Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-22, 14:57   #521
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Jeg har behov for et par dager der absolutt ingenting skjer og ikke noen krav til meg for å få nullstille meg og lade batteriene. Men resten av familien min har hatt ferie og mulighet til det før meg og nå forventer de at ting skal skje og det organiseres og styres over en lav sko.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 10:51   #522
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Fersken, sånt blir jeg også muggis av.


Jeg gruffer ennå over været i sommer, nå har vi brukt en uke av ferien vår og det har regnet hver dag og de neste to ukene er likedan…
Og så gruffer jeg over meg selv, som blir påvirket sånn av været, spesielt fordi jeg liksom skal verdsette de små tingene etter all dritten de siste årene….

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 15:15   #523
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

på Fersken og Fjols.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 15:54   #524
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Jeg har ferie, været er dårlig og jeg har blitt satt ut av spill på grunn av en strekk i en muskel som jeg fikk da jeg skulle beskjære med hekksaksa i går. Våknet ganske invalid i dag.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 19:44   #525
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Ja, jeg sier fra og sier fra. Men ikke på bursdagen til jentungen når jentungen var sammen med oss. Jeg holder roen, men kan ikke garantere for at han gjør det.

Oppdaterer kort. Fikk tydeliggjort nå, og påpekt at f.eks gaver fra mine venner nok ikke var noe som burde stå fremme i hans og nydamas nye hjem. Var faktisk enig i det, så det blir vel en ordning nå likevel, håper jeg. Ubehagelig, men rett å si fra.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 20:48   #526
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Velkjent, Kaija. Godt du sa fra!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 22:02   #527
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Velkjent, Kaija. Godt du sa fra!

Nemlig!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 22:13   #528
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

I-land kaller. Jeg holder på å skifte frisyre, noe som tar sin tid når man går fra kort. Timen min før sommeren ble avlyst pga frisør som er ute av drift og nå fikk jeg melding om at han blir borte enda en stund. Han har verdens beste grunn til å være borte, klandrer han ikke, men jeg stoler ikke på andre enn han og vi har jo en plan. Så så synd er det på meg om dagen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 22:22   #529
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

I-land kaller. Jeg holder på å skifte frisyre, noe som tar sin tid når man går fra kort. Timen min før sommeren ble avlyst pga frisør som er ute av drift og nå fikk jeg melding om at han blir borte enda en stund. Han har verdens beste grunn til å være borte, klandrer han ikke, men jeg stoler ikke på andre enn han og vi har jo en plan. Så så synd er det på meg om dagen.

I-lands problemer er også problemer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 22:26   #530
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

I-lands problemer er også problemer.

Ja, det er sant. Dette er jo heldigvis løsbart, men likevel. Gruffetigruff altså.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 25-07-22, 22:28   #531
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...t-med-systemet

Dette. Maken til sutring. Forresten dette hører hjemme såpekassetråden.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 25-07-22, 22:47   #532
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Det ER jo noe galt med systemet, da, mener nå jeg, så han har da et poeng?

(Og så er jo temaet hett akkurat nå, så de har vel lett opp ham for å illustrere, ikke omvendt)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 26-07-22, 00:09   #533
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Fra linken over:

Sitat:

Oslo var ønskebyen, fordi det var nær familie og fordi han mener fagmiljøet er best.

Ja, for det har en tjueåring grunnlag for å vurdere.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 26-07-22, 07:15   #534
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det ER jo noe galt med systemet, da, mener nå jeg, så han har da et poeng?

(Og så er jo temaet hett akkurat nå, så de har vel lett opp ham for å illustrere, ikke omvendt)

Det er virkelig ikke optimalt å bruke årevis på å forbedre allerede gode karakterer, samt vente på nok alderspoeng......

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 27-07-22, 08:28   #535
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Jeg gruffet i natt da naboen slapp ut de tre bjeffe-gale hundene sine ved midnatt. De hadde konsert til de vekket lillesøster, og jeg måtte bruke en time av natten min til å roe henne ned.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 27-07-22, 09:41   #536
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...t-med-systemet

Dette. Maken til sutring. Forresten dette hører hjemme såpekassetråden.

Jeg skjønner ham godt, jeg. Nå skal jo systemet revurderes; ikke sikkert det er så dumt.

Jeg har selv en snart 18-åring som snakker om profesjonsstudiet i psykologi. Kravet i år på UIO var 5.9. Det er høyt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 27-07-22, 09:42   #537
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det er virkelig ikke optimalt å bruke årevis på å forbedre allerede gode karakterer, samt vente på nok alderspoeng......

Samt man går glipp av pensjonsopptjening i de årene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 27-07-22, 09:43   #538
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Medisin og psykologi på UiO har alltid vært de vanskeligste studiene å komme inn på. Det tror jeg det har vært siden jeg gikk ut fra vgs på begynnelsen av 90-tallet så det er ikke noe nyttlizzom.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 27-07-22, 09:52   #539
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Å være litt raus mot tjueåringer som får drømmen knust er vel også greit. Jeg oppfatter ikke dette som sutring, men et fortvilet rop.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-07-22, 10:06   #540
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Å være litt raus mot tjueåringer som får drømmen knust er vel også greit. Jeg oppfatter ikke dette som sutring, men et fortvilet rop.

Klart det er lov å bli skuffet.
Jeg sveipet over inntaksgrensene i år og de er jo omtrent det samme som det har vært siden jeg drømte om medisin på 90-tallet. Hvis alle de man konkurrerer med har like gode karakterer, så er det bare ikke plass til alle uansett.
Han får flytte til Bergen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no