Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Fra en til to hunder?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-15, 07:55   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra en til to hunder?

Er det stor overgang om man ser bort fra valpeperioden? Hva er hyggeligere og bedre? Hva er mer slitsomt og verre?

Oppdretteren til vår hund har en hannhund som er 8 måneder som vi muligens kan få kjøpe. Det er mange interessenter, men foreløpig holder hun en knapp på at vi kan kjøpe ham. Først må jeg bare overbevise mannen. Han har i hvert fall sagt at skal vi ha to så må jeg lære dem å bæsje og gjerne tisse et spesifikt sted i hagen når de er ute der. Tips på det mottas også. Jeg har lest litt på nett, men vil gjerne høres deres erfaring der også. Vår hund er veldig lærevillig så jeg burde få det til, syns jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 08:33   #2
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Vi gikk fra en hund til to da Odin var 16 mndr - dvs at det er 14 mndr mellom de to. Det er for lite ser jeg i etterkant, og det var det mange andre også sa.
Generelt er det greit å tenke etter om dere har fått bukt med alle unoter hunden deres har. Er den ferdig oppdratt og har vært gjennom begge pubertetene?
Om den er det så kjør på.
Om den ikke er det, så tenk dere godt om. Alle unoter hunden deres har, vil den neste også få, pluss sine egne. Både Odin og Rick går totalt bananas hver gang det ringer på døren, og begge vokter uteområdene de ser innenfra.

Hva som er hyggelig og hva som er slitsomt er veldig avhengig av hundene har jeg oppdaget. To hannhunder koser ikke med hverandre, og ulik rase gjør at de leker ulikt også. Det kommer til litt ekstra med kloklipp og sånt, og også kan det være greit at vi gjør med dem som med unger - lar de få alenetid med oss av og til. Jeg ser at mine tre er veldig glade for det.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 09:34   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Takk for svar Bobbelur!

Vår er 3 år nå og jeg tror at det kan være en passende alder å bli "storebror". Vår Boris er veldig veldig grei! Så enkel å ha å gjøre med, men det har jo mye å gjøre med at vi også har jobbet mye med ham, spesielt når han var yngre. Han har noen små ting som vi har konstatert at vi lever godt med, som at han 15 % av gangene ikke kommer når man roper når han er i hagen, (men jeg kan legge ned litt tid å lære ham det; han lærer raskt).

Dette er en liten rase, vår ble ekstra liten så han veier faktisk under 3 kg, den nye hunden som vi vurder er av samme rase og veier straks under 4 kg. Han er også av en mindre størrelse i rasen (Russkaya Tsvetnaya Bolonka). Vi har hele tiden behandlet Boris som en stor hund og det kommenterer folk. Han er realtivt godt oppdratt og skjønner ikke selv at han er liten.

Oppdretteren som har denne nå sier at han er godt oppdratt. Han virker å være roligere enn den vi har var på den alderen og det kan passe oss nå. Han er trygg noe som er veldig viktig for meg. En utrygg hund som du skal jobbe opp er det mye jobb i. Oppdretteren valgte hund til oss første gangen og hun valgte så fullstendig riktig! Vi kjenner Boris bror og der er det også riktig valg, motsatt hadde ikke blitt like bra. (Vi fikk den med mest fart i og de den som var mest rolig. De var nybegynnere når det gjelder hund og vi hadde hatt hund fra før.)

Det er mange som har sagt at de gjerne vil kjøpe hunden som hun har nå, men foreløpig ser det ut som om hun gjerne venter på vårt svar da hun gjerne vil at han skal flytte til oss.

Jeg har en mann som normalt sett har korte dager på kontoret og som jobber resten fra kontor hjemme samt en sønn som går på skole så hunder hos oss er ikke så mye alene hjemme. Det med alenetid tror jeg også kan være viktig! Jeg kjenner et eldre par som har hatt stor hund i alle år og nå kunne de tenke seg å passe en mindre litt mer. De kan nok tenke seg å ha denne ev. nye tassen hos seg en del.

Om jeg vil gå for dette så er det bare en liten "liten" sak igjen; jeg må få med mannen. Uansett så er prosessen i gang og vi kan komme frem til om vi vil ha en til eller ikke. Men jeg ser at det hadde vært veldig praktisk med en som er forbi den mest "slitsomme" valpeperioden til tross for at det er masse kos i den perioden og at du også klarer å få hunden mer som du vil ha den om du får den som ung.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 10:58   #4
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Hvis alt går etter planen får i hund nummer to i månedskiftet august/september, da er hunden vi har nå bare ca. ni måneder. Det er litt i underkant av hva jeg hadde ønsket men det er mange ting som gjør at det passer perfekt nå. Valpen vi har begynner å bli rimelig unotefri, vi jobber aktivt med med henne og kommer til å gjøre det med neste også. Vi skaffer oss samme rase som vi har fra før og begge er tisper.
Dette var overhodet ikke det du spurte om, men...

Fra jeg var barn/tenåring er jeg vant til å ha flere hunder, vi hadde aldri bare en hund. Massevis av fordeler med å ha fler og jeg gleder meg!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes

Sist redigert av Embriksmamma : 06-07-15 kl 22:20. Årsak: Skrivefeil...
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 11:19   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Jeg vil gjerne høre slike ting Embriksmamma.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 12:19   #6
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Mange ønsker ikke ta jobben med å ha valp og vil heller ha en litt større hund. Jeg fikk ei som var godt voksen inn i min flokk (hun var seks år da hun flyttet til meg) og hun var ferdig... oppdratt/bortskjemt, alt etter hvordan man ser det.

Jeg er veldig glad for at jeg har de hundene jeg har selvom jeg ideelt sett skulle hatt litt større aldersforskjell på de to hannene. Samtidig er det masse kos i dem, og de klarer seg godt alene hjemme mens jeg er på jobb. Hos meg har det blitt sånn at en av dem er mer avhenging av selskap enn de to andre. De sover ikke sammen, men hannhunder gjør sjelden det ser det ut til.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 21:41   #7
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Vi er veldig overrasket over hvor hyggelig det er å ha to hunder og at de åpenbart har glede av hverandre. Vi velger overlapp og har dermed en gammel og en ung hund.
Kan anbefales på det varmeste!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 07:16   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Jeg tenker det kommer an på rase, personlighet, alder og praktisk ting som kanskje må endres på. For min del hadde en (lapp)hund til det betydd større bil, noe som jeg definitivt ikke har budsjett til. Har for den saks skyld ikke budsjett til to hunder heller, så dette blir veldig hypotetisk. Pass er også noe som kunne blitt vanskeligere å få til med to hunder.

Jeg har jo en åtte måneder gammel lappevalp, og for en tid siden passet jeg også datteren sin duracell av en unghund, lapp det også. Ble livlig til tider, gitt! Det sagt; utrolig koselig med de to rundt meg, ikke minst fordi de kommer så godt overens. Gikk tur med dem i tvillingbånd, og selv om de kunne få noen raptuser innimellom, så gikk de stort sett forbausende pent. Skulle jeg ha dem med i bilen satt den ene i bur og den andre i sele i baksetet. Akkurat det ville vært upraktisk på fast basis.

Med små hunder som er greit oppdratt ser jeg bare fordeler med to hunder. Bortsett fra den økonomiske biten.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 07:55   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Jeg tror jeg har alt av utstyr foruten muligens en seng, men jeg har en på hytta som jeg kan ta med hjem. Jeg har transportbur som begge får god plass i, kjempestort bur hjemme og nok bånd og halsbånd etc.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 08:05   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Jeg hadde nok valgt to!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 08:27   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Nå er det bare til å overtale mannen. Det må gjøres sakte, han må få lov å bruke tid på det og jeg er langt i fra sikker på at jeg får det til, men jeg skal virkelig prøve.

I tillegg må jeg jobbe med å ha et spesielt sted i hagen der hundene får bæsje. Med litt intens jobbing så burde det kunne gå å få til. Jeg må markere et sted, f.eks. med små flagg (har sett flagg med metallpinne og en liten orange flagge som kunne være egnet, men det var muligens i USA).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 09:44   #12
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

I tillegg må jeg jobbe med å ha et spesielt sted i hagen der hundene får bæsje. Med litt intens jobbing så burde det kunne gå å få til. Jeg må markere et sted, f.eks. med små flagg (har sett flagg med metallpinne og en liten orange flagge som kunne være egnet, men det var muligens i USA).

Jeg har ikke gjort det da jeg bodde med hage de kunne løpe i. Jeg bare plukket opp etter hvert. Men jeg er sikker på at du får det til altså. Starte med å legge på kommando i det hunden setter seg til å bæsje, og så etter hvert ta hunden(e) med til det bestemte området og gi kommando? Jeg tror det er sånn jeg ville prøvd meg frem i alle fall.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 14:02   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg har ikke gjort det da jeg bodde med hage de kunne løpe i. Jeg bare plukket opp etter hvert. Men jeg er sikker på at du får det til altså. Starte med å legge på kommando i det hunden setter seg til å bæsje, og så etter hvert ta hunden(e) med til det bestemte området og gi kommando? Jeg tror det er sånn jeg ville prøvd meg frem i alle fall.

Jeg tror at han kan "bæsj", men skal jobbe litt med det. Han kan i hvert fall "tiss". Han er ganske raskt med å gjøre begge deler når vi går tur, så har ikke trengt det så mye i det siste, men "gå ut og tiss" brukes til tider når han bare skal ut og tisse og det regner og han egentlig ikke har lyst å gå ut. Da går han ut og tisser han med en gang med et blikk som sier at han så absolutt ikke har lyst.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 14:17   #14
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

med et blikk som sier at han så absolutt ikke har lyst.

Jeg kjenner til den der. "Tisse ferdig!" fungerer her da. Bortsett fra på Norah, hun står på trappa og er kjapp til å løpe inn dersom hun synes været er for fælt. Så henne må jeg faktisk bære ut og så gi kommando. Og jeg får blikk som forteller at jeg er en grusom hundeeier som lar divaen få gjennomgå sånn.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 23:02   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.590
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Min far og kone hadde hund som nylig døde (alderdom). Naboen hadde broren (den døde et par måneder før). De hadde en avtale om å ha begge hundene når de andre reiste bort. Det fungerte svært bra i alle årene hundene levde. Det var bare ekstra hyggelig med to hunder.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 07:27   #16
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.806
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Det høres hyggelig ut med to hunder! Men, hvorfor vil du at de skal gjøre fra seg i hagen? De fleste hunder som får nok turer foretrekker vel å gjøre fra seg på andre arenaer enn "hjemme"?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 07:59   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Det høres hyggelig ut med to hunder! Men, hvorfor vil du at de skal gjøre fra seg i hagen? De fleste hunder som får nok turer foretrekker vel å gjøre fra seg på andre arenaer enn "hjemme"?

Jeg vil vel nødvendigvis ikke det, men terrassedøren står åpen nå på sommeren og han kan løpe ut så mye som han vil og da skjer det til tider hvis han har behov. Vi har en hage på 3,5 mål og det er ikke alltid vi går tre turer med ham per dag på sommeren da han løper fritt rundt i hagen. Han er en syvsover og står gjerne ikke opp før litt før vi skal gå til jobb/skole og gjør han ikke det så får han gå ut i hagen og tisse. Dermed er det også vår egen feil, men det fungerer stort sett bra. Da kan han godt lære seg at han skal bæsje et spesielt sted og han kan godt lære seg å tisse i den delen av hagen også så slipper vi brune flekker i gresset.


Sist redigert av Pelen : 09-07-15 kl 08:06.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 08:38   #18
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.806
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Ok, jeg skjønner. Vi har hatt flere hunder og stor hage, men aldri opplevd at de har gjort fra seg i hagen. Trolig er dette både individuelt og avhengig av antall turer. Våre hunder har fått 3-4 turer hver dag, og minimum en langtur daglig. De har stort sett alltid gjort fra seg på langturen.

(Jeg synes hundebæsj er noe av det ekleste som finnes, og ville gjort mye for å unngå det i hagen min..)

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 09:03   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Ja, hundebæsj er ekkelt, heldigvis er de rimelig små fra denne lille rasen, betydelig mindre enn brunsneglene. Foreløpig så har jeg faktisk aldri tråkket i hans bæsj, men det er ekkelt uansett. Han ble nok vant til det når han var valp da terrassedøren alltid stod åpen. Vi går selvsagt turer, men det skjer som sagt til tider i hagen. Da kan det skje i den ene enden der vi bare går når vi klipper plenen, syns jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 09:29   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra en til to hunder?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Det høres hyggelig ut med to hunder! Men, hvorfor vil du at de skal gjøre fra seg i hagen? De fleste hunder som får nok turer foretrekker vel å gjøre fra seg på andre arenaer enn "hjemme"?

Nja, man kan risikere å få en hund som foretrekker å gjøre fra seg i hagen Da kan den gjerne holde seg på turen(e) og vente til den kommer hjem i hagen

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no