Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvordan velge valp?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-13, 08:32   #41
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg fant også den første valpetida utrolig slitsom. Lufting, sosialisering, disiplinering, trening - særlig alenetrening var viktig å starte på umiddelbart - og tilvenning til børsting, kloklipp, berøre tenner etc. Hun er en tøff og sta liten sak, stadig på farta og har mange rare påfunn. Hadde ferie den første tida, men så var det tilbake i full jobb igjen. Og det var det eneste jeg drev med i ukevis; gå på jobb og ha valp.

Nå har ting roet seg noe, regner med det er stille før pubertetstormen setter inn, og rutinene funker greit. Hun begynner også å oppføre seg mer ok på tur, går stadig lengre strekninger på slakt bånd og klarer å holde konsentrasjonen en stund. Ikke bare øyeblikksoppmerksomhet.

Hvilken hund har du?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 09:25   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Pubertet også??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 09:26   #43
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Pubertet også??

Oh, yes.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 09:29   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Hva jeg lærer på FP! Jeg blir i hvert fall vaksinert mot hundeideer! Inntil for et par måneder siden visste jeg hverken om valpeslit, at tisper blør i løpetiden, og nå altså pubertet også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 09:34   #45
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva jeg lærer på FP! Jeg blir i hvert fall vaksinert mot hundeideer! Inntil for et par måneder siden visste jeg hverken om valpeslit, at tisper blør i løpetiden, og nå altså pubertet også.

Det er jo ikke alle som er like ille, bare så det er sagt. Noen valper er sikkert greie som bare det, mange tisper steller seg sjøl så godt at du aldri vil merke at de blør, noen tester ikke grenser etter valpetida. Men de kan. Jeg har hatt to egne hunder og en familiehund som barn, to tisper og en hanhund. Tre ulike raser. Den vi hadde da jeg gikk på barneskolen var rimelig grei som valp, men ellers har jeg vært borti alt det der og mere til med alle.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 09:45   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Jeg synes det har gått over all forventning. Mulig det har en del med at vi fikk henne når hun var 5 måneder, vi slapp den verste babytiden. Hun hadde kun et par uhell inn i begynnelsen, før vi var helt kjent med henne og hun var trygg nok. Hun er lydig, lettlært og i en alder av 9 mnd til lørdag er hun veldig grei å gå uten bånd, setter seg ned og venter nesten uten at vi trenger å si det når det kommer biler og folk og inne er hun rolig. Hun er en "pleaser". Vi satte opp barnegrind til gangen, for hun tygget på sko og har hatt noen morsomme greier med å spise opp og tygge på ting hun finner, men intet stort problem. Samt grave i hagen når hun får leker. På natta har det gått som en drøm. For meg som ikke var hundevant i det hele tatt og hadde forventninger om en kjempejobb, så synes jeg dette er veldig greit. Vi har kanskje noe mer pubertet og tenåringsnykker å vente og løpetiden har vi ikke fått ennå. Men hun er så snill og lydig av natur nå at jeg synes det er en fryd. :hjerte:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 12-12-13 kl 10:09.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 10:05   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Min var veldig grei som valp - gnagingen begrenset seg til et par sokker og en og annen truse i ny og ne. Hun ble stueren ganske greit - jeg har nå fått to valper av veldig ulike rase stuerene uten for mye pes, og for oss har nøkkelen vært å følge med på adferd (snusing og leting) og være klar til å ta valpen ut straks og med en gang den gjør slik. Det har funket bra. Opprørskheten til vår i puberteten begrenset seg til at hun en gang ventet litt med å komme da vi ropte. Hun er en veldig "myk" hund og utrolig lett å oppdra og lære morsomme og unyttige kunster. Vår sover i bur - det var hun vant til fra oppdretter - og hun har ladri vært urolig om natten.
Hun holder seg ren selv når hun har løpetid, men blir litt satt ut og spiser dårlig når hun har det. Etter siste løpetid fikk hun innbilt drektighet med full pakke - hun trodde at ett av kosedyrene hennes var valpen hennes og fikk melk i pattene og voldsomme morsinstinkter, stakkars liten. Hun var så travel med å passe på valpen sin at hun ikke hadde tid til verken å spise eller noe annet. Vi endte med å måtte gi henne hormoner for å få en slutt på det, og etter et par tre dager ble hun sitt gamle euforiske jeg igjen. Hvis hun blir slik etter neste løpetid også, skal vi vurdere sterilisering i samråd med dyrlegen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 10:56   #48
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Hvilken hund har du?

Det er en finsk lapphund. Egentlig er det ikke min heller, men datteren sin som bor i annen by. Pga. flere uheldige omstendigheter passer vi den på (foreløpig) ubestemt tid.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 11:53   #49
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Altså, kan ikke alle ha hundens rase, kjønn og alder i signaturen sin såmer det litt lettere å forholde seg til innleggene?

Fint å få lest om andres erfaring om å ha valp. Jeg føler vi valgte rett med å få en voksen hund nå og ikke en valp. Jeg har ikke helse til valp nå.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 12:00   #50
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Altså, kan ikke alle ha hundens rase, kjønn og alder i signaturen sin såmer det litt lettere å forholde seg til innleggene?



Dvergpuddel, tispe (1987)
Amerikansk cocker spaniel, tispe (1998)
Shetland sheepdog, hanhund (2007)

Puddelen var den desidert friskeste.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 12:07   #51
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Må dere kjøpe valp da? Vi har kjøpt voksen hund (to år gamle) begge gangene, nettopp for å slippe alt styret med valp. Eller, mest fordi vi aldri hadde hatt samvittighet til å la en liten valp være alene hjemme hele dagen mens vi er på jobb. Jeg vet noen gjør det nesten fra dag én, men for oss hadde det ikke vært aktuelt.

I alle fall, begge hundene var husrene, vant til å sove i bur, vant til å kjøre bil, vant til å dusje, vant til å klippe klør, sosialisert, vant til barn osv. da vi overtok dem. Blir det flere hunder på oss, kommer vi garantert til å kjøpe voksen hund igjen. Har kjøpt begge fra oppdrettere som av div. grunner ikke kunne ha de lengre. I siste tilfelle ble han solgt fordi han hadde 1 mm underbitt og dermed ikke kunne brukes i utstilling. Det betydde selvsagt ingenting for oss ettersom utstillinger ikke er vår greie. Og han er verdens herligste, roligste voffs.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 12:21   #52
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Jeg har en shetland sheepdog som bør omplasseres.

Han liker ikke andre hunder, er redd for andres barn, generelt skeptisk til fremmede, og har overproduksjon av magesyre, som gjør at han kaster opp om han ikke spiser ofte nok. Han liker bare kylling, leverpostei og ett bestemt tørrfor. Ikke har han pene tenner, heller, og han er kryptorchid. Ellers snill og grei, kan gå løs på tur (helt til det kommer en annen hund, men han kommer på innkalling. Stort sett ...) og er glad i kos. Any takers?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 12:48   #53
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Altså, kan ikke alle ha hundens rase, kjønn og alder i signaturen sin såmer det litt lettere å forholde seg til innleggene?

Fint å få lest om andres erfaring om å ha valp. Jeg føler vi valgte rett med å få en voksen hund nå og ikke en valp. Jeg har ikke helse til valp nå.

Rhodesian ridgeback, hanne, f. 1993
Bichon Havanais, tispe, f. 2011


__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 12:51   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Altså, kan ikke alle ha hundens rase, kjønn og alder i signaturen sin såmer det litt lettere å forholde seg til innleggene?

Fint å få lest om andres erfaring om å ha valp. Jeg føler vi valgte rett med å få en voksen hund nå og ikke en valp. Jeg har ikke helse til valp nå.

Smart forslag.
Vi har en blandingshund på 9 måneder. Moren hennes er full schæfer, faren er halvt border collie og resten litt labrador og setter. Fått mye bra i henne.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 13:04   #55
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Vi var på jakt etter valp tidligere i høst (før allerigprøvene blomstret opp igjen hos eldste ) og vi kikket mye på hva slags type rase som ville passe vår familie. Vi endte opp med å bestemme oss for dansk/svensk gårdshund. Alle valpehistoriene tar jeg på samme måte med alle som skal snakke om fødsel når man er førstegangsgravid. (jeg tøyser ikke med at det er mye jobb altså, det er klart det er! Og et stort ansvar, helt klart. Det er liksom bare ikke måte på til oppramsing av ulumskheter, selv når HI ikke har spurt om de burde vurdere valp. )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 14:32   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Altså, kan ikke alle ha hundens rase, kjønn og alder i signaturen sin såmer det litt lettere å forholde seg til innleggene?



Bichon Havanaise f. 1988

Russkaya Tsvetnaya Bolonka f. 2012

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 14:45   #57
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Alle valpehistoriene tar jeg på samme måte med alle som skal snakke om fødsel når man er førstegangsgravid. (jeg tøyser ikke med at det er mye jobb altså, det er klart det er! Og et stort ansvar, helt klart. Det er liksom bare ikke måte på til oppramsing av ulumskheter, selv når HI ikke har spurt om de burde vurdere valp. )

Til gjengjeld mener jeg det er helt overkommelig å føde.

Jeg skjønner jo at det er kjipt å få høre masse negative erfaringer når man gleder seg til noe. Men et sted bør man få høre det og, mener jeg. Det er et stort ansvar å ha hund, og barn følges i det minste opp av er nettverk, sjøl om det ikke alltid fungerer - hunder gjør stort sett ikke det. Det er alt for mange som har hunder de ikke burde ha hatt. Jeg veit at andre har lavere krav til hvordan dyr bør ha det enn det jeg har, men jeg synes virkelig flere burde tenke seg nøye om før de tar på seg et så stort ansvar. (Jeg synes for eksempel ikke man bør ha hund om den må være aleine hjemme i ni timer daglig, eller ikke kan få minst tre gode turer om dagen. Det betyr som nevnt før at jeg ekskluderer meg sjøl som hundeeier.)

Det er for mange hundeeiere som heller burde ha hatt en av de som går på batteri. Pepper er muligens ikke en av dem, men den avgjørelsen må hun jo ta sjøl. Gjerne basert på både positive og negative erfaringer fra andre. Jeg mener alle bør vurdere minst en ekstra gang om de bør skaffe valp.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 14:47   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Enig igjen. I alt. Fødsel også. (EasyPeasy)

Eller. Jeg synes det holder med en skikkelig lang og god tur, gjerne løs, hvis hunden får gå på do flere ganger i tillegg. Men generelt er de fleste hunder altfor mye alene hjemme, synes jeg. Og dette med mentaltrening er det utrolig mange som ikke er klar over i det hele tatt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 15:37   #59
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Har 5 japanske spisshunder.

Sasha (Tispe) født 2009 (VERDENS enkleste valp. Var NULL problem og var bare snill og grei. Er det forsåvidt enda. )

Kiara (Tispe) født 2010 (Har vært en jobb som jeg sent vil glemme. 2år tok det før hun ble verdens skjønneste hund. Eller nest skjønneste, for Sasha er skjønnere.

Santos (Hann) født 2011 (Var en såkalt normal valp, helt ok å ha i hus. Lite trøbbel. Så kom puberteten, og jeg vurderte å slakte han gitt. )

Bamse (Hann) født 2012 (En hund med mye energi gitt. GJør ikke noe gale, men mye energi har han. )

Cajsa (Tispe) født 2013 (Bare 9uker gammel nå. Så langt en veldig grei valp å ha med å gjøre. Hun får noen få raptuser hvor hun skal løpe ihjel med søstra si, men nå flytter søstra på søndag. Så da får hu vel oppdragelse av sin mor av å roe seg ned. )

Og ja, det kommer valp neste år å.
Men DET blir siste på noen år.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 17:12   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge valp?

Jeg må legge til at det jeg skrev ikke har noe med Pepper å gjøre, det var mer generelle tanker jeg har og jeg fikk disse assosiasjonene etter Matilda nevnte det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no