Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-08, 00:04   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

I dag har jeg prøvd Magic Loop for første gang, og det er bare utrolig enkelt! Jeg fant et innlegg her inne med video som m^3 hadde lagt inn. Og nå har jeg strikket en halv blånissevott allerede!

Så Zol, jeg anbefaler deg å gi det et forsøk altså. Det åpner seg en ny verden av strikkeoppskrifter for meg nå, som før har vært uoverkommelige på grunn av den kjempemasken som jeg alltid klarer å lage mellom hver av de fire pinnene.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:15   #2
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

:lurer fælt på hva Magic Loop er:

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:15   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Jeg får forøvrig aldri en kjempemaske mellom pinnene.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:17   #4
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg får forøvrig aldri en kjempemaske mellom pinnene.

Da lider du ikke av strømpepinnesyndromet . Søk på Magic Loop her inne, så finner du instruksjonsvideo og greier. Men kort fortalt går det ut på å bruke en lang rundpinne istedenfor strømpepinner.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:17   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Strømpepinne? :

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:24   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

jeg og takker for linken jeg fant her på FP!
Har nå nylig strikket både strømper og genserermer på lang rundpinne ved å bruke den metoden. Den er genial, og nå er det mye lettere å ha med seg strikketøyet siden jeg ikke trenger være redd for å miste pinner. (husker jeg en gang klarte å miste pinne ned i noe sprekker i varmeovn eller noe på toget)
Lærte det på null komma niks! Og skjønner virkelig ikke hvordan dette har klart å være en slik "hemmelighet". Jeg skal vise "superstrikkeren" på jobb det, for hun hadde aldri hørt om det.

har nå tenkt å strikke noen ullsokker til tantebarn til jul

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:25   #7
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Nå har jeg sett videoen og for meg ser det ut som det blir et helt flatt stykke, ikke en runding?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:27   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Nå har jeg sett videoen og for meg ser det ut som det blir et helt flatt stykke, ikke en runding?

men legger du ei erme, en sokk eller noe ned, blir den jo flat (mine klær blir heldigvis det når jeg legger de sammen...)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:33   #9
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Jo, men da er de jo dobbelt. Det så ut som bare et enkelt stykke (a la skjerf) på videoen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:33   #10
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Eller er det egentlig et hull tvers igjennom dere, det bare ser ikke slik ut?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:36   #11
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Eller er det egentlig et hull tvers igjennom dere, det bare ser ikke slik ut?

er et hull ja.

Bare prøv, legg opp 15-20 masker og prøve. Første omgang eller to er litt knotete, men det synes jeg det også er med strømpepinner.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:39   #12
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Ja, dette skal jeg prøve når jeg må dele strikketøyet i to for å få bein. Det blir bare tull og tøys med strømpepinner.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:40   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Strømpepinne? :

Siden ingen svarte skjønte jeg at det sikkert var et megateit spørsmål, og etter litt googling så jeg at det var det ...
Jeg bruker alltid rundpinner, for jeg greier alltid å forlegge de "enkle pinnene".

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:48   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Jeg ble ikke så mye klokere etter å ha sett den demonstrasjonen.
Hvor mange magiske loops må man ha, da?
Hun viste jo bare én?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 01:09   #15
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Da lider du ikke av strømpepinnesyndromet . Søk på Magic Loop her inne, så finner du instruksjonsvideo og greier. Men kort fortalt går det ut på å bruke en lang rundpinne istedenfor strømpepinner.

Gådd det der var jo tungvint, OG det tar jo evigheter.
Jeg tror jeg holder meg til 5 pinner.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 08:49   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Jeg har også vurdert det, og foreløbig holder jeg meg til strømpepinnene. Etter at jeg byttet ut metallpinnene med tre får jeg ikke store masker i overgangen, og jeg mister ikke pinner mer heller.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 08:52   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Jeg sverger til 30 centimeters rundpinner. Men får vel prøve denne loopen bare for å ha gjort det. Fant en sokkeoppskrift som bygger på ML.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 08:57   #18
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Finnes det 30cm rundpinner? Det har jeg aldri sett.

Tror jeg må prøve magic loops en gang bare for gøy. Så litt tungvint ut, men det er kanskje en øvingssak.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 09:13   #19
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg ble ikke så mye klokere etter å ha sett den demonstrasjonen.
Hvor mange magiske loops må man ha, da?
Hun viste jo bare én?

Er bare en vanlig lang rundpinne, "loopen" er bare den delen av rundpinnen du drar ut og lager en løkke av. Blir på en måte til at en lager en veldig kort rundpinne med den fordelen av at maskene er på den myke delen av rundpinnen. (da blir den mer fleksibel.

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Gådd det der var jo tungvint, OG det tar jo evigheter.
Jeg tror jeg holder meg til 5 pinner.

Det er jo det det ikke gjør, det blir nesten som å fordele strikkingen/maskene på 2 pinner i stedet for 4

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Tror jeg må prøve magic loops en gang bare for gøy. Så litt tungvint ut, men det er kanskje en øvingssak.

Noe få omganger , så skjønte jeg ikke hvorfor det ikke er mer vanlig å gjøre slik...

Skulle gjerne vist dere. Virkelig en "aha-opplevelse"

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 09:52   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Gådd det der var jo tungvint, OG det tar jo evigheter.
Jeg tror jeg holder meg til 5 pinner.

Det ser ut som det er tungvindt med få masker, men ganske ok hvis du har litt flere masker (som når du strikker ullbukser eller liknende). Jeg skal definitivt prøve det ut - hvis armene mine holder til litt strikking...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no