Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 18:31   #1
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Ja, hvilket er mest egnet?
teff eller original...

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 18:47   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Dette høres helt gresk ut for meg .
Kan dessverre ikke hjelpe deg.
Hva er Jytte? Hva er teff?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 18:53   #3
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Dette høres helt gresk ut for meg .
Kan dessverre ikke hjelpe deg.
Hva er Jytte? Hva er teff?

Jyeet mjøl er ett mel uten gluten... min sønn kan ikke ha gluten..
teff eller taff, husker ikke helt, er typer av dette melet..

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 18:57   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Ahh. da var det ikke så rart at jeg ikke hadde noen kunnskap om dette.
Håper noen kan svare deg!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:55   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Jeg har bare brukt den i den brune pakken. Det ble ikke så aller verst kanelboller med de.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:53   #6
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Jeg bruker også det i den brune pakken. Blander gjerne ut med maizennamel for å dempe bokhvetesmaken. Er ennå ikke særlig erfaren med å bruke jyttemel så jeg er fortsatt på utprøvingsstadiet.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:34   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Frøken Rattata, hvor mye maizena-mel bruker du til å blande ut med? Dette har jeg ikke hørt om før. Må prøves!
Jeg har ikke prøvd jyttemjøl til så mye annet enn brød, der har jeg prøvd begge deler, har ikke oppdaget den helt store forskjellen, kanskje litt på smak. Synes brød med teff får en litt sterkere smak (ikke vondt eller bittert, altså). Men så er jeg heller ikke så dreven i gamet!
Serinakaker med jyttemjøl ble ikke det aller beste, lagde to omganger, en med jyttemjøl og en med fin Semper (nat. glutenfri), og sistnevnte smakte helt klart best. Jyttemjøl er nok sunnere, men julekaker skal uansett ikke være sunne!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:49   #8
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Jeg bytter ut 1/4 av melmengden med maizenna. Tipset står på pakken

  Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:58   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg bytter ut 1/4 av melmengden med maizenna. Tipset står på pakken

Ah, lese på pakken, sier du? Hmm, kanskje jeg skal begynne med sånt... Takk for tipset i alle fall!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 21:44   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket Jytte mjøl bruker du til baking?

Er det flere typer jyttemel? Jeg har en blå og hvit pakke. I dag laget jeg vafler, og de smakte som om de var laget av hvetemel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
jyttemel, jyttemjøl


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no