Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-20, 08:55   #21
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Vi kjøpte ny oppvaskmaskin i sommer, og har egentlig konkludert med at man burde ta med serviset til butikken og teste.

Det jeg liker minst med den nye er at den har "pinner" midt i den øverste skuffen som ikke kan legges ned (slike til å sette skåler mellom). Bestikkskuff er kjekt siden det gir mer plass nede til tallerkner m.m.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 09:04   #22
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Ja, det er faktisk sant at man burde ta med serviset til butikken for å teste!! Ser det for meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 09:22   #23
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

For meg var det viktigst at det var lav lyd (39) og god plass. Har irritert meg over at serviset vårt har vært for stort for oppvaskmaskinen i snart ti år nå, selv om vi har XL modell, så når vi kjøpte ny målte vi. Har ikke fått prøvd den enda da.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 16:11   #24
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Lurer på om jeg ender opp med denne:
https://www.power.no/hvitevarer/oppv...skin/p-736290/

Er AEG jeg har og det har vært null tull hittil.
Eneste jeg ikke liker er den svarte toppen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 17:54   #25
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Monterer man og slikt selv?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 17:56   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Monterer man og slikt selv?

Mange gjør det, men vi fikk beskjed om at forsikringen ikke gjaldt hvis vi ikke brukte rørlegger.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 21:51   #27
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Om du vil ha en maskin som åpner seg rett etter den er ferdig kommer ann på hva slags materiale kjøkkenbenken er lagd av. Er den av heltre så vil du ikke slippe ut fuktig damp på samme sted hele tiden da det vil ødelegge benkeplata. Da er det bedre å ha en maskin som ikke åpner seg.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 21:55   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Men det bruker vel å være med en metallplate som man skal skru fast under benkeplata for å hindre damp i å ødelegge? Fulgte ihvertfall med de to Bosch-maskinene jeg har kjøpt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:00   #29
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Det er det men den går ikke over kanten.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:12   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Monterer man og slikt selv?

Jeg brukte rørlegger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:19   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men det bruker vel å være med en metallplate som man skal skru fast under benkeplata for å hindre damp i å ødelegge? Fulgte ihvertfall med de to Bosch-maskinene jeg har kjøpt.

Ja, men det er ikke nok.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:23   #32
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg brukte rørlegger.

Hva betalte du for det?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:25   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hva betalte du for det?

Det var ikke meg du spurte, men jeg tillater meg å nevne at vi måtte ha 1)rørlegger til montering, 2)elektriker til installering av AquaStop, som visstnok var påbudt og 3)snekker til å få frontpanelet på den integrerte maskinen og det var lettere sagt enn gjort, han holdt på lenge! Så vi kunne vel nesten doble prisen på maskinen...


Sist redigert av Hyacinth : 03-12-20 kl 22:35.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:32   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hva betalte du for det?

Husker ikke helt. Har faktura på mail på jobb. Vil tro et sted mellom 1000 og 1500? Ble ordnet i butikken der jeg kjøpte maskinen, dvs de sendte elektriker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:38   #35
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Min skal bare under benken, så snekker trenger jeg nok ikke.
Ser at butikken tilbyr alt, men syns prisen var stiv.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 23:50   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Mannen monterer alt as we speak. Det er ikke vanskelig, men det tar tid.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 23:58   #37
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det er det verste jeg vet. Må kunne avprogrammeres. Sånne lyder er grusomme og forstyrrende,

Stemmer i! Min neste maskin skal ha lydløs beskjed om at den er ferdig. Helst åpne seg selv ja. Jeg vil ikke måtte gå og åpne maskinen og slå den av for å bli kvitt lyden, eller sitte i timesvis med fryktelig pipelyd fordi jeg trasser og ikke går fra sofaen for å åpne maskine. #ilandsproblemererogsåproblemer

De kan sikker snart si ifra på mobilen via app. Det er greit.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 00:36   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Min gir fra seg en liten trall to ganger og så holder den kjeft. Helt til å leve med.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 08:16   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Min er koblet til wifi/mobilen, men det synes jeg er bare irriterende, så jeg bruker ikke den funksjonen. I stedet piper den lavt fire ganger når der ee ferdig, og så er den stille etter det. Det kan skrus av, men jeg foretrekker pipingen. (Det er annerledes med tørketrommelen, som aldri holder kjeft.) Og den åpner ikke døren, noe jeg er veldig glad for!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 14:27   #40
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.777
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Har nå prøvd bestikkskuff.

Synes det ble veldig tuklete å legge bestikket på en og en. Er vant til å ta alle gaflene - SMOKK- i kurven, alle knivene... osb.

Må da ta mye mer tid med skuff. Skuffende.

Charlie er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no