Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-08, 10:44   #21
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det ser ut som det er tungvindt med få masker, men ganske ok hvis du har litt flere masker (som når du strikker ullbukser eller liknende). Jeg skal definitivt prøve det ut - hvis armene mine holder til litt strikking...

Jeg vil egentlig si det litt motsatt, ved få masker er det alltid litt vanskelig å strikke synes jeg, men det er lettere med "magic loop" enn med mange pinner (som for meg bare kommer i veien).
Ved mange masker er det lett for at "loppen" blir liten og "glir ut" igjen, da må en enten ha enda lenger rundpinne (dessto lenger, dessto bedre) eller en liten rundpinne (ala 30 cm) der alle maskene går fint på.

Når jeg strikket ermer nylig benyttet jeg lang rundpinne og magic loop teknikken på begynnelse. På slutten når maskeantallet ble stort byttet jeg til liten rundpinne og "vanlig" strikking.

Får jo nesten lyst til å strikke babytøy igjen, for å prøve på virkelig små ermer og ben, men så har vi ingen som venter småfolk...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:03   #22
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Zol og andre som lider av strømpepinnesyndromet

Hm. Jeg tror jaggu jeg må prøve ut. Bare for skøy. Skjønner ikke hvordan man skal få strikker sokker på den måten men. Med hæl, fellinger og opplukking av masker.
Får finne på et eller annet rundt å strikke så jeg får testet ut.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no