Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-22, 17:17   #741
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Jeg er så sykt sliten etter en uke med planleggingsdager, foreldresamtaler og innskoling av 8. klassinger. Jeg har blitt leder for trinnet mitt i år, og det er tusen millioner ting som skal ordnes og fikses i tillegg til at jeg har fått nye 8. klasser. Det er litt sånn god type sliten, men det har vært overveldende.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 20-08-22, 17:28   #742
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Å være tatt ut i streik fra første skoledag etter et maratonløp med planlegging for noe man ikke vet når blir aktuelt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 20-08-22, 18:31   #743
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Å være tatt ut i streik fra første skoledag etter et maratonløp med planlegging for noe man ikke vet når blir aktuelt.

Når vi ble tatt ut i streik i 2014(?) fikk vi ikke planleggingsuka vår, og mistet de første to ukene av skoleåret. Det var en tøff høst. Føler med dere. Jeg tipper at vi går ut ved neste uttak, hvis det blir.


Sist redigert av Anne C : 20-08-22 kl 18:50.
Anne C er ikke aktiv  
Gammel 20-08-22, 18:59   #744
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Mensen/blødninger som ikke gir seg. På tolvte dagen nå

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 20-08-22, 19:06   #745
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Mensen/blødninger som ikke gir seg. På tolvte dagen nå

Hadde kanskje gått til lege, ref annen tråd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-08-22, 19:40   #746
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Å være tatt ut i streik fra første skoledag etter et maratonløp med planlegging for noe man ikke vet når blir aktuelt.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Når vi ble tatt ut i streik i 2014(?) fikk vi ikke planleggingsuka vår, og mistet de første to ukene av skoleåret. Det var en tøff høst. Føler med dere. Jeg tipper at vi går ut ved neste uttak, hvis det blir.

Jepp. Vi ble tatt ut i 2014 og er tatt ut i år, og jeg er UTROLIG takknemlig for at de lot oss få ha alle plandagene denne gangen. De har til og med fått med seg at våre lå seinere enn sørpå (elevene har første skoledag mandag). I 2014 hadde vi ikke fått forberedt noe da streiken var over, og det var selvsagt uaktuelt å vente med å ta elevene inn. Det var grusomt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 20-08-22, 20:42   #747
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jepp. Vi ble tatt ut i 2014 og er tatt ut i år, og jeg er UTROLIG takknemlig for at de lot oss få ha alle plandagene denne gangen. De har til og med fått med seg at våre lå seinere enn sørpå (elevene har første skoledag mandag). I 2014 hadde vi ikke fått forberedt noe da streiken var over, og det var selvsagt uaktuelt å vente med å ta elevene inn. Det var grusomt.

Jeg underviser i tillegg to av fire kurs med en lærer som ikke har vært tilstede under planleggingsdagene, og siden vi jobber fast i såkalte faglag, har jeg pent måttet vente. Men det vil nok gå seg til siden vi har et visst repertoar å plukke fra fra før. Jeg var også tatt ut i 2019, men da ble det jo tvungen lønnsnemd i siste sekund. Før det var jeg i Forskerforbundet, så streikeerfaringen er begrenset. "Heldigvis" har de tatt ut en stor andel av medlemmene ved vår skole (minus noen få nyansatte, sykemeldte og folk som nylig er tilbake fra permisjon), så vi er mange i samme bås.

Hvor lenge varte streiken i 2014?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 20-08-22, 22:04   #748
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

80 dager. Ser ut til at den blei avslutta 1. september.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 10:16   #749
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Dagens gruff: Sånne pop-ups som dukker opp på alle nettsider ("Meld deg på nyhetsbrevet vårt nå!"), og som ikke kan blokkeres av adblokkere.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 10:22   #750
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Eldste ungen min som er shoppoholiker. Kjørte henne nettopp til studiested med bilen full av klær og sko. Nå skal vi flytte henne til et annet soverom i huset og hun har fortsatt et hav av klær og sko.
Det som er igjen av rester er 10 par hvite joggesko, 6 par svarte finsko, 20 bukser, 9 shortser, 14 ullgensere, 7 hettegensere, 20 kjoler, 35 overdeler, 40 par sokker.
Og 10 parfymer. Og yttertøy.
Pluss enda litt greier.
Det er mer enn jeg har eid hele livet mitt.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 14:29   #751
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Eldste ungen min som er shoppoholiker. Kjørte henne nettopp til studiested med bilen full av klær og sko. Nå skal vi flytte henne til et annet soverom i huset og hun har fortsatt et hav av klær og sko.
Det som er igjen av rester er 10 par hvite joggesko, 6 par svarte finsko, 20 bukser, 9 shortser, 14 ullgensere, 7 hettegensere, 20 kjoler, 35 overdeler, 40 par sokker.
Og 10 parfymer. Og yttertøy.
Pluss enda litt greier.
Det er mer enn jeg har eid hele livet mitt.

Hvor i all verden har hun fått penger til alt dette? Enig i at det hørtes helt hinsides ut!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 15:13   #752
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Dagens gruff: Sånne pop-ups som dukker opp på alle nettsider ("Meld deg på nyhetsbrevet vårt nå!"), og som ikke kan blokkeres av adblokkere.

Jepp, jeg har lært meg å ikke bli sur lenger, men jeez, jeg blir ikke vennligere stemt.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 16:15   #753
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Vaskemaskinen min lagrer skitt inni den gummiringen langs døra, og gir det gjerne fra seg på hvite t-skjorter. Jeg har prøvd å vaske innimellom der nå, og det er helt uttømmelig for møkk og vanskelig å komme til.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 19:15   #754
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Mensen/blødninger som ikke gir seg. På tolvte dagen nå

Dra til legen, bedre å sjekke en gang for mye.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 19:34   #755
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hvor i all verden har hun fått penger til alt dette? Enig i at det hørtes helt hinsides ut!

Enkelte ungdommer shopper jo bort alt de tjener.

Min jente er motsatt. Jeg kan godt gruffe litt seriøst om det også. Hun begynte studenttilværelsen i hullete hettejakke fra HM som er for liten. Og sånn er alt hun eier. Å kjøpe klær er en straff.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 21-08-22, 20:58   #756
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Store barn og vannkopper er ingen spøk. Det ene barnet avsluttet antibiotika i går for betennelse i de, fullstendig dekket fra topp til tå. Det andre barnet fikk første vannkoppene nå i ettermiddag. Det trenger ikke bli like ille men dette barnet har eksem fra før og annet som gjør at jeg frykter det verste. Vondt av de begge to.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 21:04   #757
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Uffda, Acino. Det hørtes heftig ut. Håper nr.2 ikke får det så ille.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 21:08   #758
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Når man har brukt masse tid på å planlegge et arrangement som jeg og et par andre fikk beskjed om å ha ansvar for og så blir det plutselig doblet i antall deltakere uten noen forståelse for at da er mye av vår planlegging bortkastet og vi må starte nesten på nytt. Og når man prøver å ta det opp får man må slutte å være negativ og bli mer løsningsorientert. Og at det helt sikkert løser seg, uten at jeg helt har forstått hvordan det bare skal løse seg uten at vi jobber ekstra.

Har jeg nevnt at det er på frivillig basis og vi ikke en gang blir betalt?

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 21:15   #759
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

At man ansetter lærere som nesten ikke kan norsk, læreren er helt ærlig på det selv, skikkelig ulempe for han som sliter med hørsel fra før.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-08-22, 21:23   #760
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Store barn og vannkopper er ingen spøk. Det ene barnet avsluttet antibiotika i går for betennelse i de, fullstendig dekket fra topp til tå. Det andre barnet fikk første vannkoppene nå i ettermiddag. Det trenger ikke bli like ille men dette barnet har eksem fra før og annet som gjør at jeg frykter det verste. Vondt av de begge to.

Au, det høres skikkelig fælt ut. God bedring til dem!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no