i kjøledisken til butikken og då får melka oksidert smak ("solsmak"), sidan kartongane ikkje er lystette. Eller at butikken oppbevarer melka saman med andre varer som luktar sterkt, då vil melka ta smak av dette.

Olvina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:52   #9
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Vi kjøper bare økomelk, har aldri lagt merke til usmak. Ikke barna mine heller.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:03   #10
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Vi kjøper stort sett bare økomelk, og har ikke merket noen usmak. Det eneste vi merker er at det surner fortere enn vanlig melk når kartongen er åpnet.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:16   #11
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Melding til Tine er sendt

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:21   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Har jeg aldri merket noe til?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:40   #13
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Vi kjøper som regel økomelk, men har aldri merka at det har vært noe galt med den.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:59   #14
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Jeg synes ikke det er noe spesielt med økolettmelken fra Tine, men økologisk Norvegia derimot, den er helt merkelig i konsistens og smak ift. den originale.
Den er mye mer smuldrete.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:10   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Usmak på økomelk

Jeg har bare kjøpt økomelk en gang, den likte jeg ikke.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no