Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Victoria of Sweden

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-12, 10:32   #1
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Victoria of Sweden

Jeg har kjøpt meg en nydelig dunkåpe med pels på hetta fra Victoria of sweden. Den kostet vell ca 3500kr ( jeg kjøpte den på salg til langt mindre )

Spørsmålet mitt er, er det noen som vet om det er ekte pels på jakkene dems? Jeg trudde ikke det, men en venn av meg mente bestemt at dette var ekte pels. Jeg har saumfart jakken etter vaskeanvisning o.l men finner ikke noe. Jeg er imot bruk av ekte pels så jeg håper noen vet om det er det eller ikke.
Har prøvd å ringe kundeservice og butikken jeg kjøpte den i, men ingen tok tlf.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 10:37   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Men kva kan du gjere med det? Jakka er kjøpt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 10:51   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men kva kan du gjere med det? Jakka er kjøpt.

Ikke gå med den? Selge?
Jeg hadde ikke orket å gå med pels. Grøsser. Som om jeg skulle flått kaninene mine og brukt dem til vest. Spise dyr kan man gjerne, men det blir for meg som å gå med skalpen deres.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 10:53   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Jeg er for at man skal bruke så mange deler av dyret som mulig hvis vi likevel skal ta livet av dem. Det er pelsdyroppdrett der dyrene ikke blir behandlet bra jeg er i mot.
Det blir rart for meg å være "imot bruk av pels" Hvis jeg er for at dyr skal slaktes for matnytte.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:20   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ikke gå med den? Selge?
Jeg hadde ikke orket å gå med pels. Grøsser. Som om jeg skulle flått kaninene mine og brukt dem til vest. Spise dyr kan man gjerne, men det blir for meg som å gå med skalpen deres.

Bakgrunnen for svaret mitt er nok at eg er i motsatt ende av dette verdisynet, og derfor ser eg ikkje kva en kan gjere med det etter den er i hus. Velge å la vere gå med den fordi den er av pels?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:30   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Jeg er ikke positivt til hvordan deler av pelsdyrnæringen får drive, men hvis de får orden på pelsdyrdriften, så er jeg ikke det minste negativ til å bruke pels eller skinn. Både fra dyr som er oppdrettet for andre ting enn pels eller oppdrettet bare for pels.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:29   #7
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Jeg kan ta av pelsen på hetta. Det har jeg også gjort til jeg finner ut av det. Jeg er imot pelsoppdrett, men jeg vet at mange bruker pels fra dyr som har dødd av naturlig årsaker. Det kan muligens funke. Jeg får gå noen runder med meg selv først.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:31   #8
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Dødd av naturlige årsaker? Hva er naturlige årsaker da. Selvdød mink?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 13:09   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Hunder, mani. Tilårskomne hunder.

Og gamle marsvin, katter, hamstre og sauer som døde mett av dage.

Spiser du kjøtt, Jeanett? Egg? Oppdrettslaks? Har du sko av lær? Skinnveske?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 13:10   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Jeg kan ta av pelsen på hetta. Det har jeg også gjort til jeg finner ut av det. Jeg er imot pelsoppdrett, men jeg vet at mange bruker pels fra dyr som har dødd av naturlig årsaker. Det kan muligens funke. Jeg får gå noen runder med meg selv først.

Men spele det noko som helst slags rolle om den pelsen ligge i klesskapet eller om du har den på deg? Og hadde det vore bedre for deg om det lå ved en lapp som fortalte at dette dyret hadde dødd av seg sjølv?

Dette er eg oppriktig nysgjerrig på kjenne eg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 13:45   #11
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Dødd av naturlige årsaker? Hva er naturlige årsaker da. Selvdød mink?

Det var en venn på skolen som fortalte at han hadde ulvepels på jakken sin og det var greit fordi den hadde vist død av naturlige årsaker. Alderdom kanskje ? Aner ikke.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 13:46   #12
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hunder, mani. Tilårskomne hunder.

Og gamle marsvin, katter, hamstre og sauer som døde mett av dage.

Spiser du kjøtt, Jeanett? Egg? Oppdrettslaks? Har du sko av lær? Skinnveske?

Jeg spiser kjøtt, jeg gjør det. Har ikke sko av lær eller skinnveske.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 13:48   #13
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men spele det noko som helst slags rolle om den pelsen ligge i klesskapet eller om du har den på deg? Og hadde det vore bedre for deg om det lå ved en lapp som fortalte at dette dyret hadde dødd av seg sjølv?

Dette er eg oppriktig nysgjerrig på kjenne eg.


Jeg lurer vell egentlig fordi jeg nysgjerrig etter det så stort samtale tema på høyskolen. Jeg hadde nok ikke kjøpt jakken vist jeg viste at det vært ekte pels på den, det hadde jeg ikke. Og jeg tror heller ikke at det hadde vært bedre om jeg hadde vist hva dyret døde av. Jeg klarer nok ikke å bruke pels kragen allikevel.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 15:22   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Hvis man spiser kjøtt, kan man likegodt bruke lærsko og ha skinnveske. Det er jo rent sløseri å bare spise kjøttet og kaste mange brukbare deler av dyret. Det samme gjelder i grunnen at folk bare skal ha biff og fileter, men ikke bruke haler, skanker eller boger. Det er en mystisk trend der man knapt vil ta i kjøtt, ikke vil tenke på at de plastinnpakkede røde greiene faktisk har kommet fra et levende dyr og at man tar et moralsk valg hver gang man spiser noe fra et dyr, ikke bare når man bruker sko eller pelskrage. Da må man jo i grunnen slakte flere kyr for samme mengde kjøtt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 18:07   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Jeg tror jeg. hsr fått varige men av den hele, men veldig flate reven mormor hadde. Inntakt med både labber og hode. Bare sugd ut innmaten.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 18:09   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Jeg liker ikke pels og har ikke pelskåpe; og vil ikke bruke pels fordi det signaliserer at jeg synes det er greitt. Men det er store kåper, som fra minkfarmer ol; litt dott rundt halsen blir det ikke en hel næring av.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 18:14   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Siden jeg gjerne spiser kanin, mener jeg at jeg skruppelløst kan ha kaninpels.

Jeg synes også man glatt kan bruke arvepels eller loppispels, men å kjøpe seg ny pels nå av dyr som har hatt det dokumentert ille? Njæææ.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 20:56   #18
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Det var en venn på skolen som fortalte at han hadde ulvepels på jakken sin og det var greit fordi den hadde vist død av naturlige årsaker. Alderdom kanskje ? Aner ikke.

Det høres ut som en veldig usannsynlig historie. Eventuelt en vannvittig dyr jakke. Hvor mange selvdøde ulver kan man finne? De bør helst finnes før de har råtnet for mye. Hvem leter etter dem? Timelønn?

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 21:00   #19
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Skinn og pels som biprodukt av kjøttproduksjon: Ja takk

Pels fra dyr der ingenting annet enn pelsen blir utnyttet: Nope

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 21:08   #20
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Skinn og pels som biprodukt av kjøttproduksjon: Ja takk

Pels fra dyr der ingenting annet enn pelsen blir utnyttet: Nope

Enkelt penkelt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no